| Renault Symbioz (základní výbava Techno) Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) | Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) | Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) | Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) | Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) | Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) | Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) | Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) | Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) | Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) | Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (nejvyšší výbava Techno s příplatky) Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (nejvyšší výbava Techno s příplatky) | Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (nejvyšší výbava Techno s příplatky) Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (nejvyšší výbava Techno s příplatky) | Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (nejvyšší výbava Techno s příplatky) Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (nejvyšší výbava Techno s příplatky) | Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (nejvyšší výbava Techno s příplatky) Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (nejvyšší výbava Techno s příplatky) | Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (nejvyšší výbava Techno s příplatky) Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (nejvyšší výbava Techno s příplatky) | Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (nejvyšší výbava Techno s příplatky) Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (nejvyšší výbava Techno s příplatky) | Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (nejvyšší výbava Techno s příplatky) Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (nejvyšší výbava Techno s příplatky) | Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (nejvyšší výbava Techno s příplatky) Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (nejvyšší výbava Techno s příplatky) | Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (nejvyšší výbava Techno s příplatky) Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (nejvyšší výbava Techno s příplatky) | Zdroj: Renault

| Renault Symbioz (základní výbava Techno) Zdroj: Renault
| Renault Symbioz (základní výbava Techno) Zdroj: Renault
| Renault Symbioz (základní výbava Techno) Zdroj: Renault
| Renault Symbioz (základní výbava Techno) Zdroj: Renault
19
Fotogalerie

Renault Symbioz je už v základu elegantní rodinné SUV. Takto vypadá za 729.000 korun

V případě standardní výbavy nejde u nového SUV o žádnou bídu. Po stránce motorizací však žádnou rozmanitost nenabídne.

Prodej nového Renaultu Symbioz započal v Česku během letošního června. Kompletní ceník už tedy známe. Nakouknutí do již funkčního konfigurátoru značky nicméně ukazuje, že ani v základní výbavě není toto rodinné SUV s kufrem o objemu až 624 litrů smutně vypadající levnou specifikací, za kterou se na ulici nikdo neotočí. Hybridní novinka vyplňující mezeru mezi modely Captur a Austral má totiž slušnou standardní výbavu i v rámci stylingu.

Symbioz začíná v Česku od ceny 729.000 Kč ve výbavě Techno, která potvrzuje módní pravidlo „černou nic nezkazíš“ – za tuto cenu má karoserii lakovanou černou metalízou Étoilé (další odstíny za příplatek od 18.000 Kč), kterou doplňuje stylově vypadajícími 18palcovými koly Gravity, v černém odstínu s kontrastním broušeným povrchem. Kabina přitom není tmavou kobkou, sedačky mají světle šedé čalounění se žlutým prošíváním. Ambientní osvětlení tu navíc taky nechybí.

Po stránce motorizací je u Symbiozu volba přímočará, SUV je nabízeno pouze s jediným ústrojím E-Tech 145 napříč všemi výbavami. Jde o full-hybrid kombinující zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru (94 k/69 kW), dvojici elektromotorů (e-motor o výkonu 36 kW a 18kW startér-generátor) a baterii o kapacitě 1,2 kWh. Systémový výkon ústrojí pohánějícího přední kola je 145 koní (107 kW). Součástí motorizace je i známá multimódová automatická převodovka (4 převodové stupně pro spalovací motor a 2 převodové stupně pro hlavní e-motor).

Další standardní výbava modelu je v úrovni Techno vcelku bohatá. Základ má rovněž zatmavená zadní okna, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, bezráměčkové vnitřní zpětné zrcátko, dešťový a světelný senzor, automatickou klimatizaci, elektricky ovládaná přední i zadní okna, bezklíčový přístup hands-free kartou, volant potažený umělou kůží, 10,4palcový infotainment s navigací, přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu a po stránce asistentů sledování únavy řidiče, aktivní udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat nebo přední, boční i zadní parkovací senzory s kamerou vzadu.

Vyšší výbavy Esprit Alpine (od 779.000 Kč) či úplný vrchol Iconic (od 829.000 Kč) doplňují především hi-tech výbavu interiéru, komfortní prvky a vzhled ladí už pouze v detailech (třeba „hliníkovými“ dekory nárazníků). V galerii se můžete podívat na výbavu Iconic s řadou příplatků za finálních 908.000 Kč (s panoramatickým oknem, červenou metalízou, většími 19palcovými koly, audiosystémem Harman/Kardon nebo čalouněním v kombinaci látky a umělé kůže).

Renault Symbioz: technické údaje a české ceny
Motor E-Tech full hybrid 145
Spalovací motor  R4 1.6
Výkon [kW] 69
Elektromotor [kW] 36 + 18
Systémový výkon [kW] 107
Převodovka 4A+2A
Pohon předních kol
Rozměry [mm] 4413 x 1797 x 1575
Rozvor [mm] 2638
Hmotnost [kg] 1498 - 1551
Zavazadelník [l] 492 - 624
Cena Techno [Kč] 729.000
Cena Esprit Alpine [Kč] 779.000
Cena Iconic [Kč] 829.000

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud