Renault Talisman: Jak si povede proti Superbu, Mondeu nebo Passatu?

Nástupce Laguny to bude mít na trhu dost těžké. V nedávné době dorazili hned tři jeho hlavní soupeři v nové generaci. Jak si proti nim povede po stránce rozměrů?
Seznam kapitol
  1. Renault Talisman Estate vs. konkurence: Vnější rozměry a zavazadelník
  2. Renault Talisman Estate vs. konkurence: Jak se v něm sedí?

Renault přijel do Frankfurtu s novou generací Mégane a s modelem Talisman, což je nástupce Laguny. Tohle auto se představilo jako sedan, ale hned také jako u nás tolik oblíbené kombi, které se bude muset vypořádat s konkurencí typu Škoda Superb Combi, Ford Mondeo kombi a VW Passat Variant. Jak na tom je po stránce rozměrů?

IAA 2015 živě: Renault Mégane a Renault Talisman

IAA 2015 živě: Renault Mégane a Renault Talisman

Velikostí drží Talisman Estate se svými hlavními konkurenty krok. Jak můžete vidět v první tabulce, na délku je zhruba stejně dlouhý jako Superb i Mondeo, šířkou ale překonává všechny, rozvor je kratší než u Škody a Fordu, ale větší než u Passatu a výška 1460 mm z něj dělá nejnižší kombi této třídy. Jenže vnější rozměry jsou jedna věc, to důležitější najdeme uvnitř. A začít nemůžeme nikde jinde než v zavazadelníku, jde přece o kombíky. 

Renault Talisman Estate vs. konkurence: Vnější rozměry
Model Renault Talisman Estate Škoda Superb Combi Ford Mondeo kombi VW Passat Variant
Délka (mm) 4860 4856 4867 4767
Šířka bez zrcátek (mm) 1870 1864 1852 1832
Výška (mm) 1460 1477 1501 1477
Rozvor náprav (mm 2810 2841 2850 2791
Udávaný objem zavazadelníku (l) 572/1700 660/1950 500/1605 650/1780

Podle oficiálních údajů Talisman nestačí ani na Superb, ani na Passat. Oba koncernoví soupeři ho překonají základním objemem i objemem po sklopení opěradel. Mimochodem opěradla můžete odjistit páčkami na bocích zavazadelníku, ale ta se pak sama nesklopí. Tedy alespoň se tak nedělo u vystaveného exempláře. Po sklopení, když posunete sedadlo spolujezdce co nejvíce vpřed a co nejvíce napřímíte opěradlo, lze do auta naložit věc dlouhou 271 cm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Talisman nevypadá špatně, ale proti stávající konkurenci to bude mít dost těžké. Pomoci by mu mohla příznivá pořizovací cena

Naší čtveřici kombíků střední třídy můžeme rozdělit na dvě půlky. Passat a Superb hrají na dlouhý a úzký zavazadelník, Talisman se řadí vedle Mondea k těm, kteří jdou na věc opačně, tedy šířkou. Zatímco Superb i Passat mají v nejužším místě 101 cm, Talisman nabízí 110 cm a Mondeo pak 113 cm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Velmi slušná je u Talismanu také výška pod roletku. Dvojitá podlaha zde ale není, ovšem můžete polovinu podlahy vyjmout a postavit kolmo, čímž zavazadelník rozdělíte. 

Renault Talisman Estate vs. konkurence: Srovnání prostor pro zavazadla (cm)
Model Renault Talisman Estate Škoda Superb Combi Ford Mondeo kombi VW Passat Variant
šířka mezi bočnicemi 110 101 113 101
šířka v nejširším místě 139 108 139 147
výška po roletu 49 49 46 48
šířka vstupního otvoru 105 109 109 108
výška vstupního otvoru 80 72 71 72
min. délka ložné plochy 107 119 108 111
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Renault Talisman Estate vs. konkurence: Vnější rozměry a zavazadelník
  2. Renault Talisman Estate vs. konkurence: Jak se v něm sedí?
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků