Renault Twingo dorazil na náš trh. Stojí od 214 900 korun

Nový Renault Twingo byl oficiálně uveden na český trh a oficiálně za něj podle ceníku dáte minimálně 214 900 korun včetně daně. Řadí se tak sice mezi nejlevnější auta na našem trhu, ale úplně nejlevnější rozhodně není. Jen pro zajímavost - v roce 1993, kdy Twingo poprvé dorazilo do České republiky, bylo v tomto segmentu dohromady pět modelů a malý Renault začínal s dnes už hodně úsměvnou cenou 299 900 Kč.

Renault Twingo se zmenšil zvenku, ale narostl uvnitř; má motor vzadu

Renault Twingo se zmenšil zvenku, ale narostl uvnitř; má motor vzadu

V nabídce jsou dva tříválce - litrový atmosférický a přeplňovaný o objemu 0,9 l. Podrobnosti najdete v přiložené tabulce, včetně cen. Jen připomeneme, že nové Twingo používá platformu vyvinutou společně se Smartem a motory najdeme vzadu, což je velmi nezvyklá koncepce v masově vyráběném autě.

Velkou výhodu to ale bude mít při manévrování ve městě, kdy se přední kola můžou natočit až do úhlu 45°. Motor uložený vzadu si vyžádal použití nápravy typu De Dion, rozložení hmotnosti je v poměru 45/55 ve prospěch zadní nápravy. Díky koncepci motoru uloženého u zadní nápravy se pak Twingo muselo rozloučit také s jakoukoliv rezervou, na kterou nezbylo místo.

Renault slibuje velmi prostorný a především praktický interiér. Zavazadelník pojme v základním uspořádání 188 litrů, po sklopení zadních sedaček vznikne prostor velký 980 l. K dispozici je také možnost sklopit opěradlo spolujezdce. Následně malé Twingo zvládne odvézt věc dlouhou až 2315 mm. Zákazníci se mohou spolehnout také na zástup odkládacích přihrádek, které dohromady složí objem 52 litrů.

Nový Renault Twingo přichází (jak je dnes zvykem) s rozsáhlými možnostmi individualizace. Na výběr jsou různé polepy, lišty v masce chladiče (ano, chladič je opravdu vpředu), kryty zpětných zrcátek, kola a dekory v interiéru. Těšit se můžete také na asistent rozjezdu do kopce, parkovací senzory, couvací kameru, vyhřívaná sedadla nebo dokonce systém hlídání jízdních pruhů pracující od rychlosti 70 km/h.

Motor / výbavaLifeZenIntensVýkon kW/kToč.mom.0-100 km/hl/100 km
1.0 SCe214 900 Kč229 900 Kč254 900 Kč52 / 7091 Nm16,0 s4,5
0.9 TCe--284 900 Kč66 / 90135 Nm12,0 s4,3

Twingo je k dispozici ve třech výbavách - Life, Zen a nejvyšší Intens. V naprostém základu Life je všechna samozřejmá bezpečnostní výbava, ale například sedadlo řidiče není nastavitelné výškově, za elektrická okénka vpředu se připlácí 3000 korun, musíte si připlatit i za rádio a ani zadní sedadla nejsou dělená. Plno věcí, které jsou ve vyšších stupních výbavy, nejsou k dispozici ani za příplatek.

Renault Twingo: 20 let od zahájení prodejů velkého malého vozu

Renault Twingo: 20 let od zahájení prodejů velkého malého vozu

Klimatizaci k základnímu provedení nekoupíte vůbec, prostřední ji má za příplatek 10 000 korun a nejvyšší v základu. V případě nejvyšší výbavy Intens si ještě můžete připlatit za plně automatickou klimatizaci. Shrnovací látková střecha je za příplatek 25 000 korun.

V prostřední výbavě Zen už si můžete aspoň připlácet za rozmazlující věci, hlavně pak za různé výhodné pakety a větší možnosti individualizace. Nejširší možnosti jsou ovšem v nejvyšší výbavě Intens. Je toho ale tolik, že bude lepší podívat se do oficiálního ceníku na stránkách Renaultu, kde jsou i aktuální výhodné balíčky výbavy na začátek prodeje nového Twinga.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků