Renault Twingo a Clio: budoucí dvojčata

Dva malé vozy Renaultu, Clio a Twingo, dostanou v budoucnu stejnou podvozkou platformu ze současné generace Nissanu Micra; společnou technologickou základnou chce Renault (logicky) ušetřit náklady. Zatímco Clio bylo v průběhu let neustále vylepšováno a prošlo několika generačními a mezigeneračními úpravami, Twingo se v téměř nezměněné podobě vyrábí už od roku 1993.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Současná generace Clia

Kromě Twinga a Clia se v brzké době také objeví malé MPV, jehož koncept Modus byl představen na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě. Nový vůz s vyšší stavbě karoserie je namířen proti Opelu Meriva, Fiatu Idea či Toyotě Yaris Verso. Sériová výroba začne už letos na podzim.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept Renault Modus

Nová generace Clia se objeví záhy, a sice začátkem roku 2005. Novinka bude masivnější a s výraznějším sportovním stylingem než nyní. Nové Twingo je očekáváno až v roce 2007, oproti současné verzi bude mít samozřejmě větší rozměry, třídveřová koncepce zůstane i nadále. Rozdíl mezi Cliem a Twingem bude podobný jako nyní u Citroenů C2 a C3; zkrátka Twingo bude zmenšeninou Clia.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Clio bude o devět cm delší --- Twingo bude malé dvojče Clia
(počítačová retuš, zdroj L´automobile magazine)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků