Renault Thalia má silné argumenty, aby zaujala

V Česku se v loňském roce prodalo 78 569 modelů kategorie malých vozů, celých 42 964 z nich pak neslo jméno Škody Fabia. To se samozřejmě nezamlouvá konkurenci, která v této třídě různě posiluje svou nabídku. Naposledy Renault s modernizovanou Thalií.
Renault Thalia má silné argumenty, aby zaujala

Potřeby zákazníků jsou v každé zemi odlišné, což se týká i automobilů. Český motorista je velmi citlivý na cenu automobilu: chce ji co nejnižší a přitom ještě žádá dostatečně velký zavazadlový prostor. To mu ještě donedávna dokázala nabídnout pouze česká Škoda, konkurence však zareagovala, a tak dnes auto s velkou užitnou hodnotou a přitom za přijatelnou cenu, dokážou nabídnout i jiné značky. Například francouzský Renault prostřednictvím modelu Thalia.

Prodej malých aut

V Turecku vyráběný Renault vychází z konstrukce modelu Clio, ale hned na první pohled je zřejmé, že jde o tříprostorový sedan. Až ke třetímu sloupku byly tedy oba modely identické. Zadní partie Thalie tvoří krátká, ostře řezaná záď s výraznými koncovými světlomety a víkem, který po otevření nabídne hluboký a objemný zavazadelník. Thalia byla přímou konkurencí sedanu Škody Fabia. Toho se loni prodalo 5216, Thalie 1443 kusů. Přitom sama automobilka předvídala prodej pouhých 1200 kusů. Další automobilky prodeje sedanů v této třídě zařazují do celkových počtů modelové řady (Volkswagen, Suzuki), výjimkou jsou pouze Seat s Cordobou (loni 1020 vozů) a Lada s modelem 2110 (191).

Co se změnilo

Thalia ve svém druhém vydání v prvním případě přebírá pojetí designu modernizovaného Clia z minulého roku. Tedy hlavně v oblasti přední masky, které dominují hlavně světlomety elipsovitého tvaru, které spojuje žebrovaná mřížka chladiče rozdělená pouze logem Renaultu. Vzhled pak podporuje ochranný plast nárazníku v černé barvě, který je ve spodní části ještě dále a horizontálně rozdělen. Design u některých variant dotváří kulaté mlhové světlomety. Plastové ochranné lišty z nového Clia najdete nyní také na nové Thalii, zadní pojetí světel bylo pouze opticky zvýrazněno. Přední i zadní nárazníky lícují s prodloužením blatníků a jsou v barvě karosérie, kola jsou o velikosti 14 palců, ve výbavě jsou zcela nové ráfky z lehkých slitin a také nové značkové kryty kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kdo může srovnávat, určitě si u 4171 mm dlouhého, 1639 mm širokého a 1437 mm vysokého vozu rychle všimne i dalších provedených změn. Především uvnitř Thalie. Zcela nový je volant i celá palubní deska. A to včetně použitých materiálů a barevných odstínů – horní část desky je tmavší, spodní světlejší. Ve stupni výbavy Expression se na palubní desce objevuje na horní konzole centrální LCD ukazatel s údaji o čase, venkovní teplotě a volbě rozhlasové stanice. V této úrovni je volant výškově nastavitelný.

Bohatší výbava

Vybavenost Thalií si zaslouží delší zastavení – nabízí se ve dvou úrovních výbavy. Základ tvoří Authentique, vybavenější verzí je Expression. Standardem pro všechny vozy jsou airbag řidiče a spolujezdce (u něj je možno jej odpojit), výškově nastavitelné bezpečnostní pásy, tónovaná skla, elektrické nastavení sklonu světel, zvuková kontrola rozsvícených světel, imobilizér s transpondérem a nárazníky a vnější zpětná zrcátka v barvě vozu. Vybavenější Expression pak Authentique doplňuje o posilovač řízení, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant, otevírání víka zavazadlového prostoru z místa řidiče, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a automatickým uzamčením za jízdy a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Oba modely lze dovybavit protiblokovacím systémem ABS (17 000 Kč), mlhovkami (3500), autorádiem (7000-9000) či metalickým lakem (9000). K dispozici jsou rovněž různé pakety: pack Securite nabídne za 22 tisíc korun příplatku ABS a boční airbagy, pack Vision za 6500 Kč mlhové světlomety a elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Pro verzi Expression lze dokoupit za 35 000 korun manuální klimatizaci s pylovým filtrem a recirkulací vzduchu.

Klepněte pro větší obrázek

Pohonné jednotky

Ke změnám nedošlo pouze v designu a výbavách, ale také pod kapotou. K dosavadním osmi- a šestnáctiventilovým zážehovým čtrnáctistovkám přibyl pod kapotu úsporný turbodiesel 1,5 dCi s přímým vstřikováním paliva o výkonu 48 kW. Ten by se mohl stát velkým trumfem nové Thalie, protože proti Fabii využívající motory o objemu 1,9 litru nabízí nižší povinné ručení i příznivější pořizovací cenu.

Jeho předností jsou při váze pouhých 127 kilogramů výborné technické parametry. Se svými 160 N.m točivého momentu, jenž je k dispozici od nízkých otáček (2000 min-1) dovoluje motor prudkou akceleraci. Jeho účinnost je vyšší o 33 % proti předešlému motoru 1,9D, jeho devízou je rovněž velmi dobrá spotřeba 4,7 litru na 100 km jízdy a nízké emise 126 g/km CO2. Navenek se motor projevuje při optimálním zahřátí nadmíru tiše a bez velkých vibrací.

Příznivá cena

Vedle dlouhého rozvoru 2472 mm a zavazadelníku o objemu 510 litrů bude Renault Thalia II hodně zákazníků oslovovat i příznivými cenami. Nejnižší začíná na 264 900 korunách, nabídka základních verzí končí 349 900 korunami.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 220 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 263 026 km
Cena: 62 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků