Renault uvedl na český trh ostré Twingo. GT má 110 koní a váží tunu

Že Renault Twingo dorazí i v ostré verzi GT, víme už dlouho. Nyní už ale konečně známe také jeho základní cenu.

Myšlenka velmi malého, lehkého a mrštného automobilu s relativně vysokým výkonem se mi fakt zamlouvá. Že tato kombinace funguje, jsem se nedávno přesvědčil za volantem Volkswagenu up! GTI, se kterým ani nemusíte jet moc rychle, ale bavíte se u toho jako v opravdovém sporťáku. Důvodem je fakt, že v malé krabičce na kolech máte mnohem koncentrovanější pocity z řízení, které neredukuje masa plechů a odhlučnění kolem vás.

Renault Twingo GT oficiálně, na zadní kola směřuje 110 koní

Renault Twingo GT oficiálně, na zadní kola směřuje 110 koní

Up! GTI mě fakt baví, roste mu však konkurence ze stáje Renaultu. Ten na český trh uvedl Twingo ve verzi GT, které za 342.900 korun nabídne zadní pohon, 110 koní, pohotovostní hmotnost 1001 kg a zrychlení za 9,6 sekundy. Vzhledem k tomu, že základní verze zvládne tuto disciplínu za 14,5 sekundy, je to opravdový posun kupředu.

V základu dostanete sedmnáctipalcová litá kola, čalounění kombinující látku a kůži, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, boční ochranné panely s nápisem Renault Sport, tempomat s omezovačem rychlosti, čtyři airbagy, automatickou klimatizaci, rádio s bluetooth handsfree a přijímačem digitálního signálu či zadní parkovací senzory.

Test Renault Twingo GT: rozzuřený trpaslík

Test Renault Twingo GT: rozzuřený trpaslík

Ani příplatková výbava není nijak chudá. Za 5000 Kč máte paket Komfort s vyhříváním předních sedadel, 20.000 Kč stojí paket Techno s online navigací a zadní parkovací kamerou, 5000 Kč dáte za systém varování před opuštěním jízdního pruhu a 25.000 Kč stojí plátěná stahovací střecha. České zastoupení Renaultu má už k dispozici zkušební vozy, brzy se tedy těšte na redakční test!

Renault Twingo - techniká data a české ceny
Motor Sce 70 TCe 90 EDC TCe 110 TCe 110 EDC
Převodovka 5M 6A 5M 6A
Zdvihový objem [cm3] 999 898 898 898
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 52/6000 66/5500 80/5750 80/5750
Točivý moment [N.m/min] 91/2850 135/2500 170/2000 170/2000
Maximální rychlost [km/h] 151 165 182 182
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,5 10,8 9,6 10,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,5 4,8 5,6 5,8
Cena Life [Kč] 215.900 - - -
Cena Zen [Kč] 230.900 - - -
Cena Intens [Kč] 265.900 320.900 - -
Cena GT [Kč] - - 342.900 375.900

 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků