Renault Twingo prošel faceliftem. Chtěli byste ho zpátky na českém trhu?

Renault Twingo opustil český trh na podzim loňského roku. Nyní přichází jeho facelift, který na tom však nemá nic změnit. Bude nám po modernizaci chybět?

Už před faceliftem vypadalo malé Twingo sportovně a o verzi GT to platilo dvojnásob. Novinka začala psát novou kapitolu téměř třicetiletého příběhu nejmenšího Renaultu. Nově přichází s novými možnostmi individualizace jak exteriéru, tak i interiéru.

Ostřejší dojem vyvolávají nasávací otvory po stranách nárazníku. Jiná je i grafika přední masky, která má nyní chromovaný design. Novinkou je design denního svícení, který obtahuje přední světlomety a připomíná písmeno C. S tímto Twingo více zapadlo mezi současné modely značky. Písmeno C už můžete najít na Méganu nebo Talismanu.

Renault Twingo končí na českém trhu. Po pětadvaceti letech!

Renault Twingo končí na českém trhu. Po pětadvaceti letech!

Změn se dočkala i zadní část. Zadní nárazník byl redesignován a i zde se objevilo písmeno C. Twingo se zbavilo i černých plastů okolo registrační značky a sází na čistší design. Novinkou jsou dva odstíny karoserie, Mango Yellow a Quartz White. Společně s nimi a spoustou dalších volitelných polepů, kol a obložením interiéru má zákazník na výběr ze stovek možností individualizace. K mání jsou tři linie výbavy, přičemž všechny mají v základu LED světlomety.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

První linie výbavy nemá moc možností v individualizaci interiéru, druhá je již s manuální klimatizací a možností propojení telefonu s rádiem. Třetí stupeň výbavy již bude se 7palcovým infotainmentem a unikátními možnostmi čalounění. U všech verzích můžete měnit barvu obložení.

Pod kapotou se nacházejí pouze tříválce. Jsou to SCe 65, SCe 75 (atmosférické), TCe 95 a TCe 95 EDC (přeplňované). Všechny splňují poslední evropské normy a zahrnují systém start/stop. Vrcholem motorové palety je devítistovka TCe 95 EDC, která nabídne výkon 68 kW (93 koní) a točivý moment 135 N.m. Jako jediná je dostupná s 6stupňovou automatickou převodovku.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Prodeje v tomto segmentu bohužel nedominují výročním výsledkům automobilek, alespoň ne na našem trhu. To vedlo v loňském roce ke stažení Twinga z nabídky. Zatím neočekáváme, že by se na náš trh vrátilo, ale kdo ví. Nový Renault Twingo si můžete detailně prohlédnout v galerii nahoře, včetně porovnání s verzí před modernizací. Oficiálně se ukáže na letošním autosalonu v Ženevě.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků