Renault Twingo Gordini RS: zůstalo jen u show

Když Renault sotva před dvěma týdny s pompou oznámil, že oživí značku Gordini jako označení pro přiostřené verze svých sportovních vozů z divize RenaultSport, byla to velká sláva. Nyní přichází zpráva o prvním konkrétním Renaultu RS s označením Gordini a je to trochu studená sprcha, nic sportovnějšího se totiž nekoná.

Jako první ze sportovních Renaultů přišel na přetřes model Twingo RenaultSport 133, který se oblékl do modrého hávu neodmyslitelně spojeným se slavným jménem. Ano, je pěkný a dva bílé pruhy přes něj též. Ano, i upravené nárazníky s černými středy a zvýrazněnými mlhovkami autu seknou, stejně jako bílá zrcátka a zadní spoiler, nebo nová 17" hliníková kola. Ale co dál? Dál nic, Twingo Gordini RS nepřichází s vůbec žádným vylepšením motoru, podvozku nebo brzd, prostě s žádnou technickou úpravou. Zůstalo jen u show a to ja na vůz se jménem Gordini trochu málo.

Renault ještě dodává (na obrázcích to ale neuvidíte), že interiér je vyveden v modro-černém barevném provedení, které zasáhlo prakticy vše od sedadel přes výplně dveří, volant či hlavici řadící páky. A došlo i na bohatší základní výbavu, čítající mj. automatickou klimatizaci, vypínatelné ESP nebo lepší audiosystém.

Závěrem jen připomeňme, že vůz pohání šestnáctiventilový čtyřválec s objemem 1,6 l a výkonem 133 koní (97 kW). Ve verzi Gordini se světu představí poprvé naživo 10. ledna 2010 v Atelier Renault na pařížských Champs-Elysées.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renault Twingo Gordini RS
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků