Renault Twingo 2012: omlazený prcek dorazil do ČR

Renault udělal bez přehánění s malým Twingem jak se říká „díru do světa“. Druhá generace modelu dostala po čtyřech letech působení facelift a hodlá na své předchůdce úspěšně navázat.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nová identita, Lepší interiér, Starý známý, Citigo, třes se!
  2. Fotogalerie

První generace modelu Twingo přišla na trh v roce 1993. Zájem o takový vůz byl veliký, protože v podstatě žádná jiná automobilka v tehdejší době podobný automobil neměla. Twingo bylo úspěšné a své prodejní úspěchy ještě dále podporovalo různými edicemi (Elite, United Colors of Benetton atd.). Druhá generace se objevila na trhu až v roce 2007 a dnes tu máme facelift.

Test Renault Twingo GT: rozzuřený trpaslík

Test Renault Twingo GT: rozzuřený trpaslík

Představitelé Renaultu se ovšem slovu facelift brání, změn je údajně tolik, že můžeme bez přehánění mluvit o novém Twingu. Jenže základ zůstal nezměněn. Twingo pořád stojí na zkráceném podvozku Clia 2, pořád má vzadu tuhou nápravu a pořád má rozvor náprav 2367 mm. Shodná je taktéž výška (1470 mm). Na délku sice vůz pár milimetrů nabral, vše ale jde na vrub přepracovaným nárazníkům.

Nová identita

A právě design je věc v případě omlazeného Renaultu Twingo nejdůležitější. Renault přichází s novou identitou svých automobilů a jako první ji dostal právě nejmenší vůz z nabídky. Nová je kompletně celá přední část, přibyly světla denního svícení a mlhovky umístěné ve stylu Škody Yeti. Vzadu najdeme kromě jiného nárazníku také svítilny pro změnu ve stylu většího sourozence – MPV Scénic. Novému Twingu to zkrátka sluší.

Aby Reanult nabídl ještě něco více, připravil bohatou paletu volitelných prvků vylepšujících vzhled automobilu. Například si zákazník může vybrat z několika polepů střechy, barevně si k tomu doladit kryty zpětných zrcátek, kola nebo střešní spoiler.

Automobilka slibuje až 300 000 různých kombinací. Těch se ale dočkáme později, protože v ceníku zatím najdeme pouze dva typy polepů (celkem jich má být sedm) a u disků litých kol poznámku o tom, že přijdou později. V souvislosti s tímto je dobré zmínit, že v polovině ledna bude spuštěn na stránkách Renaultu 3D konfigurátor, aby si zákazník svůj nakombinovaný vůz mohl rovnou prohlédnout.

Lepší interiér

V interiéru se vylepšovaly plasty palubní desky a čalounění. Plastové dekory jsou k dispozici v černém nebo v modrém laku. Stejně jako tomu bylo dříve, také po faceliftu nepřijdeme o vtipné doplňky typu „ježka“ pro odložení různých předmětů nebo pro dámy něco jako držák na rtěnky. To aby během řízení neztrácely čas.

Twingo slibuje praktický interiér. Od druhé úrovně výbavy může být vzadu umístěná dvojice samostatně posuvných a sklopných sedadel. Zavazadlový prostor se podle toho pohybuje od 165 litrů po 285 litrů. Po sklopení získáte maximálně 959 l.

Starý známý

Renault Twingo se vyrábí ve spojení s benzinovým motorem 1.2 16V o výkonu 75 koní nebo s malým dieselem. Kvůli nedostatečné poptávce se s naftou pro český trh zatím nepočítá, ale není vyloučeno, že by se tato situace mohla v budoucnosti změnit (i když to není příliš pravděpodobné). Jediné, co se bude měnit, je spotřeba paliva a emisí. Aktuální vyprodukuje Twingo 1.2 16V v mimoměstském cyklu 105 g CO2 na kilometr jízdy a spotřebuje 3,7 l/100 km.

Renault Twingo 1.2 16V 55 kW
 CenaAkční Cena
Access194 900 Kč164 900 Kč
Trend224 900 Kč194 900 Kč
Dynamique234 900 Kč204 900 Kč
Dynamique Quickshift259 900 Kč229 900 Kč

Během příštího roku má přijít modernější provedení. To si údajně díky jinému softwaru řídící jednotky řekne o 3,6 l/100 km a vyprodukuje o tři gramy emisí méně. Nejde ale o verzi osazenou systémem Start/Stop. Standardem pro Twingo je manuální pětistupňová převodovka, alternativu tvoří robotizovaná převodovka Quickshift.

Citigo, třes se!

Renault vyrukoval s velice zajímavými cenami. Twingo v nejdostupnější výbavě Access startuje na 194 900 Kč, nicméně díky akční ceně je v současnosti levnější o třicet tisíc. Standard přitom zahrnuje ABS, přední airbagy nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Druhá úroveň Trend přidává mimo jiné manuální klimatizaci, tempomat nebo možnost připlatit si za dvojici zadních sedadel. V současnosti díky akci i nejvyšší Dynamique jen těsně přesahuje hranici 200 000 Kč a ve výbavě už najdeme úplně vše. 

Nové Twingo vypadá velmi sympaticky a cenovou nabídkou určitě nadělá spoustu starostí své konkurenci. A pokud máte obavy o verzi RS, tak vás mohu uklidnit. Můžete se těšit, příští rok ji máme v ČR. Technika zůstane stejná, ale to v tomto případě vůbec nevadí. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nová identita, Lepší interiér, Starý známý, Citigo, třes se!
  2. Fotogalerie
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků