Renault Twingo: 20 let od zahájení prodejů velkého malého vozu

Dalším letošním dvacátníkem se stává malý Renault Twingo. Na jaře roku 1993 na evropském trhu s malými vozy způsobil pozdvižení.

Teprve nedávno jsme vás informovali o tom, že letos slaví své dvacetiny Ford Mondeo. U Renaultu ale toto jubileum slaví také, v roce 1993 do prodejů uvedli svůj nejmenší model Twingo, který ve výrobním programu nahradil legendární Renault 5. Zadání bylo jasné: postavit malého nástupce „pětky“, který by byl prostorný, zvenčí kompaktní, ale natolik svérázný, aby na trhu neohrozil teprve v roce 1990 představené Clio.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Twingo bylo zprvu k mání jen ve čtyřech barvách

Po takřka čtyři roky trvajícím vývoji byl na pařížském autosalonu v roce 1992 slavnostně odhalen nový Renault Twingo, ale prodávat se začal až na počátku roku následujícího. Vůz nepřipomínal nic, s čím do té doby Renault přišel, a jeho zavalité, boubelaté karoserii se zprvu někteří zákazníci smáli. Pravdou ale bylo, že jeho jednoprostorová karoserie s nezvyklými proporcemi nabízela s ohledem na vnější rozměry až neuvěřitelně mnoho místa pro posádku.

Renault Twingo: reklamní spoty z let 1993 až 2011

Renault Twingo: reklamní spoty z let 1993 až 2011

První Twingo, dílo týmu Patricka le Quémenta, zároveň vynikalo také jednoduchou palubní deskou s digitálním přístrojovým štítem uprostřed a pásem kontrolek před volantem. Twingo stálo na podvozku s rozvorem náprav 2 345 mm a bylo 3 430 mm dlouhé, 1 630 mm široké a 1 420 mm vysoké. Zavazadlový prostor toho v základním uspořádání mnoho nepojal, ale Twingo přišlo s vymožeností v podobě posuvné zadní lavice, díky níž bylo možno tento prostor snadno zvětšit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér třídveřového, jednoprostorového Twinga byl nečekaně prostorný a variabilní

První vozy byly opatřeny konvenčními, osmiventilovými zážehovými čtyřválci OHV s objemem 1,2 l a výkonem 55 koní, šlo přitom o agregát C3G patřící do řady pohonných jednotek Cléon-Fonte představené už v roce 1962 v Renaultu 8. Vozy byly zprvu k mání pouze ve čtyřech barvách modrá Outremer, červená Corail, žlutá Indien a zelená Coriandre.

Renault v Československu v roce 1991 (prospekt)

Renault v Československu v roce 1991 (prospekt)

V průběhu let první generace Twinga procházela řadou modifikací směřujících ke zvětšení komfortu cestování, snížení spotřeby a zvýšení úrovně pasivní bezpečnosti. Ve Francii skončila výroba Twinga první generace v roce 2007 a celkem vzniklo přes 2 miliony vozů této řady.
 

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků