Renault Sport Clio R3: vstupenka na soutěže

Clio RS je neskutečně vydařeným vozem, tak proč toho nevyužít. Automobilka se rozhodla na jeho základu postavit náčiní pro soutěže – výsledkem je verze R3. Pod její kapotou se nachází dobře známý dvoulitrový atmosférický čtyřválec, tentokrát vyladěn na 149 kW/203 k.

Podvozek se samozřejmě dočkal kompletní modifikace a přiblížil se víc k asfaltu. O efektivnější přenos výkonu při výjezdech ze zatáček se bude starat přední diferenciál s omezenou svorností. Samozřejmostí je pak vyhození všeho zbytečného a implementace vnitřního ochranního rámu dle specifikací FIA. Posíleny byly také brzdy.

Renault slibuje minimalizaci nákladů na provoz a pořizovací cena 32 600 Eur rozhodně není přehnaná. Co se týká celkových nákladů při závodu, automobilka zveřejnila částku 17 Eur na každý ujetý závodní kilometr.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Sport Clio R3

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků