Renault Talisman 1.6 dCi může mít po tuningu stejný výkon jako biturbo

Problém Renaultu Talisman spočívá v pohonných jednotkách, které končí u objemu 1,6 litru. A to jak u zážehové, tak u vznětové varianty. Naftovým vrcholem je verze se dvěma turbodmychadly a výkonem 118 kW (160 koní), o té ale dnes nebude řeč. Na její výkon se každopádně můžou dostat i majitelé skromnější verze s jedním turbodmychadlem a standardním výkonem 96 kW (130 koní).

Rychlý test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC: Parádní auto

Rychlý test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC: Parádní auto

Přesně takový kousek se totiž dostal do rukou belgickému úpravci BR-Performance, který se s oblibou věnuje i velmi výkonným sportovním vozům. Tentokrát si ovšem vzal do parády právě Talisman, kde jeho šestnáctistovka nemusí po stránce výkonu vyhovovat všem majitelům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Talisman tak, jak ho dobře znáte.
Jen má pod kapotou místo standardních 130 hned 160 koní

Po úpravě řídící jednotky se však motor dostal na výkon vrcholné vznětové motorizace, takže disponuje parametry 118 kW (160 koní) a točivým momentem 391 Nm, který vzrostl z původních 320 Nm. To je dokonce ještě více, než kolik nabídne klasické biturbo.

Výkonové úpravy přitom Talisman nedává na vědomí, svým vzezřením zůstává věrný svému původnímu designu. Ovšem ani s upraveným motorem nemá příliš ambice soupeřit s konkurenčními sedany.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků