Renault slibuje levný elektromobil. Zatím modernizoval ty současné

Aladin  |  14. 12. 2016 10:37

Hezká vilka. To je auto zahradníka?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  14. 12. 2016 10:46

Malicky ZOE stoji pres 20 tisic Euro. Cenu muze razantne snizit podpora/zvyhodneni/srotovne, ale i tak pro spoustu ridicu - i s ohledem na rozmery a uzitne moznosti - nedostupne, nevyhovujici resp jako x-te auto do rodiny.

Jaky asi bude dojezd auta za zminovanych 200 tisic? Kdo a proc si koupi jeden velky a 'drahy' kompromis na koleckach jen kvuli zelenemu pocitu?

a/

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  14. 12. 2016 11:03

Navrhovaná podpora, zvýhodnění a šrotovné nebylo razantní . A mnohdy se šrotovné nevyplatilo proti prodeji.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  14. 12. 2016 11:03

Zatím to jsou zajímavé elektrické hračky pro ty, kteří na to zkrátka mají. Je to nezbytný krok k dalšímu stupni produkce. Otázka je, jestli budou po roce 2030 schopny cenou bez dotací a užitnými vlastnostmi nahradit spalováky. Teď to vypadá, že horko těžko. A hlavně by mě zajímala nezaujatá studie reálných dopadů na životní prostředí. Abychom si nezadělali na ještě větší problém.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  14. 12. 2016 11:58

Tu postupnou nutnost zavadeni a koneckoncu i cenu chapu, ale ve finale jen nahrazujeme jedno auto jinym, jeden pohon jinym, aniz by se stejne vehementne resila otazka dopravy a energetickych zdroju a infrastruktury obecne (Tesla, Google a par dalsich to nevytrhnou a navic se jedna o soukrome komercni subjekty).

Fotosyntezu/jad.fuzi neumime a dalsi zive organismy jedou na 'spalovani' - i po tech miliardach let, proc asi?

Chybi mi konstruktivnejsi debata o doprave a energii/zdrojich obecne. Debata, do ktere by byli zapojeni vice nezavisli odbornici ze strojirenstvi, automotive, fyziky, energetiky, urbanismu, dopravy, zivotniho prostredi a nikoli fanaticti zastanci konkretni technologie.

Kdo v prirode/svete funguje na baterky?

Odpovědět  |   | 
asd  |  14. 12. 2016 15:41

Hele na "baterky" jede skoro každej, akorat u lidí sou ty baterky tuk, u rostlin zase cukr.
Fotosysntéza má účinnost jen 35%, takže to taky není nic úžasného a za 20 let může být fotovoltaika klidně i účinnější.
S předposledním odstavcem ale musím plně souhlasím.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  14. 12. 2016 16:41

Ty tuky a cukry se jen tak mimochodem spaluji, coz je - snad se shodneme - trochu jiny proces nez odber elektriny a akumulatoru.

A pokud maji fotosynteza, ucinnost spalovani ruznych latek v prirode i po miliardach let urcitou hodnotu/mez, tak...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 12. 2016 12:00

Spalování cukrů a tuků jsou chemické reakce. Odběr elektřiny z akumulátoru je, kupodivu, taky chemická reakce.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  16. 12. 2016 08:51

Vsechno kolem je chemicka reakce ovsem casto - kupodivu - zasadne odlisna

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  14. 12. 2016 10:51

Ano levný , něco ala Twingo v základu již od 19000 € .

Odpovědět  |   | 
JosVerstapen  |  14. 12. 2016 11:15

Co to je zase proboha za neobjektivní a lživou nesmyslnou větu: "Japonsko-francouzské duo nahradí nepříliš prodávaný model Leaf."
Nissan Leaf je nejúspěšnější elektromobil na světě cca 250.000ks!!
Nepište nesmysly lidi nejsou ovce

Odpovědět  |   | 
pozorovatel  |  14. 12. 2016 12:31

Nejúspěšnější elektromobil to je, ale pro masového výrobce je těch 250000 za celou dobu výroby, tedy za několik let, plivnutím do moře a logicky přemýšlí jak dosáhnout skutečně masivních prodejů na úrovni alespoň trochu srovnatelné se spalovacími motory.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  15. 12. 2016 16:38

Pokud bychom chtěli udělat z aktuálního portofolia rendlíku co nejlevnější elektromobil, pak bychom vzali sandero bratru za 200 tisíc a přidali k tomu bateriový pack za bratru 200tisíc. Takže abychom z toho udělali kokurenceschopné e-sandero, musel by ho rendlík vyrobit zadarmo a k němu dát ten bateriový pakl a měl by konkurence schopný e-rendlík za 200 tisíc.
Z toho je jasné, že takhle to nepůjde. Rendlík bude chtít zaplatit i za to sandero ne jenom za e-pakl. Takže těch 200 tisíc musí někdo zaplatit a ten někdo se jmenuje dotace. Takže všichni se ze svých daní složí na 200 tisíc dotací pro vyčuránky, kteří chtějí e-rendlík.

Odpovědět  |   | 
oh.c  |  15. 12. 2016 18:21

Bez obav z.mr Mládek už na dotacích pracuje: "Na nová auta dotace, za stará naopak příplatek, navrhuje vláda". A samozřejmě jde o obecné blaho .

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  16. 12. 2016 18:51

No to je fór, značka proslulá nekvalitou elektroinstalace se rozhodne dělat elektromobil

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A