Renault Talisman: „Nová Laguna“ nabízí řízení všech kol a 608 l v kufru

Renault dnes odhalil auto, které v nabídce zaujme místo Laguny. Francouzská automobilka ale nepoužila zavedené jméno, novinka se jmenuje Talisman. Zákazníky chce zaujmout zajímavými jízdními vlastnostmi, bohatou výbavou a prostorným interiérem.

Renault Laguna končí. Nástupce se bude jmenovat Talisman  

Renault Laguna končí. Nástupce se bude jmenovat Talisman  

Renault Talisman je sedan dlouhý 4,85 m, široký 1,87 m a vysoký 1,46 m. Rozvor náprav pak činí 2,81 m. Jen pro srovnání, nový Superb měří na délku 4,86 m, na šířku 1,86 m, na výšku 1,47 m a jeho rozvor náprav dosahuje na 2,84 m. Design francouzské novinky navazuje na poslední modely této značky. Renault pak v tiskové zprávě vyzdvihuje také aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu má hodnotu 0,27.

V nabídce najdou zákazníci deset odstínů karoserie a kola ve velikosti šestnáct až devatenáct palců. Vrcholem bude stejně jako u nového Espace provedení Initiale Paris, které může mít jako jediné barvu karoserie Améthyste Black, má jiná devatenáctipalcová kola, čalounění kůží, vyhřívaná sedadla s masáží a další speciality.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Talisman chce zaujmout prostorným i praktickým interiérem. Jeho specialitou v daném segmentu bude řiditelná zadní náprava

Renault slibuje jeden z nejprostornějších interiérů v dané třídě. Cestující vpředu mají prostor pro hlavu 902 mm, vzadu to je podle oficiálních údajů 855 mm. Pro kolena vzadu je připraveno 262 mm. Talisman nabídne také řadu odkládacích přihrádek, které dohromady poskládají objem 25 litrů. Zavazadelník zvládne v základním uspořádání 608 litrů.

Talisman je další z řady modelů postavených na platformě CMF, takže technika vlastně ani příliš nepřekvapí. Nabídka dieselů začíná u motoru 1.5 dCi (81 kW/110 koní) a pokračuje u šestnáctistovek dCi s výkony 96 kW (130 k) nebo 118 kW (160 koní). První dva jmenovaní mají jako standard šestistupňový manuál, který lze vyměnit za šestistupňovou převodovku EDC. Vrcholný diesel bez automatu nekoupíte.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC: Všechno je jinak

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC: Všechno je jinak

Benzinové jednotky budou v nabídce dvě a spojeny jsou vždy se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Zájemci mohou sáhnout po TCe 200 (147 kW / 200 k), což je přeplňovaná benzinová šestnáctistovka známá třeba z Espace. Druhou možností je TCe 150. Jak má ale Renault ve zvyku, u svých motorů přesný objem (ani žádné další podrobnosti) neuvádí. Pravděpodobně půjde také o šestnáctistovku, nicméně tisková zpráva je obecně na téma technických informací dost chudá a ani o TCe 150 nic bližšího kromě označení nezmiňuje. 

Nový Renault Talisman nabídne řadu asistenčních systémů (adaptivní tempomat, aktivní parkovací asistent, přednárazový systém atd.). K dispozici jsou také adaptivní tlumiče a systém 4Control, tedy řízení zadní nápravy, což v této kategorii nikdo jiný nenabízí. Řidič si navíc prostřednictvím systému Multi-Sense může vybrat jeden z jízdních režimů. Podle konkrétní volby se upraví chování systému 4Control, adaptivních tlumičů, převodovky, řízení, ale také osvětlení v interiéru nebo umělého zvuku motoru. Vše už známe z nového Espace.

Oficiální výstavní premiéra nového Renaultu Talisman je naplánována na zářijový autosalon ve Frankfurtu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků