Renault uvedl na český trh ostré Twingo. GT má 110 koní a váží tunu

Že Renault Twingo dorazí i v ostré verzi GT, víme už dlouho. Nyní už ale konečně známe také jeho základní cenu.

Myšlenka velmi malého, lehkého a mrštného automobilu s relativně vysokým výkonem se mi fakt zamlouvá. Že tato kombinace funguje, jsem se nedávno přesvědčil za volantem Volkswagenu up! GTI, se kterým ani nemusíte jet moc rychle, ale bavíte se u toho jako v opravdovém sporťáku. Důvodem je fakt, že v malé krabičce na kolech máte mnohem koncentrovanější pocity z řízení, které neredukuje masa plechů a odhlučnění kolem vás.

Renault Twingo GT oficiálně, na zadní kola směřuje 110 koní

Renault Twingo GT oficiálně, na zadní kola směřuje 110 koní

Up! GTI mě fakt baví, roste mu však konkurence ze stáje Renaultu. Ten na český trh uvedl Twingo ve verzi GT, které za 342.900 korun nabídne zadní pohon, 110 koní, pohotovostní hmotnost 1001 kg a zrychlení za 9,6 sekundy. Vzhledem k tomu, že základní verze zvládne tuto disciplínu za 14,5 sekundy, je to opravdový posun kupředu.

V základu dostanete sedmnáctipalcová litá kola, čalounění kombinující látku a kůži, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, boční ochranné panely s nápisem Renault Sport, tempomat s omezovačem rychlosti, čtyři airbagy, automatickou klimatizaci, rádio s bluetooth handsfree a přijímačem digitálního signálu či zadní parkovací senzory.

Test Renault Twingo GT: rozzuřený trpaslík

Test Renault Twingo GT: rozzuřený trpaslík

Ani příplatková výbava není nijak chudá. Za 5000 Kč máte paket Komfort s vyhříváním předních sedadel, 20.000 Kč stojí paket Techno s online navigací a zadní parkovací kamerou, 5000 Kč dáte za systém varování před opuštěním jízdního pruhu a 25.000 Kč stojí plátěná stahovací střecha. České zastoupení Renaultu má už k dispozici zkušební vozy, brzy se tedy těšte na redakční test!

Renault Twingo - techniká data a české ceny
Motor Sce 70 TCe 90 EDC TCe 110 TCe 110 EDC
Převodovka 5M 6A 5M 6A
Zdvihový objem [cm3] 999 898 898 898
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 52/6000 66/5500 80/5750 80/5750
Točivý moment [N.m/min] 91/2850 135/2500 170/2000 170/2000
Maximální rychlost [km/h] 151 165 182 182
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,5 10,8 9,6 10,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,5 4,8 5,6 5,8
Cena Life [Kč] 215.900 - - -
Cena Zen [Kč] 230.900 - - -
Cena Intens [Kč] 265.900 320.900 - -
Cena GT [Kč] - - 342.900 375.900

 

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků