Renault Twingo prošel faceliftem. Chtěli byste ho zpátky na českém trhu?

Renault Twingo opustil český trh na podzim loňského roku. Nyní přichází jeho facelift, který na tom však nemá nic změnit. Bude nám po modernizaci chybět?

Už před faceliftem vypadalo malé Twingo sportovně a o verzi GT to platilo dvojnásob. Novinka začala psát novou kapitolu téměř třicetiletého příběhu nejmenšího Renaultu. Nově přichází s novými možnostmi individualizace jak exteriéru, tak i interiéru.

Ostřejší dojem vyvolávají nasávací otvory po stranách nárazníku. Jiná je i grafika přední masky, která má nyní chromovaný design. Novinkou je design denního svícení, který obtahuje přední světlomety a připomíná písmeno C. S tímto Twingo více zapadlo mezi současné modely značky. Písmeno C už můžete najít na Méganu nebo Talismanu.

Renault Twingo končí na českém trhu. Po pětadvaceti letech!

Renault Twingo končí na českém trhu. Po pětadvaceti letech!

Změn se dočkala i zadní část. Zadní nárazník byl redesignován a i zde se objevilo písmeno C. Twingo se zbavilo i černých plastů okolo registrační značky a sází na čistší design. Novinkou jsou dva odstíny karoserie, Mango Yellow a Quartz White. Společně s nimi a spoustou dalších volitelných polepů, kol a obložením interiéru má zákazník na výběr ze stovek možností individualizace. K mání jsou tři linie výbavy, přičemž všechny mají v základu LED světlomety.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

První linie výbavy nemá moc možností v individualizaci interiéru, druhá je již s manuální klimatizací a možností propojení telefonu s rádiem. Třetí stupeň výbavy již bude se 7palcovým infotainmentem a unikátními možnostmi čalounění. U všech verzích můžete měnit barvu obložení.

Pod kapotou se nacházejí pouze tříválce. Jsou to SCe 65, SCe 75 (atmosférické), TCe 95 a TCe 95 EDC (přeplňované). Všechny splňují poslední evropské normy a zahrnují systém start/stop. Vrcholem motorové palety je devítistovka TCe 95 EDC, která nabídne výkon 68 kW (93 koní) a točivý moment 135 N.m. Jako jediná je dostupná s 6stupňovou automatickou převodovku.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Prodeje v tomto segmentu bohužel nedominují výročním výsledkům automobilek, alespoň ne na našem trhu. To vedlo v loňském roce ke stažení Twinga z nabídky. Zatím neočekáváme, že by se na náš trh vrátilo, ale kdo ví. Nový Renault Twingo si můžete detailně prohlédnout v galerii nahoře, včetně porovnání s verzí před modernizací. Oficiálně se ukáže na letošním autosalonu v Ženevě.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků