Preposilované riadenie bez spätnej väzby - to je práve to, čo mám pri šoférovaní najradšej. Keď idem dlhé štreky, napr. 1000 km, tak chcem:1. čo najmäkkšie auto2. ľahké riadenie3. sedačky bez bočného vedenia, ktoré mi dovoľujú si sadnúť ako chcem, nielen rovno ako v polepšovni...Teraz mám nové Mondeo, a práve tam je riadenie príliš tuhé a sedačky majú akési bočné športové vedenie... A spomínam na staré časy s Lagunou II, kde boli obrovské kreslá, kde sa dalo sadnúť hádam aj bokom... A predtým vynikajúca Xantia I & II - toto boli autá na cestovanie...Neviem, prečo každy fetišizuje športové ladenie auta - veď väčšinou sa aj tak chce každý pohodlne odviesť, bez športových ambícií.To isté platí aj o jednoduchých nápravách - konkrétna skúsenosť - tam, kde Mondeo, prevedenie Titanium išlo s pískajúcimi gumami, tak tam išla podobne obstojne aj Laguna II Grandtour, s najprimitívnejšou nápravou na svete. (Jedná sa o zákruty, kde chodím každý deň a dokážem tam ísť pomerne svižne :) ) - tak vlastne načo to všetko?
Laguna ma tuhou zadni napravu? No nevim.Vidis, kazdy potrebuje neco jineho, osobne mam problem se zady a pro delsi cestovani naopak ocenim dobre bocni vedeni na sedadlech. A podle toho a dalsiho si vybiram auto. Prekvapuje me, ze nekdo koupi auto a pak si stezuje na sedacky, podvozek atd...
Myslím, že je to tuhá náprava, viď http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/rj4AA...ale každopádne - keď som si vyberal/kupoval pár-krát auto, tak som skúšal testovacie jazdy, sadal si do nich na výstavách, atď., ale mnohé veci človek v eufórii nového auta vníma inak, a samozrejme, keď v ňom prejde v kuse 1000 km, tak tiež inak...
Pokud jezdíš pouze rovně, tak se tvým "požadavkům" nedivím. V Xantii jsem něco najezdil a snad jediná věc, co tam za to stála, byla, že auto poměrně tiše a lehce zrychlovalo nad dálniční limity. Sedadla byly tragédie, opěry jim končily mezi lopatkami, sedáky bez tvaru. Opravdu nemohu souhlasit s tím, že na takových sedadlech se pohodlně cestuje, protože to není a nebyla pravda.Nejde přímo o sportovní ladění, ale u nás jsou silnice klikaté a co nesnáším, je, když na sedadle lítám ze strany na stranu, jak projíždím zatáčky. Velmi to unavuje, když musím vše držet na rukou a zapírat se nohama. Jedno takové auto mám, vím o čem píši.Nejhorší kombinace cesty a jednoduchého podvozku jsou hrbaté zatáčky. Tam tuhá náprava nemá šanci udržet se na silnici. Je to fyzika, která se citelně ozývá a ukazuje limity. Mám auto jak s miltulinkem, tak i s torzní příčkou a jelikož s nimi často jezdím po stejných cestách, vím, co si které nechá líbit.
Súhlas, väčšinu času trávim na diaľnici, a tiež súhlasím s tým, že na hrboch v zákrute pevná náprava odskočí.Osobne však považujem sedačky v Xantii za výborné (okay, môže to byť do určitej miery i spomienkový optimizmus, lebo je to už hádam 10 rokov, čo som ju riadil).Napriek tomu sa nemôžem zbaviť dojmu, že pokiaľ dnes auto nemá multilink, tak automaticky sa v testoch považuje za akýsi odpad. Podobne s mäkkými plastami atď.
Jak by jinak lidi mohli machrovat na své okolí? Jen těmi papírovými nesmysly.
Středový panel ala Tesla :-) s jedním rozdílem, v Tesle je "tablet" za 50k a v talismanu je GoClever za 1k :-D potenciál to auto mělo, ale ten interiér a hlavně ten středový panel vypadá značně lacinně. S exteriérem mám problém jako u třeba Peugeotu 508, vypadá to jako skládačka z více aut. Nekoplexně.
Středový panel je naprostá designérská tragédie. O jeho nefunkčnosti se netřeba zmiňovat.https://www.stream.cz/meziplyn/10010066-renault... ...
Opěrky hlavy skvělé, prodloužení sedáku na dálnici bomba (to je ta miliónová výbava co ve standartu nebude, ale ta možnost se cení) ale opěrky zad jsou i v plné palbě dle fotek zase klasický Renault. Končí pod lopatkama, a kdo je dlouhán, tak má půl zad v luftu. :-D A vysvětlete mi někdo, proč mají tempomaty možnost kompletní deaktivace ON/OFF? Nechápu to 30let, a už se na to musím zeptat... To nestačí aktivace/deaktivace SET/Cancel?
Dobrý postřeh Driver :-)Taky to nechápu, na co je tam ON/OFF. Asi bezpečnostní prvek, aby si dítě nehrálo s páčkou, když rodič za jízdy telefonuje :-)
Jojo, je to legislativni požadavek.
A že legislativa nepožaduje centrální odpojení akumulátoru? Při nehodě, na lodi, vlaku, trajektu, delší stání... Nebo palivový systém v trubkách místo hadic? Ale Tempomat je strašně nebezpečný...
"Renault Talisman Grandtour vs. konkurence: Vnější rozměry""Udávaný objem zavazadelníku"Takže objem zavazadelníku je vnější rozměr? Dobře vy!
Tak když už jste to upravili, můžete ještě ten objem zavazadelníku dát tam kam patří, tedy do prostoru pro zavazadla. :D :D :D
Redakce, mohli byste strucne zminit neco o zadnim steraci? Na fotkach vypada ze je hodne kratky. Tak me zajima jak v praxi funguje. Diky
Normálně, jako každý. Zapneš a přeběhne po skle, nejprve tam, pak zpátky.
Jste si jistý? Přeci jen je to Francouz, navíc Renault, tam ten stěrač může fungovat úplně jinak, třeba úhlopříčně. Nebo jen v úterý při současném šlápnutí na brzdu a podrbání se pravou rukou za levým uchem. Nebo vůbec. A tak ;-)
To je dost trapné i na blbečka z české hospody. Zkuste se, čecháčci, smířit s tím, že francouzská auta zkrátka vaše škodovácké modly překonávají.
Copak, ze mas takovy mindrak z koncernu a tahas ho vsude i do diskuze o talismanu? Zakladatel vlakna se normalne zeptal, jestli neni ten zadni sterac maly na plochu okna a ty jsi hned musel zareagovat invektivou.
VW a s ňou aj škoda je za zenitom.
@mpolan: ... mi trvalo polhodinu nez som dostal spagety z klavesnice a monitora :-D:-D:-D
To tě naučí nejíst u počítače. :-D :-D
mpolan: :-D to mně připomnělo situaci, když se kdysi můj kolega ptal druhého kolegy, jak mu jezdí jeho Favorit. On se na něho tak podíval a povídá: No, většinou dopředu a když chci, tak i dozadu.
Je velmi zajímavé, že jinde ten podvozek takovou kritiku neschytal, pouze tady. Že by nebyla chyba v autě?A úplně největší gól jsou ty kufrové orgie. Superb a Passat hází litry sem, litry tam... a pak stačí vzít do ruky metr a najednou Superbu chybí osmdesát litrů!
Ale jdi ty brepto. Jako bys neznal kvalitu mereni redaktoru Autorevue, posledne vyrobili pekny nesmysl u mereni zrychleni Nissanu Pulsar. Renault samotny uvadi vysku kufru 43cm, Skoda uvadi 52cm, s cimz celkem licuje i udaj konkurence http://www.vybermiauto.cz/autodata/skoda/superb-com... ...
Jinde schytal podvozek kritiku ještě daleko větší:http://www.stream.cz/meziplyn/10010066-renault... ...
Podvozek ne, pouze 4control (což je věc, kterou bych si sám do auta nekupoval).
4C je snad součást podvozku, ale Koubek nekritizoval zdaleka jen 4C, o adaptivních tlumičích prohlásil, že přepínání mezi jednotlivými režimy je neznatelné, řízení je bez zpětné vazby a celkově k podvozku prohlásil, že soupeři umí odchytat víc nerovností. Takže podvozkově to auto pohřbil hluboko pod černou zem. Jestli právem, to se teprve uvidí.
Ale nepohřbil, to je pouze zbožné přání neználků... Pohřbíváš ho leda ty, ale kdo jsi ty? Co ve světě znamenáš?
Je mi líto, ale Koubek ve svých recenzích kritizuje jen velmi decentně a většinou chválí, ale tady většinu času do něčeho rýpe, stačí se podívat na ostatní jeho testy.
A čemu se divíš? Je to velké auto s jednoduchou nápravou nepodobné té, co jezdila na Octavii 1. gen. Jen je naladěná do plavnosti. Že nefunguje na našich rozbitých cestách? Spíše by byl zázrak, kdyby fungovala.
Ale schytal. Talisman nedisponuje víceprvkovým zavěšením vzadu (což je docela třídní rarita), takže vůbec není divu.
JJhttp://auto.idnes.cz/test-skoda-superb-clarkso... ... :-D
Tak nějak nechápu, co na tom Klaksonovi někdo vidí. Celý TopGear byl jen sarkasticko recesistický pořad, který byl shodou okolností taky trochu o autech (klidně místo toho mohli testovat ledničky, obecenstvo by měli podobné).Jejich recenze Yetiho byla totální nesmysl, stejně jako všechno ostatní. Hlavní cíl je pobavit cílové publikum, což je při reálném nákupu auta naprosto nepoužitelné.
Přesně tak. Jen mě zaráží, kolik se najde naivních lidí, kteří jejich zaručeným a vysoce ,,odborným" recenzím uvěří a jdou si okamžitě koupit třeba toho absolutně nejlepšího Yetiho. :-D Ne, že by to byl vyloženě odpad, ale je tu spoustu lepších.
Mohl byste vyjmenovat tu "spoustu lepších"? Většina konkurentů Yetiho buď vůbec nemá pohon 4x4, pokud ho náhodou má pak pouze pro jednu vybranou motorizaci (typicky naftu, na benzín zapomeňte), nabídka automatické převodovky je stejně bídná jako u 4x4, terénní schopnosti pak mají téměř všichni horší.
jáj, veď ty nastavuješ podmienky ako naší vládni úradníci pri štátnych zákazkách. , "musí to mať pohon 4x4, benzín a automat, a musí to byť jety", ale skús si nastaviť podmieny, ako to robia normálny ľudia: potrebujem auto na rybačku. alebo potrebujem auto na odvoz bicykla , tak potom máš hneď spústu aut.
Stále se ještě bavíme o kategorii SUV? Podle vaší argumentace to moc nevypadá. Pokud potřebujete rodinné kombi, nebo MPV, samozřejmě budete koukat jinam. V předokolce SUV nedává žádný smysl, protože to auto má pak skoro samé nevýhody. Že si to "normální lidé" kupují", ještě neznamená, že se nechovají hloupě.
ježiši kriste "Vy Ste magor", ale bez urážky. Proste "jety" a bodka, žiaden argument pre Teba neplatí!!! . Podľa tejto logiky, po riadných cestách by nesmeli chodiť autá 4x4, alebo všetci sa chovajú hlúpo?? to je argument jak hovado. Podľa tejto logiky , by 4x4 smeli kupovať poľovníci, správcovia diaľkových vedení a poprípade neaký stavbári. Z tohto pohľadu, zasa jety so svojim haldexom je nanič. Čiže logicky vzaté jety je zbytočné auto kupujú ho len hlupáci.
Zatím tady žádný argument nepadl, jen vaše osobní invektivy. Navíc se snažíte oponovat tvrzení, které jste si sám vymyslel. SUV má horší jízdní vlastnosti, více žere, horší variabilitu prostoru a v zásadě méně prostoru pro posádku i v kufru. Jediné, co může proti kombíku či MPV nabídnout je lepší prostupnost lehkým terénem když se občas sjede ze zpevněné suché cesty (proto zvýšený podvozek a haldex). Pokud haldex nevyužijete, což platí o většinu řidičů, proč si kupovat SUV?
prosim Vas toto je téma o Renaulte
Ale on s yetim nezacal. A navic ty jsi nebyl schopen odpoveden na jeho otazku. Pouze jsi vyjmenoval, na co je mozne auto pouzit a podle toho i volil jiny segment trhu. Ale na primou otazku jsi neodpovedel.
Ale odpovědět si mu mohl.
Clarkson je jelito, toho vůbec neberu vážně.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.