Renault Talisman Grandtour dorazil do ČR [první jízdní dojmy]

Na český trh dorazila další letošní francouzská novinka. Renault u nás začal prodávat Talisman s karoserií kombi.
Seznam kapitol
  1. Úvod, To hlavní vzadu
  2. Simply Clever na francouzský způsob, Jezdí stejně

Není to tak dávno, co nám dělal v redakci společnost Renault Talisman. Sedan, který nahradil zároveň Lagunu i větší Latitude se prezentoval zajímavým designem, bohatou výbavou, ale také relativně slabšími motory (vzhledem ke konkurenci) a ve vrcholné výbavě Initiale Paris rovněž poměrně ambiciózní cenou. Teď do nabídky přichází pro českého zákazníka atraktivnější verze - Talisman s karoserií kombi. 

Test Renault Talisman 1.6 dCi EDC: Milionový Francouz  

Test Renault Talisman 1.6 dCi EDC: Milionový Francouz  

Renault představil Talisman minulý rok na autosalonu ve Frankfurtu, a to jak ve verzi sedan, tak rovnou s karoserií kombi, takže už delší dobu víme, jak Grandtour (jinde označovaný jako Estate) vypadá. A on vypadá vážně dobře. Osobně bych řekl, že ještě lépe než sedan. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jedna věc se Renaultu Talisman Grandtour opravdu upřít nedá. Design se hodně povedl. Také kombík v tomto směru těží z velké šířky a poměrně malé výšky

Oproti sedanu se kombi liší ve dvou věcech. Je nepatrně delší a ještě nepatrněji vyšší. Kombi má zadní převis dlouhý 1097 mm, zatímco sedan nabídne 1081 mm. U výšky činí rozdíl pouhé dva milimetry. Na téma odlišností můžeme ještě přidat snad jen jinak naladěné zadní tlumiče (kvůli jinému rozložení hmotnosti) a především více prostoru nad druhou řadou sedadel. 

Jak si nové francouzské kombi vede ve srovnání s přímou a rozhodně ne snadnou konkurencí, to ukazuje přiložená tabulka. 

Renault Talisman Grandtour vs. konkurence: Základní rozměry
Model Renault Talisman Grandtour Škoda Superb Combi Ford Mondeo kombi VW Passat Variant
Délka (mm) 4860 4856 4867 4767
Šířka bez zrcátek (mm) 1870 1864 1852 1832
Výška (mm) 1460 1477 1501 1477
Rozvor náprav (mm 2810 2841 2850 2791
Udávaný objem zavazadelníku (l) 572/1700 660/1950 500/1605 650/1780

Stejně jako u sedanu, také v tomto případě nový Renault Talisman Grandtour zaujme svou velikostí. Především pak šířkou a poměrně nízkou výškou. Přesně tohle jsou také důvody, proč na pohled vypadá tak dobře. Jeho základní proporce působí velmi dynamicky. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kombi je oproti sedanu nepatrně delší a malinko vyšší. Jinak jsou oba automobily samozřejmě identické 

To hlavní vzadu

Interiér logicky nemůže být ve srovnání se sedanem jiný, takže zde najdete velké displeje, v případě provedení Initiale Paris bohatě dimenzované sedačky a spoustu výbavy. 

Už prostý pohled do druhé řady sedadel pak naznačuje, že se tady určitě nikdo tísnit nebude. Místa pro nohy tu není rozmařile mnoho jako u Škody Superb, nicméně to vůbec neznamená, že by tu panovala prostorová nouze.

Škoda Superb Combi moc prostoru nenabízí [první jízdní dojmy]

Škoda Superb Combi moc prostoru nenabízí [první jízdní dojmy]

Ostatně to, jak je na tom Talisman Grandtour s prostorem pro cestující, velmi dobře ukazuje další tabulka naměřených údajů:

Renault Talisman Grandtour vs. konkurence: Prostor pro cestující (cm)
Model Renault Talisman Grandtour Škoda Superb Combi Ford Mondeo kombi VW Passat Variant
šířka v úrovni loktů vpředu 148 151 156 154
šířka v úrovni loktů vzadu 146 151 155 153
prostor pro hlavu vpředu max. 102 98 99 101
prostor pro hlavu vzadu 97 100 95 101
délka sedáku vpředu 48 47 48 52
délka opěradla vpředu 62 65 63 64
délka sedáku vzadu 50 47 50 49
délka opěradla vzadu 65 66 65 67
šířka prostředního sedáku vzadu 28 25 25 23
prostor pro nohy vzadu řidič 178 cm x 36 23 28
prostor pro nohy vzadu řidič 190 cm 19 26 x 20
 

Zavazadelník pak nabídne v základním uspořádání 572 litrů, respektive 1700 litrů po sklopení zadních sedadel. Není to nejvíce z celé kategorie, ale není to ani nejméně. A i zde, stejně jako u prostoru pro cestující, je nutné podotknout, že prostá skutečnost tabulkově menšího zavazadelníku ještě neznamená, že jde o malý zavazadelník. Talisman má prostor pro zavazadla pravidelně tvarovaný a nabízí nízko položenou nakládací hranu (571 mm). 

Co se prostoru týká, znovu nám nejlépe poslouží tabulka:

Renault Talisman Grandtour vs. konkurence: Srovnání prostor pro zavazadla (cm)
Model Renault Talisman Grandtour Škoda Superb Combi Ford Mondeo kombi VW Passat Variant
šířka mezi bočnicemi 110 101 113 101
šířka v nejširším místě 139 108 139 147
výška po roletu 49 49 46 48
šířka vstupního otvoru 105 109 109 108
výška vstupního otvoru 80 72 71 72
min. délka ložné plochy 107 119 108 111

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, To hlavní vzadu
  2. Simply Clever na francouzský způsob, Jezdí stejně

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků