Renault Twingo 2012: omlazený prcek dorazil do ČR

Renault udělal bez přehánění s malým Twingem jak se říká „díru do světa“. Druhá generace modelu dostala po čtyřech letech působení facelift a hodlá na své předchůdce úspěšně navázat.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nová identita, Lepší interiér, Starý známý, Citigo, třes se!
  2. Fotogalerie

První generace modelu Twingo přišla na trh v roce 1993. Zájem o takový vůz byl veliký, protože v podstatě žádná jiná automobilka v tehdejší době podobný automobil neměla. Twingo bylo úspěšné a své prodejní úspěchy ještě dále podporovalo různými edicemi (Elite, United Colors of Benetton atd.). Druhá generace se objevila na trhu až v roce 2007 a dnes tu máme facelift.

Test Renault Twingo GT: rozzuřený trpaslík

Test Renault Twingo GT: rozzuřený trpaslík

Představitelé Renaultu se ovšem slovu facelift brání, změn je údajně tolik, že můžeme bez přehánění mluvit o novém Twingu. Jenže základ zůstal nezměněn. Twingo pořád stojí na zkráceném podvozku Clia 2, pořád má vzadu tuhou nápravu a pořád má rozvor náprav 2367 mm. Shodná je taktéž výška (1470 mm). Na délku sice vůz pár milimetrů nabral, vše ale jde na vrub přepracovaným nárazníkům.

Nová identita

A právě design je věc v případě omlazeného Renaultu Twingo nejdůležitější. Renault přichází s novou identitou svých automobilů a jako první ji dostal právě nejmenší vůz z nabídky. Nová je kompletně celá přední část, přibyly světla denního svícení a mlhovky umístěné ve stylu Škody Yeti. Vzadu najdeme kromě jiného nárazníku také svítilny pro změnu ve stylu většího sourozence – MPV Scénic. Novému Twingu to zkrátka sluší.

Aby Reanult nabídl ještě něco více, připravil bohatou paletu volitelných prvků vylepšujících vzhled automobilu. Například si zákazník může vybrat z několika polepů střechy, barevně si k tomu doladit kryty zpětných zrcátek, kola nebo střešní spoiler.

Automobilka slibuje až 300 000 různých kombinací. Těch se ale dočkáme později, protože v ceníku zatím najdeme pouze dva typy polepů (celkem jich má být sedm) a u disků litých kol poznámku o tom, že přijdou později. V souvislosti s tímto je dobré zmínit, že v polovině ledna bude spuštěn na stránkách Renaultu 3D konfigurátor, aby si zákazník svůj nakombinovaný vůz mohl rovnou prohlédnout.

Lepší interiér

V interiéru se vylepšovaly plasty palubní desky a čalounění. Plastové dekory jsou k dispozici v černém nebo v modrém laku. Stejně jako tomu bylo dříve, také po faceliftu nepřijdeme o vtipné doplňky typu „ježka“ pro odložení různých předmětů nebo pro dámy něco jako držák na rtěnky. To aby během řízení neztrácely čas.

Twingo slibuje praktický interiér. Od druhé úrovně výbavy může být vzadu umístěná dvojice samostatně posuvných a sklopných sedadel. Zavazadlový prostor se podle toho pohybuje od 165 litrů po 285 litrů. Po sklopení získáte maximálně 959 l.

Starý známý

Renault Twingo se vyrábí ve spojení s benzinovým motorem 1.2 16V o výkonu 75 koní nebo s malým dieselem. Kvůli nedostatečné poptávce se s naftou pro český trh zatím nepočítá, ale není vyloučeno, že by se tato situace mohla v budoucnosti změnit (i když to není příliš pravděpodobné). Jediné, co se bude měnit, je spotřeba paliva a emisí. Aktuální vyprodukuje Twingo 1.2 16V v mimoměstském cyklu 105 g CO2 na kilometr jízdy a spotřebuje 3,7 l/100 km.

Renault Twingo 1.2 16V 55 kW
 CenaAkční Cena
Access194 900 Kč164 900 Kč
Trend224 900 Kč194 900 Kč
Dynamique234 900 Kč204 900 Kč
Dynamique Quickshift259 900 Kč229 900 Kč

Během příštího roku má přijít modernější provedení. To si údajně díky jinému softwaru řídící jednotky řekne o 3,6 l/100 km a vyprodukuje o tři gramy emisí méně. Nejde ale o verzi osazenou systémem Start/Stop. Standardem pro Twingo je manuální pětistupňová převodovka, alternativu tvoří robotizovaná převodovka Quickshift.

Citigo, třes se!

Renault vyrukoval s velice zajímavými cenami. Twingo v nejdostupnější výbavě Access startuje na 194 900 Kč, nicméně díky akční ceně je v současnosti levnější o třicet tisíc. Standard přitom zahrnuje ABS, přední airbagy nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Druhá úroveň Trend přidává mimo jiné manuální klimatizaci, tempomat nebo možnost připlatit si za dvojici zadních sedadel. V současnosti díky akci i nejvyšší Dynamique jen těsně přesahuje hranici 200 000 Kč a ve výbavě už najdeme úplně vše. 

Nové Twingo vypadá velmi sympaticky a cenovou nabídkou určitě nadělá spoustu starostí své konkurenci. A pokud máte obavy o verzi RS, tak vás mohu uklidnit. Můžete se těšit, příští rok ji máme v ČR. Technika zůstane stejná, ale to v tomto případě vůbec nevadí. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nová identita, Lepší interiér, Starý známý, Citigo, třes se!
  2. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků