Renault Sport: Twingo RS skončilo. Atmosférický motor je minulostí

Renault Sport: Twingo RS skončilo. Atmosférický motor je minulostí

Pokud patříte mezi fanoušky sportovně laděných automobilů osazených atmosférickým motorem, asi z aktuálních trendů příliš nadšení nejste. „Velké“ motory jsou jednoznačně vymírajícím druhem, který se až na výjimky pomalu, ale jistě vytrácí. Nedávno jsme se definitivně museli rozloučit s končící generací BMW M3, dnes si můžeme do seznamu „zaříznutých“ atmosfér přidat další položku – Twingo RS.

Renault Twingo RS: po faceliftu žádná změna. Naštěstí…

Renault Twingo RS: po faceliftu žádná změna. Naštěstí…

Renault ukončil produkci nejdostupnějšího modelu divize Renault Sport, který jako poslední z této francouzské rodiny ještě používal atmosférický motor. Konkrétně jedna-šestku naladěnou na 133 koní. Zanedlouho by se měla představit nová generace modelu Twingo, takže vlastně ukončení výroby není až takovým překvapením, bohužel s ostrým nástupcem se podle neoficiálních informací nepočítá.

Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

Ačkoliv nás Renault ještě v květnu lákal na hodně zajímavý koncept Twin´Run, který kromě jiného naznačil podobu nového Twinga, realita je o poznání jednodušší. Nová generace bude vycházet z chystané nové generace Smartu, a to kromě jiného znamená motor uložený vzadu a pohon zadních kol. Podle Renaultu by sportovní verze auta této koncepce byla pro méně zkušené zákazníky příliš nebezpečná. Pokud by ale náhodou nakonec francouzská automobilka své stanovisko přehodnotila a Twingo RS udělala, je téměř stoprocentní, že pod kapotou bude přeplňovaná jednotka.

Prohlédněte si Renault Twin´Run v akci (2 x video)

Prohlédněte si Renault Twin´Run v akci (2 x video)

Po příchodu nové generace Clia RS s automatem a přeplňovanou jedna-šestkou je toto další část poněkud smutného příběhu, kterak Renault Sport o svůj charakter přišel. Doufejme, že snad něco ještě zachrání značka Gordini, která by měla produkovat ostřejší varianty.

bazar

Renault Scenic 1,5
Rok výroby: 2007
Stav: 156 336 km
Cena: 77 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Fluence 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 85 652 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 183 281 km
Cena: 45 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 117 071 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 168 583 km
Cena: 51 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků