Renault Talisman 1.6 dCi může mít po tuningu stejný výkon jako biturbo

Problém Renaultu Talisman spočívá v pohonných jednotkách, které končí u objemu 1,6 litru. A to jak u zážehové, tak u vznětové varianty. Naftovým vrcholem je verze se dvěma turbodmychadly a výkonem 118 kW (160 koní), o té ale dnes nebude řeč. Na její výkon se každopádně můžou dostat i majitelé skromnější verze s jedním turbodmychadlem a standardním výkonem 96 kW (130 koní).

Rychlý test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC: Parádní auto

Rychlý test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC: Parádní auto

Přesně takový kousek se totiž dostal do rukou belgickému úpravci BR-Performance, který se s oblibou věnuje i velmi výkonným sportovním vozům. Tentokrát si ovšem vzal do parády právě Talisman, kde jeho šestnáctistovka nemusí po stránce výkonu vyhovovat všem majitelům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Talisman tak, jak ho dobře znáte.
Jen má pod kapotou místo standardních 130 hned 160 koní

Po úpravě řídící jednotky se však motor dostal na výkon vrcholné vznětové motorizace, takže disponuje parametry 118 kW (160 koní) a točivým momentem 391 Nm, který vzrostl z původních 320 Nm. To je dokonce ještě více, než kolik nabídne klasické biturbo.

Výkonové úpravy přitom Talisman nedává na vědomí, svým vzezřením zůstává věrný svému původnímu designu. Ovšem ani s upraveným motorem nemá příliš ambice soupeřit s konkurenčními sedany.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků