Renault Trafic je dodávkou roku

Pro mnoho lidí je automobil jakýmsi druhým domovem, v němž tráví většinu svého pracovního času. A přesně tento typ motoristů chce oslovit nový užitkový vůz Renault Trafic. Mimochodem dodávka, která se pyšní titulem Van of the Year 2002.<
Renault Trafic je dodávkou roku

Novinka v modelové nabídce užitkových aut s typickým kosočtvercem ve znaku byla nedávno uvedena na český trh. Navazuje na stejnojmenný model, jehož se od roku 1980 vyrobilo více než 930 tisíc, a zprvu bude nabízen jako furgon (leden) nebo combi (březen) s možnostmi přestavby pro speciální účely. Postupem času bude nabídka doplněna o plošinu a v polovině roku o mikrobus.

Avantgardní vzhled

Nový Renault zaujme na první pohled originálním vzhledem, mimořádnou funkčností, nízkými servisními náklady a jízdními vlastnostmi, mírou bezpečnosti i příkladnou ergonomií kabiny. Míří do velmi nabité kategorie užitkových automobilů o celkové hmotnosti až 2,9 tuny.

Nový Trafic působí navenek silným a výrazným designem. To znamená, že na ulici jej jen tak nepřehlédnete. Dá se dokonce říct, že Renault Trafic ve své nové podobě boří dosavadní zvyklosti a posouvá užitkový automobil zase blíž k cestovním vozům. Přední partie trafiku tvoří klínovitý tvar s výraznými světlomety ve tvaru obrácené kapky, které zvýrazňují ještě oranžové blikače a především pak masivní nárazník. Boční ochranné lišty sledují tvar karosérie a masivní nárazník dávají tušit vysokou úroveň bezpečnosti a maximální důraz na praktické využití vozidla.

Praktické využití

Všechno bylo u Trafiku domyšleno. Například na místo řidiče se dostanete širokými dveřmi a usadíte se v prostorném interiéru. Zde jste obklopeni dosti vysokým komfortem, u užitkových aut dosud nevídaným, a nejde pouze o komfortní doplňky, ale i použité Klepněte pro větší obrázekmateriály a vhodně zvolené plasty. Opěrky hlavy jsou na všech sedadlech, seznam doplňkové výbavy obsahuje až 30 položek.

Nový Trafic v provedení furgon nabídne široké zadní dveře, jedny až dvoje posuvné boční dveře o šířce jednoho metru a také velmi nízký práh nákladového prostoru – 54 cm. Zadní dveře lze otevřít v úhlu 270 stupňů. Rovná podlaha a svislé boky zajišťují dokonale pravoúhlý vnitřní prostor, což optimalizuje možnost uložení nákladu (délka 2,41 až 2,81 m, výška 1,38 m).

Užitkový Renault, jenž byl vyvinut ve spolupráci s Opelem (ten totožné auto nabízí pod označením Vivaro) se bude v konečné fázi nabízet ve 33 variantách se dvěma rozvory (3098 nebo 3498 mm), ve dvou úrovních užitečného zatížení (1000 a 1200 kg) a prostor pro náklad má objem až šest metrů krychlových (podle rozvoru 5 a 5,9 m3).

Výkonné motory

O pohon předních kol Renaultu Trafic se stará jeden ze dvojice moderních vznětových motorů se vstřikováním paliva systému Common Rail (1,9 dCi 16V s výkony 60 nebo 74 kW) nebo zážehový čtyřválec 2,0 16V (88 kW). V dohledné době se u trafiku objeví ještě turbodiesel Common Rail o objemu 2,5 dCi o výkonu 98 kW. Ceny Renaultu Trafic začínají v současné době na hodnotě 459 900 korun bez DPH.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků