Renault Thalia má silné argumenty, aby zaujala

V Česku se v loňském roce prodalo 78 569 modelů kategorie malých vozů, celých 42 964 z nich pak neslo jméno Škody Fabia. To se samozřejmě nezamlouvá konkurenci, která v této třídě různě posiluje svou nabídku. Naposledy Renault s modernizovanou Thalií.
Renault Thalia má silné argumenty, aby zaujala

Potřeby zákazníků jsou v každé zemi odlišné, což se týká i automobilů. Český motorista je velmi citlivý na cenu automobilu: chce ji co nejnižší a přitom ještě žádá dostatečně velký zavazadlový prostor. To mu ještě donedávna dokázala nabídnout pouze česká Škoda, konkurence však zareagovala, a tak dnes auto s velkou užitnou hodnotou a přitom za přijatelnou cenu, dokážou nabídnout i jiné značky. Například francouzský Renault prostřednictvím modelu Thalia.

Prodej malých aut

V Turecku vyráběný Renault vychází z konstrukce modelu Clio, ale hned na první pohled je zřejmé, že jde o tříprostorový sedan. Až ke třetímu sloupku byly tedy oba modely identické. Zadní partie Thalie tvoří krátká, ostře řezaná záď s výraznými koncovými světlomety a víkem, který po otevření nabídne hluboký a objemný zavazadelník. Thalia byla přímou konkurencí sedanu Škody Fabia. Toho se loni prodalo 5216, Thalie 1443 kusů. Přitom sama automobilka předvídala prodej pouhých 1200 kusů. Další automobilky prodeje sedanů v této třídě zařazují do celkových počtů modelové řady (Volkswagen, Suzuki), výjimkou jsou pouze Seat s Cordobou (loni 1020 vozů) a Lada s modelem 2110 (191).

Co se změnilo

Thalia ve svém druhém vydání v prvním případě přebírá pojetí designu modernizovaného Clia z minulého roku. Tedy hlavně v oblasti přední masky, které dominují hlavně světlomety elipsovitého tvaru, které spojuje žebrovaná mřížka chladiče rozdělená pouze logem Renaultu. Vzhled pak podporuje ochranný plast nárazníku v černé barvě, který je ve spodní části ještě dále a horizontálně rozdělen. Design u některých variant dotváří kulaté mlhové světlomety. Plastové ochranné lišty z nového Clia najdete nyní také na nové Thalii, zadní pojetí světel bylo pouze opticky zvýrazněno. Přední i zadní nárazníky lícují s prodloužením blatníků a jsou v barvě karosérie, kola jsou o velikosti 14 palců, ve výbavě jsou zcela nové ráfky z lehkých slitin a také nové značkové kryty kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kdo může srovnávat, určitě si u 4171 mm dlouhého, 1639 mm širokého a 1437 mm vysokého vozu rychle všimne i dalších provedených změn. Především uvnitř Thalie. Zcela nový je volant i celá palubní deska. A to včetně použitých materiálů a barevných odstínů – horní část desky je tmavší, spodní světlejší. Ve stupni výbavy Expression se na palubní desce objevuje na horní konzole centrální LCD ukazatel s údaji o čase, venkovní teplotě a volbě rozhlasové stanice. V této úrovni je volant výškově nastavitelný.

Bohatší výbava

Vybavenost Thalií si zaslouží delší zastavení – nabízí se ve dvou úrovních výbavy. Základ tvoří Authentique, vybavenější verzí je Expression. Standardem pro všechny vozy jsou airbag řidiče a spolujezdce (u něj je možno jej odpojit), výškově nastavitelné bezpečnostní pásy, tónovaná skla, elektrické nastavení sklonu světel, zvuková kontrola rozsvícených světel, imobilizér s transpondérem a nárazníky a vnější zpětná zrcátka v barvě vozu. Vybavenější Expression pak Authentique doplňuje o posilovač řízení, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant, otevírání víka zavazadlového prostoru z místa řidiče, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a automatickým uzamčením za jízdy a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Oba modely lze dovybavit protiblokovacím systémem ABS (17 000 Kč), mlhovkami (3500), autorádiem (7000-9000) či metalickým lakem (9000). K dispozici jsou rovněž různé pakety: pack Securite nabídne za 22 tisíc korun příplatku ABS a boční airbagy, pack Vision za 6500 Kč mlhové světlomety a elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Pro verzi Expression lze dokoupit za 35 000 korun manuální klimatizaci s pylovým filtrem a recirkulací vzduchu.

Klepněte pro větší obrázek

Pohonné jednotky

Ke změnám nedošlo pouze v designu a výbavách, ale také pod kapotou. K dosavadním osmi- a šestnáctiventilovým zážehovým čtrnáctistovkám přibyl pod kapotu úsporný turbodiesel 1,5 dCi s přímým vstřikováním paliva o výkonu 48 kW. Ten by se mohl stát velkým trumfem nové Thalie, protože proti Fabii využívající motory o objemu 1,9 litru nabízí nižší povinné ručení i příznivější pořizovací cenu.

Jeho předností jsou při váze pouhých 127 kilogramů výborné technické parametry. Se svými 160 N.m točivého momentu, jenž je k dispozici od nízkých otáček (2000 min-1) dovoluje motor prudkou akceleraci. Jeho účinnost je vyšší o 33 % proti předešlému motoru 1,9D, jeho devízou je rovněž velmi dobrá spotřeba 4,7 litru na 100 km jízdy a nízké emise 126 g/km CO2. Navenek se motor projevuje při optimálním zahřátí nadmíru tiše a bez velkých vibrací.

Příznivá cena

Vedle dlouhého rozvoru 2472 mm a zavazadelníku o objemu 510 litrů bude Renault Thalia II hodně zákazníků oslovovat i příznivými cenami. Nejnižší začíná na 264 900 korunách, nabídka základních verzí končí 349 900 korunami.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků