No to je fór, značka proslulá nekvalitou elektroinstalace se rozhodne dělat elektromobil :-O
Pokud bychom chtěli udělat z aktuálního portofolia rendlíku co nejlevnější elektromobil, pak bychom vzali sandero bratru za 200 tisíc a přidali k tomu bateriový pack za bratru 200tisíc. Takže abychom z toho udělali kokurenceschopné e-sandero, musel by ho rendlík vyrobit zadarmo a k němu dát ten bateriový pakl a měl by konkurence schopný e-rendlík za 200 tisíc.Z toho je jasné, že takhle to nepůjde. Rendlík bude chtít zaplatit i za to sandero ne jenom za e-pakl. Takže těch 200 tisíc musí někdo zaplatit a ten někdo se jmenuje dotace. Takže všichni se ze svých daní složí na 200 tisíc dotací pro vyčuránky, kteří chtějí e-rendlík.
Bez obav z.mr Mládek už na dotacích pracuje: "Na nová auta dotace, za stará naopak příplatek, navrhuje vláda". A samozřejmě jde o obecné blaho :-(.
Co to je zase proboha za neobjektivní a lživou nesmyslnou větu: "Japonsko-francouzské duo nahradí nepříliš prodávaný model Leaf."Nissan Leaf je nejúspěšnější elektromobil na světě cca 250.000ks!!Nepište nesmysly lidi nejsou ovce
Nejúspěšnější elektromobil to je, ale pro masového výrobce je těch 250000 za celou dobu výroby, tedy za několik let, plivnutím do moře a logicky přemýšlí jak dosáhnout skutečně masivních prodejů na úrovni alespoň trochu srovnatelné se spalovacími motory.
Ano levný , něco ala Twingo v základu již od 19000 € .
Malicky ZOE stoji pres 20 tisic Euro. Cenu muze razantne snizit podpora/zvyhodneni/srotovne, ale i tak pro spoustu ridicu - i s ohledem na rozmery a uzitne moznosti - nedostupne, nevyhovujici resp jako x-te auto do rodiny.Jaky asi bude dojezd auta za zminovanych 200 tisic? Kdo a proc si koupi jeden velky a 'drahy' kompromis na koleckach jen kvuli zelenemu pocitu?a/
Zatím to jsou zajímavé elektrické hračky pro ty, kteří na to zkrátka mají. Je to nezbytný krok k dalšímu stupni produkce. Otázka je, jestli budou po roce 2030 schopny cenou bez dotací a užitnými vlastnostmi nahradit spalováky. Teď to vypadá, že horko těžko. A hlavně by mě zajímala nezaujatá studie reálných dopadů na životní prostředí. Abychom si nezadělali na ještě větší problém.
Tu postupnou nutnost zavadeni a koneckoncu i cenu chapu, ale ve finale jen nahrazujeme jedno auto jinym, jeden pohon jinym, aniz by se stejne vehementne resila otazka dopravy a energetickych zdroju a infrastruktury obecne (Tesla, Google a par dalsich to nevytrhnou a navic se jedna o soukrome komercni subjekty).Fotosyntezu/jad.fuzi neumime a dalsi zive organismy jedou na 'spalovani' - i po tech miliardach let, proc asi?Chybi mi konstruktivnejsi debata o doprave a energii/zdrojich obecne. Debata, do ktere by byli zapojeni vice nezavisli odbornici ze strojirenstvi, automotive, fyziky, energetiky, urbanismu, dopravy, zivotniho prostredi a nikoli fanaticti zastanci konkretni technologie.Kdo v prirode/svete funguje na baterky?
Hele na "baterky" jede skoro každej, akorat u lidí sou ty baterky tuk, u rostlin zase cukr.Fotosysntéza má účinnost jen 35%, takže to taky není nic úžasného a za 20 let může být fotovoltaika klidně i účinnější.S předposledním odstavcem ale musím plně souhlasím.
Ty tuky a cukry se jen tak mimochodem spaluji, coz je - snad se shodneme - trochu jiny proces nez odber elektriny a akumulatoru.A pokud maji fotosynteza, ucinnost spalovani ruznych latek v prirode i po miliardach let urcitou hodnotu/mez, tak... ;-)
Spalování cukrů a tuků jsou chemické reakce. Odběr elektřiny z akumulátoru je, kupodivu, taky chemická reakce.
Vsechno kolem je chemicka reakce ovsem casto - kupodivu - zasadne odlisna ;-)
Navrhovaná podpora, zvýhodnění a šrotovné nebylo razantní . A mnohdy se šrotovné nevyplatilo proti prodeji.
Hezká vilka. To je auto zahradníka? :-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.