Renault Talisman 1.6 dCi může mít po tuningu stejný výkon jako biturbo

Problém Renaultu Talisman spočívá v pohonných jednotkách, které končí u objemu 1,6 litru. A to jak u zážehové, tak u vznětové varianty. Naftovým vrcholem je verze se dvěma turbodmychadly a výkonem 118 kW (160 koní), o té ale dnes nebude řeč. Na její výkon se každopádně můžou dostat i majitelé skromnější verze s jedním turbodmychadlem a standardním výkonem 96 kW (130 koní).

Rychlý test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC: Parádní auto

Rychlý test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC: Parádní auto

Přesně takový kousek se totiž dostal do rukou belgickému úpravci BR-Performance, který se s oblibou věnuje i velmi výkonným sportovním vozům. Tentokrát si ovšem vzal do parády právě Talisman, kde jeho šestnáctistovka nemusí po stránce výkonu vyhovovat všem majitelům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Talisman tak, jak ho dobře znáte.
Jen má pod kapotou místo standardních 130 hned 160 koní

Po úpravě řídící jednotky se však motor dostal na výkon vrcholné vznětové motorizace, takže disponuje parametry 118 kW (160 koní) a točivým momentem 391 Nm, který vzrostl z původních 320 Nm. To je dokonce ještě více, než kolik nabídne klasické biturbo.

Výkonové úpravy přitom Talisman nedává na vědomí, svým vzezřením zůstává věrný svému původnímu designu. Ovšem ani s upraveným motorem nemá příliš ambice soupeřit s konkurenčními sedany.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků