Renault Talisman: Jak si povede proti Superbu, Mondeu nebo Passatu?

Nástupce Laguny to bude mít na trhu dost těžké. V nedávné době dorazili hned tři jeho hlavní soupeři v nové generaci. Jak si proti nim povede po stránce rozměrů?
Seznam kapitol
  1. Renault Talisman Estate vs. konkurence: Vnější rozměry a zavazadelník
  2. Renault Talisman Estate vs. konkurence: Jak se v něm sedí?

Renault přijel do Frankfurtu s novou generací Mégane a s modelem Talisman, což je nástupce Laguny. Tohle auto se představilo jako sedan, ale hned také jako u nás tolik oblíbené kombi, které se bude muset vypořádat s konkurencí typu Škoda Superb Combi, Ford Mondeo kombi a VW Passat Variant. Jak na tom je po stránce rozměrů?

IAA 2015 živě: Renault Mégane a Renault Talisman

IAA 2015 živě: Renault Mégane a Renault Talisman

Velikostí drží Talisman Estate se svými hlavními konkurenty krok. Jak můžete vidět v první tabulce, na délku je zhruba stejně dlouhý jako Superb i Mondeo, šířkou ale překonává všechny, rozvor je kratší než u Škody a Fordu, ale větší než u Passatu a výška 1460 mm z něj dělá nejnižší kombi této třídy. Jenže vnější rozměry jsou jedna věc, to důležitější najdeme uvnitř. A začít nemůžeme nikde jinde než v zavazadelníku, jde přece o kombíky. 

Renault Talisman Estate vs. konkurence: Vnější rozměry
Model Renault Talisman Estate Škoda Superb Combi Ford Mondeo kombi VW Passat Variant
Délka (mm) 4860 4856 4867 4767
Šířka bez zrcátek (mm) 1870 1864 1852 1832
Výška (mm) 1460 1477 1501 1477
Rozvor náprav (mm 2810 2841 2850 2791
Udávaný objem zavazadelníku (l) 572/1700 660/1950 500/1605 650/1780

Podle oficiálních údajů Talisman nestačí ani na Superb, ani na Passat. Oba koncernoví soupeři ho překonají základním objemem i objemem po sklopení opěradel. Mimochodem opěradla můžete odjistit páčkami na bocích zavazadelníku, ale ta se pak sama nesklopí. Tedy alespoň se tak nedělo u vystaveného exempláře. Po sklopení, když posunete sedadlo spolujezdce co nejvíce vpřed a co nejvíce napřímíte opěradlo, lze do auta naložit věc dlouhou 271 cm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Talisman nevypadá špatně, ale proti stávající konkurenci to bude mít dost těžké. Pomoci by mu mohla příznivá pořizovací cena

Naší čtveřici kombíků střední třídy můžeme rozdělit na dvě půlky. Passat a Superb hrají na dlouhý a úzký zavazadelník, Talisman se řadí vedle Mondea k těm, kteří jdou na věc opačně, tedy šířkou. Zatímco Superb i Passat mají v nejužším místě 101 cm, Talisman nabízí 110 cm a Mondeo pak 113 cm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Velmi slušná je u Talismanu také výška pod roletku. Dvojitá podlaha zde ale není, ovšem můžete polovinu podlahy vyjmout a postavit kolmo, čímž zavazadelník rozdělíte. 

Renault Talisman Estate vs. konkurence: Srovnání prostor pro zavazadla (cm)
Model Renault Talisman Estate Škoda Superb Combi Ford Mondeo kombi VW Passat Variant
šířka mezi bočnicemi 110 101 113 101
šířka v nejširším místě 139 108 139 147
výška po roletu 49 49 46 48
šířka vstupního otvoru 105 109 109 108
výška vstupního otvoru 80 72 71 72
min. délka ložné plochy 107 119 108 111
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Renault Talisman Estate vs. konkurence: Vnější rozměry a zavazadelník
  2. Renault Talisman Estate vs. konkurence: Jak se v něm sedí?

bazar

Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 168 583 km
Cena: 51 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 79 735 km
Cena: 130 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 81 355 km
Cena: 152 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2015
Stav: 25 665 km
Cena: 230 000 Kč
Renault Laguna 2
Rok výroby: 2009
Stav: 143 840 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 50 889 km
Cena: 68 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků