Renault Twingo Gordini RS: zůstalo jen u show

Když Renault sotva před dvěma týdny s pompou oznámil, že oživí značku Gordini jako označení pro přiostřené verze svých sportovních vozů z divize RenaultSport, byla to velká sláva. Nyní přichází zpráva o prvním konkrétním Renaultu RS s označením Gordini a je to trochu studená sprcha, nic sportovnějšího se totiž nekoná.

Jako první ze sportovních Renaultů přišel na přetřes model Twingo RenaultSport 133, který se oblékl do modrého hávu neodmyslitelně spojeným se slavným jménem. Ano, je pěkný a dva bílé pruhy přes něj též. Ano, i upravené nárazníky s černými středy a zvýrazněnými mlhovkami autu seknou, stejně jako bílá zrcátka a zadní spoiler, nebo nová 17" hliníková kola. Ale co dál? Dál nic, Twingo Gordini RS nepřichází s vůbec žádným vylepšením motoru, podvozku nebo brzd, prostě s žádnou technickou úpravou. Zůstalo jen u show a to ja na vůz se jménem Gordini trochu málo.

Renault ještě dodává (na obrázcích to ale neuvidíte), že interiér je vyveden v modro-černém barevném provedení, které zasáhlo prakticy vše od sedadel přes výplně dveří, volant či hlavici řadící páky. A došlo i na bohatší základní výbavu, čítající mj. automatickou klimatizaci, vypínatelné ESP nebo lepší audiosystém.

Závěrem jen připomeňme, že vůz pohání šestnáctiventilový čtyřválec s objemem 1,6 l a výkonem 133 koní (97 kW). Ve verzi Gordini se světu představí poprvé naživo 10. ledna 2010 v Atelier Renault na pařížských Champs-Elysées.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renault Twingo Gordini RS
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků