Podle ruského ministra průmyslu a obchodu Denise Manturova má podíl Renaultu v AvtoVAZu získat výzkumný institut NAMI za symbolický jeden rubl. Zdroj: Lada

Podle ruského ministra průmyslu a obchodu Denise Manturova má podíl Renaultu v AvtoVAZu získat výzkumný institut NAMI za symbolický jeden rubl. | Zdroj: Lada

Továrnu v Moskvě, kde vznikají vozy značek Renault a Nissan, by pak francouzský výrobce měl převést na městskou samosprávu. Zdroj: Lada

Továrnu v Moskvě, kde vznikají vozy značek Renault a Nissan, by pak francouzský výrobce měl převést na městskou samosprávu. | Zdroj: Lada

Ministerstvo obchodu podle agentury Reuters dále uvedlo, že Renault bude mít právo odkoupit svůj podíl zpět za pět až šest let, ale za vyšší částku, než je jediný rubl. Zdroj: Lada

Ministerstvo obchodu podle agentury Reuters dále uvedlo, že Renault bude mít právo odkoupit svůj podíl zpět za pět až šest let, ale za vyšší částku, než je jediný rubl. | Zdroj: Lada

Francouzská automobilka už minulý měsíc uvedla, že zvažuje nepeněžní odpis ve výši 2,2 miliardy eur, který by zohlednil potenciální náklady na pozastavení své činnosti v Rusku. Zdroj: Lada

Francouzská automobilka už minulý měsíc uvedla, že zvažuje nepeněžní odpis ve výši 2,2 miliardy eur, který by zohlednil potenciální náklady na pozastavení své činnosti v Rusku. | Zdroj: Lada

V loňském roce zde měla zhruba deset procent svých příjmů a zaměstnává přibližně 45.000 lidí. Renault tyto informace zatím oficiálně nekomentoval. Zdroj: Lada

V loňském roce zde měla zhruba deset procent svých příjmů a zaměstnává přibližně 45.000 lidí. Renault tyto informace zatím oficiálně nekomentoval. | Zdroj: Lada

 Lada Vesta  je sedan nižší střední třídy vyráběný v ruském Iževsku a Kazachstánu. Jen v Rusku šlo loni o nejpopulárnější auto. Není tak divu, že jde pro značku AvtoVaz o stěžejní model. Zdroj: Lada

Lada Vesta je sedan nižší střední třídy vyráběný v ruském Iževsku a Kazachstánu. Jen v Rusku šlo loni o nejpopulárnější auto. Není tak divu, že jde pro značku AvtoVaz o stěžejní model. | Zdroj: Lada

Designové změny se různí podle verzí. Třeba základ má novou masku chladiče s horizontálními chromovanými lištami. Verze SW Cross má zase přední masku ve tvaru včelí plástve. Zdroj: Lada

Designové změny se různí podle verzí. Třeba základ má novou masku chladiče s horizontálními chromovanými lištami. Verze SW Cross má zase přední masku ve tvaru včelí plástve. | Zdroj: Lada

Automobilka zmiňuje kompletní LED světelnou techniku (přední, zadní, mlhovky). Znak na kapotě je větší a kola v rozměrech 16 a 17 palců mají nový design. Zdroj: Lada

Automobilka zmiňuje kompletní LED světelnou techniku (přední, zadní, mlhovky). Znak na kapotě je větší a kola v rozměrech 16 a 17 palců mají nový design. | Zdroj: Lada

Před modernizací byly pod kapotou dva motory. Šestnáctistovka dávala výkon 79 kW (106 koní), silnější osmnáctistovka pak 91 kW (122 koní). Zdroj: Lada

Před modernizací byly pod kapotou dva motory. Šestnáctistovka dávala výkon 79 kW (106 koní), silnější osmnáctistovka pak 91 kW (122 koní). | Zdroj: Lada

V nabídce byla manuální převodovka i variátor CVT. Víme ale, že v přepočtu bude začínat na částce 163.000 Kč. Zdroj: Lada

V nabídce byla manuální převodovka i variátor CVT. Víme ale, že v přepočtu bude začínat na částce 163.000 Kč. | Zdroj: Lada

Továrnu v Moskvě, kde vznikají vozy značek Renault a Nissan, by pak francouzský výrobce měl převést na městskou samosprávu. Zdroj: Lada
Ministerstvo obchodu podle agentury Reuters dále uvedlo, že Renault bude mít právo odkoupit svůj podíl zpět za pět až šest let, ale za vyšší částku, než je jediný rubl. Zdroj: Lada
Francouzská automobilka už minulý měsíc uvedla, že zvažuje nepeněžní odpis ve výši 2,2 miliardy eur, který by zohlednil potenciální náklady na pozastavení své činnosti v Rusku. Zdroj: Lada
V loňském roce zde měla zhruba deset procent svých příjmů a zaměstnává přibližně 45.000 lidí. Renault tyto informace zatím oficiálně nekomentoval. Zdroj: Lada
10
Fotogalerie

Renault se údajně zbaví podílu v ruském AvtoVAZu za jediný rubl. Získat ho má výzkumný institut

Francouzská značka už minulý měsíc pozastavila své aktivity v továrně v Moskvě. Nyní se podle ministra průmyslu a obchodu zcela stáhne z Ruska.

Automobilka Renault (v níž má Francie 15% podíl) získala pětadvacetiprocentní podíl ve společnosti AvtoVAZ v roce 2008 a postupně jej navyšovala na současných 68 procent. Podle ruského ministra průmyslu a obchodu Denise Manturova ho má nyní získat výzkumný institut NAMI za symbolický jeden rubl. Továrnu v Moskvě, kde vznikají vozy značek Renault a Nissan, by pak francouzský výrobce měl převést na městskou samosprávu. Jde prý o nejnovější příklad toho, jak místní instituce získávají výhodné nabídky, když se západní společnosti stahují z ruského trhu.

Ministerstvo obchodu podle agentury Reuters dále uvedlo, že Renault bude mít právo odkoupit svůj podíl zpět za pět až šest let, ale za vyšší částku, než je jediný rubl. „Pokud během tohoto období provedeme investice, bude to zohledněno v nákladech. Žádné dárečky tu nebudou,“ prohlásil Manturov dle agentury Interfax.

Francouzská automobilka už minulý měsíc uvedla, že zvažuje nepeněžní odpis ve výši 2,2 miliardy eur, který by zohlednil potenciální náklady na pozastavení své činnosti v Rusku. V loňském roce zde měla zhruba deset procent svých příjmů a zaměstnává přibližně 45.000 lidí. Renault tyto informace zatím oficiálně nekomentoval.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud