Renault Talisman boduje

Při tradičním vyhlášení cen „Concept Car of the year awards“ udělovaných časopisem Automotive News v Detroitu dne 9. ledna 2002 totiž Talisman vyrval svým šesti soupeřům cenu za nejlepší interiér.
Renault Talisman boduje
Jako každoročně se při zahájení autosalónu v americkém Detroitu předávaly ceny časopisu Automotive News. Prototypy vybrané do soutěže Klepněte pro větší obrázekv jednotlivých kategoriích ("nejhezčí interiér", "nejhezčí exteriér", "životní prostředí" a "prototyp roku") posuzuje porota složená z odborníků ze světa designu (Car Styling, Royal College of Art…).

Vedle druhého místa v kategorii "prototyp roku" dodává studii Talisman plného smyslu především cena za "nejhezčí interiér", která oceňuje nový přístup ke kabinám automobilů. Celkový vzhled sportovně-cestovního vozu je totiž jen obalem, jehož jediným cílem je zdůraznit interiér vynikající elegancí, prostotou a pohodlím. Talisman je prvním vozem s koncepcí Touch Design, která bude v interiéru budoucích vozů Renault nabývat čím dále tím většího významu.

Interiér spojující eleganci, pohodlí a příjemný pocit

„Talisman odpovídá naší idealizované představě o automobilovém interiéru zítřka“, uvádí ředitel průmyslového designu Patrick le Quément. Po otevření dlouhých "motýlkových" dveří před námi leží mimořádně jednoduchá kabina, do níž není přístup narušen žádným středním sloupkem. Vše je zde vzdušné. Ideál naprostého minima, na který členové poroty poukázali, je synonymem elegance. Připomíná také, že technika je ve službách člověka a nesmí jí být věnován prostor na úkor cestujících.

„Simplexifikace“ s koncepcí Touch Design

Jako první vůz s koncepcí Touch Design ohlašuje Talisman příchod nového přístupu, který bude pro design interiéru budoucích vozidel Renault charakteristický. Patrick le Quément tuto koncepci vysvětluje poukazem na „pocitovou a emoční ergonomii. Každý Klepněte pro větší obrázekovládací prvek musí zvát k použití a napovídat svou funkci. K dosažení tohoto výsledku musejí být použité materiály na omak jemné, tvar musí být vnímán jako výzva k dotyku, a manipulace s nimi musí dokonale odpovídat jejich mechanismu“.

Touch Design se tak snaží učinit techniku pro člověka samozřejmou a přirozenou na používání, a to prostřednictvím estetických rozhraní. Pojem Touch Design je tedy spojen s pojmem „simplexnosti“: učinit nutně složité (komplexní) technické celky jednoduchými.

Talisman je prvním konkrétním výsledkem úvah o koncepci Touch Design. Toto nové pojetí by se mělo postupně rozšířit na všechny nové vozy z nabídky Renaultu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků