Renault Twingo: nástupce nesmrtelného

Renault představil v Ženevě nástupce legendárního Twinga. Malé autíčko se stalo velkým výstavním trhákem. Oprávněně.

Od roku 1993 prodává Renault svůj model Twingo první generace. To sice prošlo řadou inovací, ale vzhled vozů a jeho užitné vlastnosti s jednoduchou koncepcí zůstávají zachovány. Ovšem čas je neúprosný a nová generace je tak na místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové Twingo bylo představeno v Ženevě a bez okolků lze říci, že se jedná o největší pecku jinak celkem nudného autosalonu. Všechny ostatní „novinky“ byly představeny již dlouho před touto akcí, pouze Renault dokázal utajit všechny informace i snímky až do samotného oficiálního představení.

Nový design, nová tvář, nové proporce

Nové Twingo nemá s původním opravdu nic společného. Pokud si odmyslíme účel vozu, pak je nová generace v každém ohledu jiná. Vzhledově vůz vůbec na původní model nenavazuje a ani svou velikostí již nebude patřit k automobilovým liliputánům. Současnost si žádá své, a tak nejen malý Smart ForTwo vyrostl o bezmála 20 cm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I nové Twingo totiž v první řadě pořádně vyrostlo. Na délku o slušných 172 mm a celkově tak měří 3 601 mm (původní Twingo 3 422 mm). Jen pro představu - kolínské Aygo, tedy městský prcek, měří v pětidveřové verzi 3 405 mm. Twingo dále měří na šířku 1 640 mm a na výšku 1 472 mm. Rozvor se pak zvětšil na 2 367 mm.

Velmi zajímavě je pak řešena variabilita interiéru. Dle stupně výbavy je Twingo vybaveno jednou, nebo dvěma zadními posuvnými lavicemi. Jednoduše řečeno, za příplatek získáte dvě samostatná zadní sedadla, která lze samostatně posunovat v podélném směru, sklápět a různě tak měnit zavazadlový prostor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při normální pozici opěradla sedadla mají verze vybavené pevnou zadní lavicí objem zavazadlového prostoru pod krytem, 230 l (VDA). Při sklopení zadní lavice se tento objem zvětší na 951 l (VDA).

Zadní sedadla u verzí vybavených čtyřmi nezávislými sedadly je možné posunovat dopředu a dozadu v rozmezí 220 mm. Opěradlo sedadla se dá naklonit do jedné z pěti pozic, od 25° do 35°. V závislosti na uspořádaní lze objem zavazadlového prostoru zvětšit ze 165 l (VDA), kdy jsou zadní sedadla posunuta co nejvíce dozadu a poskytují pohodlí cestujícím sedícím vzadu, na 285 l (VDA), kdy jsou zadní sedadla posunuta co nejvíce dopředu a umožňují maximální využití zavazadlového prostoru. Jestliže nezávislá zadní sedadla sklopíte dopředu, je k dispozici plných 959 l (VDA) zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dokonce ještě větší modularity je dosaženo rovněž sklopením opěradla sedadla spolujezdce dopředu. To umožní přepravu až 2,15 m dlouhého nákladu.

Nové prvky výbavy

Renault také výrazně zapracoval na výbavě vozu. Poměrně strohá nabídka současné generace se výrazně rozšíří o moderní prvky. Některé z nich se v tomto segmentu objevují vůbec poprvé.

Ve výbavě tak můžete mj. najít:

  • Čtyři nezávislá posuvná sedadla a opěradlo sedadla spolujezdce, které se sklopí dopředu tak, že vytvoří stolek
  • Audio Connection Box, ovladače telefonního hands-free systému Bluetooth, rozhlasový přijímač 4x15 W s přehrávačem CD a MP3
  • Nastavení rychlosti/omezovač rychlosti
  • Snímače reagující na déšť a světlo a samočinná aktivace předních světlometů, zadní Parkovací snímač pro odhad vzdálenosti
  • Výškově nastavitelný volant
  • Automatická klimatizace

V oblasti bezpečnosti nebude nové Twingo vůbec zaostávat vůči konkurenci, podle očekávání dostane všechny moderní bezpečnostní prvky. V závislosti na výbavě bude mít dva až šest airbagů, standardně ABS a za příplatek lze pořídit i stabilizační systém ESP.

Motory a převodovky

Velkou revolucí pak prošla i paleta motorů, kde se vůbec poprvé objeví nový agregát TCE a také naftový čtyřválec 1,5 dCi.

Základní motorizací bude čtyřválcový agregát 1,2 o výkonu 43 kW (60 k) a točivém momentu 93 Nm. Jedná se o motor z původního Twinga, ovšem došlo zde k inovacím, které vedly ke zvýšení výkonu, zlepšení průběhu a také ke snížení spotřeby.

Druhý pohonná jednotka vychází ze stejného agregátu, ovšem výkon je zde zvýšen na 56 kW (75 k) a točivý moment dosahuje 107 Nm.

Naftu zastoupí osvědčený čtyřválec 1,5 dCi o výkonu 47 kW (70 k) a točivém momentu 160 Nm.

Motor TCE (Turbo Control Efficiency)

Motor TCE s výkonem 74 kW (100 k) je založen na bloku 1,2 16V o výkonu 55 kW (75 k), se kterým sdílí 70 % svých dílů, a je vybaven turbodmychadlem s malou setrvačností, které omezuje na minimum prodlevu, a to díky malému průměru své turbíny a dmychadla.

Největší výkon je 74 kW (100 k) při 5500 ot/min, zatímco největší točivý moment 145 N.m je k dispozici při 3000 ot/min. Twingo s tímto motorem zrychlí na stovku za pouhých 9,8 s a to při kombinované spotřebě 5,9 l na 100 km.

Tento motor bude dostupný pouze u verze Twingo GT.

Převodovky

O přenos točivého momentu na přední kola se bude starat dvojice převodových ústrojí. Základní variantou bude pětistupňový manuál a za příplatek bude dostupný i robotizovaný manuál s označením Quickshift. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nový Renault Twingo živě ze ženevského autosalonu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Renault Twingo oficiálně
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků