Renault Twingo Gordini: nyní i s dieselem

S odstupem času se zdá, že Renault udělal se vzkříšením jména Gordini trefu do černého. Nyní přidá i trochu černého kouře.

Již před rokem se rozplynul sen všech sportumilovných zastánců legendární značky Gordini o tom, že by pod touto značkou Renault vyráběl skutečně radikálně a agresivně upravené vozy. Skutečnost je ale taková, že stroje Gordini jsou pouze nepatrně a především po vzhledové stránce modifikovanými sériovými modely Twingo RS a Clio RS. To však zákazníkům zřejmě nevadí, neboť podle vyjádření Renaultu je ve specifikaci Gordini objednáván každý třetí vůz Clio RS, přičemž v případě řady Twingo RS je podíl verzí Gordini ke standardnímu provedení dokonce 2:1.

Není tedy divu, že chce Renault z revivalu jména Gordini vytěžit co nejvíce, proto hodlá Twingo Gordini nabízet s dalšími dvěma motory. „Šestnáctistovka“ s výkonem 133 koní (97 kW) bude tedy doplněna přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TCe naladěným na 100 koní (74 kW) a dieselem 1,4 dCi o výkonu skromných 85 koní (63 kW).

Zvláště nasazení naftového provedení je pikantní. Výkon 85 koní má opravdu daleko k čemukoli, co by dnešní Twingo mohlo přiblížit sportovnímu vozu, vždyť na stovku zrychlí za celých 11 sekund. Tomuto říkat Gordini je na nás poněkud příliš, a tak tuto verzi překřtíme raději na Gordieselini.

Nová slabší benzinová modifikace je na tom s dynamukou přece jen o trochu lépe a na stovku se dostane za 9,8 sekundy. U naftové verze je udávána kombinovaná spotřeba 4,0 litru nafty na 100 km, benzinové pak 5,9 litru benzinu na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zbylé specifikace verze Gordini se zdají být nezměněny - na první pohled si všimneme specificky tvarovaných nárazníků, patnáctipalcových slitinových ráfků a pochopitelně též různých odznaků a plaket na karoserii i uvnitř ní. K dispozici budou tři barevné verze, modrá, perleťová černá a bílá. Pouze modrá bude doplněna bílými pruhy a detaily, zatímco zbylé dva odstíny mají pruhy laděné do šeda.  

Uvnitř se mohou zákazníci těšit na sportovní sedadla, čalounění kombinací černé a modré kůže, otáčkoměr s bílým podkladem, hliníkové pedály, černě lakovaný rámeček středových výdechů ventilace nebo centrálně umístěný přístrojový štít s obšitím černou kůží a kontrastním stehováním.

Podle Renaultu se Twingo Gordini brzy objeví na většině evropských trhů. Ve Francii již prodeje začaly, verze 1,2 TCe tam stojí 14 800 Eur (cca 360 tisíc Kč), Gordieselini je pak k mání za 16 550 Eur (cca 405 tisíc Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Renault Twingo Gordini
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků