Renault spouští webové stránky pro své elektromobily

Renault spouští webové stránky pro své elektromobily

Francouzská automobilka Renault bere svoji elektrifikační kampaň na poli automobilů opravdu vážně. Přesvědčili jsme se o tom letos ve Frankfurtu, kde představila hned několik svých studií elektromobilů budoucnosti, které jsme vám představili třeba na tomto, tomto nebo na tomto místě.

Nyní spouští tyto internetové stránky, jež se věnují právě elektrické energii pod kapotami automobilů a najdete zde především kreace Fluence, Kangoo, Zoe a Twizzy. Na těchto stránkách se rovněž dozvíme, jakým způsobem se Renault hodlá zasadit o rozšíření elektromobilů v běžném provozu, ale také to, že i Renault chce alternativně prodávat své vozy bez akumulátorů, jež bude možno vzhledem k jejich ceně objednávat, případně pronajímat, odděleně. Platby za baterie a proud mají pak putovat ke konkrétním dodavatelům energie, přičemž jsou zde celkem tři možnosti.

V Evropě má hlavní proud představovat dobíjení z běžné sítě 220V/10 -16A, jež má trvat šest až osm hodin. Druhou možností má být konstituce sítě rychlonabíječek, na kterých dnes pracuje většina větších automobilek a jež má využívát třífázové soustavy 400V/36A, což dobíjecí čas zkrátí na 20 až 30 minut. Třetí možností pak bude výměna celých akumulátorů, která bude dostupná na stanovených místech a nezabere uživateli více než tři minuty jeho (občas) drahocenného času. A to je již doba, kterou lze adekvátně přirovnat k běžnému tankování benzínu nebo nafty. Ale upřímně řečeno, dovedete si v dohledné době představit „tankování“ svého vozu bez toho známého rituálu plného hučení stojanu a zápachu ropných výparů...?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Kangoo Z.E.
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků