Renault Twingo dorazil na náš trh. Stojí od 214 900 korun

Nový Renault Twingo byl oficiálně uveden na český trh a oficiálně za něj podle ceníku dáte minimálně 214 900 korun včetně daně. Řadí se tak sice mezi nejlevnější auta na našem trhu, ale úplně nejlevnější rozhodně není. Jen pro zajímavost - v roce 1993, kdy Twingo poprvé dorazilo do České republiky, bylo v tomto segmentu dohromady pět modelů a malý Renault začínal s dnes už hodně úsměvnou cenou 299 900 Kč.

Renault Twingo se zmenšil zvenku, ale narostl uvnitř; má motor vzadu

Renault Twingo se zmenšil zvenku, ale narostl uvnitř; má motor vzadu

V nabídce jsou dva tříválce - litrový atmosférický a přeplňovaný o objemu 0,9 l. Podrobnosti najdete v přiložené tabulce, včetně cen. Jen připomeneme, že nové Twingo používá platformu vyvinutou společně se Smartem a motory najdeme vzadu, což je velmi nezvyklá koncepce v masově vyráběném autě.

Velkou výhodu to ale bude mít při manévrování ve městě, kdy se přední kola můžou natočit až do úhlu 45°. Motor uložený vzadu si vyžádal použití nápravy typu De Dion, rozložení hmotnosti je v poměru 45/55 ve prospěch zadní nápravy. Díky koncepci motoru uloženého u zadní nápravy se pak Twingo muselo rozloučit také s jakoukoliv rezervou, na kterou nezbylo místo.

Renault slibuje velmi prostorný a především praktický interiér. Zavazadelník pojme v základním uspořádání 188 litrů, po sklopení zadních sedaček vznikne prostor velký 980 l. K dispozici je také možnost sklopit opěradlo spolujezdce. Následně malé Twingo zvládne odvézt věc dlouhou až 2315 mm. Zákazníci se mohou spolehnout také na zástup odkládacích přihrádek, které dohromady složí objem 52 litrů.

Nový Renault Twingo přichází (jak je dnes zvykem) s rozsáhlými možnostmi individualizace. Na výběr jsou různé polepy, lišty v masce chladiče (ano, chladič je opravdu vpředu), kryty zpětných zrcátek, kola a dekory v interiéru. Těšit se můžete také na asistent rozjezdu do kopce, parkovací senzory, couvací kameru, vyhřívaná sedadla nebo dokonce systém hlídání jízdních pruhů pracující od rychlosti 70 km/h.

Motor / výbavaLifeZenIntensVýkon kW/kToč.mom.0-100 km/hl/100 km
1.0 SCe214 900 Kč229 900 Kč254 900 Kč52 / 7091 Nm16,0 s4,5
0.9 TCe--284 900 Kč66 / 90135 Nm12,0 s4,3

Twingo je k dispozici ve třech výbavách - Life, Zen a nejvyšší Intens. V naprostém základu Life je všechna samozřejmá bezpečnostní výbava, ale například sedadlo řidiče není nastavitelné výškově, za elektrická okénka vpředu se připlácí 3000 korun, musíte si připlatit i za rádio a ani zadní sedadla nejsou dělená. Plno věcí, které jsou ve vyšších stupních výbavy, nejsou k dispozici ani za příplatek.

Renault Twingo: 20 let od zahájení prodejů velkého malého vozu

Renault Twingo: 20 let od zahájení prodejů velkého malého vozu

Klimatizaci k základnímu provedení nekoupíte vůbec, prostřední ji má za příplatek 10 000 korun a nejvyšší v základu. V případě nejvyšší výbavy Intens si ještě můžete připlatit za plně automatickou klimatizaci. Shrnovací látková střecha je za příplatek 25 000 korun.

V prostřední výbavě Zen už si můžete aspoň připlácet za rozmazlující věci, hlavně pak za různé výhodné pakety a větší možnosti individualizace. Nejširší možnosti jsou ovšem v nejvyšší výbavě Intens. Je toho ale tolik, že bude lepší podívat se do oficiálního ceníku na stránkách Renaultu, kde jsou i aktuální výhodné balíčky výbavy na začátek prodeje nového Twinga.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků