Renault spouští webové stránky pro své elektromobily

Francouzská automobilka Renault bere svoji elektrifikační kampaň na poli automobilů opravdu vážně. Přesvědčili jsme se o tom letos ve Frankfurtu, kde představila hned několik svých studií elektromobilů budoucnosti, které jsme vám představili třeba na tomto, tomto nebo na tomto místě.

Nyní spouští tyto internetové stránky, jež se věnují právě elektrické energii pod kapotami automobilů a najdete zde především kreace Fluence, Kangoo, Zoe a Twizzy. Na těchto stránkách se rovněž dozvíme, jakým způsobem se Renault hodlá zasadit o rozšíření elektromobilů v běžném provozu, ale také to, že i Renault chce alternativně prodávat své vozy bez akumulátorů, jež bude možno vzhledem k jejich ceně objednávat, případně pronajímat, odděleně. Platby za baterie a proud mají pak putovat ke konkrétním dodavatelům energie, přičemž jsou zde celkem tři možnosti.

V Evropě má hlavní proud představovat dobíjení z běžné sítě 220V/10 -16A, jež má trvat šest až osm hodin. Druhou možností má být konstituce sítě rychlonabíječek, na kterých dnes pracuje většina větších automobilek a jež má využívát třífázové soustavy 400V/36A, což dobíjecí čas zkrátí na 20 až 30 minut. Třetí možností pak bude výměna celých akumulátorů, která bude dostupná na stanovených místech a nezabere uživateli více než tři minuty jeho (občas) drahocenného času. A to je již doba, kterou lze adekvátně přirovnat k běžnému tankování benzínu nebo nafty. Ale upřímně řečeno, dovedete si v dohledné době představit „tankování“ svého vozu bez toho známého rituálu plného hučení stojanu a zápachu ropných výparů...?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Kangoo Z.E.
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků