Renault Twingo: nová generace se postupně odhaluje

Renault již finišuje s vývojem a testováním nové generace Twinga, které nese prozatím kódové označení X44. Twingo, které je téměř beze změn na trhu již 13 let, si důstojného nástupce jistě zaslouží. Základní koncepce zůstane však zachována - půjde o malé auto s dvojicí dveří.

Nové Twingo si odbude výstavní premiéru na podzimním autosalonu v Paříži a bude postaveno na platformě, kterou používá nové Clio III, nebo i Nissan Micra. Twingo druhé generace se však neubrání módnímu zvětšování a jeho délka vzroste o zhruba 100 mm na 3 600 mm. O stejný díl se zvětší i rozvor a Twingo tak bude disponovat větším vnitřním prostorem, větším zavazadelníkem a lepší variabilitou.

Nové Twingo dostane nové motory a nepůjde o žádné slabochy. Základem bude benzínový čtyřválec o objemu 1,2 litru s přímým vstřikem paliva o výkonu 74 kW (100 k). Naftu pak bude zastupovat motor 1,5 dCi o výkonu 50 kW (68 k).

Bližší informace nejsou prozatím známy, ovšem samotná automobilka Renault uvedla, že cena základního modelu nepřekročí částku 9 000 eur (přibližně 255 tis. Kč).


Foto a ilustrace © Automedia

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků