Renault Sport: Twingo RS skončilo. Atmosférický motor je minulostí

Renault Sport: Twingo RS skončilo. Atmosférický motor je minulostí

Pokud patříte mezi fanoušky sportovně laděných automobilů osazených atmosférickým motorem, asi z aktuálních trendů příliš nadšení nejste. „Velké“ motory jsou jednoznačně vymírajícím druhem, který se až na výjimky pomalu, ale jistě vytrácí. Nedávno jsme se definitivně museli rozloučit s končící generací BMW M3, dnes si můžeme do seznamu „zaříznutých“ atmosfér přidat další položku – Twingo RS.

Renault Twingo RS: po faceliftu žádná změna. Naštěstí…

Renault Twingo RS: po faceliftu žádná změna. Naštěstí…

Renault ukončil produkci nejdostupnějšího modelu divize Renault Sport, který jako poslední z této francouzské rodiny ještě používal atmosférický motor. Konkrétně jedna-šestku naladěnou na 133 koní. Zanedlouho by se měla představit nová generace modelu Twingo, takže vlastně ukončení výroby není až takovým překvapením, bohužel s ostrým nástupcem se podle neoficiálních informací nepočítá.

Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

Ačkoliv nás Renault ještě v květnu lákal na hodně zajímavý koncept Twin´Run, který kromě jiného naznačil podobu nového Twinga, realita je o poznání jednodušší. Nová generace bude vycházet z chystané nové generace Smartu, a to kromě jiného znamená motor uložený vzadu a pohon zadních kol. Podle Renaultu by sportovní verze auta této koncepce byla pro méně zkušené zákazníky příliš nebezpečná. Pokud by ale náhodou nakonec francouzská automobilka své stanovisko přehodnotila a Twingo RS udělala, je téměř stoprocentní, že pod kapotou bude přeplňovaná jednotka.

Prohlédněte si Renault Twin´Run v akci (2 x video)

Prohlédněte si Renault Twin´Run v akci (2 x video)

Po příchodu nové generace Clia RS s automatem a přeplňovanou jedna-šestkou je toto další část poněkud smutného příběhu, kterak Renault Sport o svůj charakter přišel. Doufejme, že snad něco ještě zachrání značka Gordini, která by měla produkovat ostřejší varianty.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků