Renault Scénic XMOD: malý crossover představen (25x foto)

Na svůj stánek na březnovém autosalonu v Ženevě přiveze automobilka Renault speciální provedení svého kompaktního MPV Scénic s ambicemi na populární pojmenování crossover.

Zvláště v této cenové hladině je to typický recept: to se vezme nějaký dobře prodávaný model, nasadí se na něj větší kola a střešní ližiny a spodky prahů a nárazníků se obloží černým plastem se stříbřitými detaily, a voilà, je zde nový model připravený do džungle velkoměsta. A Scénic XMOD není v ničem jiný, ovšem jeho poslání je důležitější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Scénic XMOD se oficiálně představí již v Ženevě

Pokud si totiž vzpomínáte, zhruba před rokem jsme psali o tom, že s ohledem na mizerný odbyt v Anglii Renault osekává nabídku modelů, takže Scenic XMOD tam zůstane jedinou verzí řady Scénic. Novinka vychází z modelu Scénic modelového roku 2012 představeného loni v lednu a oficiální výstavní premiéru si odbude na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Test: Renault Grand Scénic 1.5 dCi EDC – DSG po francouzsku

Test: Renault Grand Scénic 1.5 dCi EDC – DSG po francouzsku

Na první pohled na modelu Scénic XMOD vynikají hlavně nepatrně zvýšená světlá výška a masivněji působící příď. Na náraznících, prazích, spodních hranách dveří i podbězích kol si všimneme také nezbytných plastových obkladů doplněných matově stříbřitými dekory připomínajícími dodatečnou ochranu podvozku skutečných off-roadů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jednou z nejdůležitějších novinek Scénicu XMOD je trojice režimů protiprokluzové soustavy Grip Xtend

Jak už to u podobných vozů bývá, možnost volby pohonu všech kol chybí, beztak se totiž předpokládá, že tato auta z asfaltu sjedou jen výjimečně. Renault Scénic XMOD se však dočkal instalace soustavy Grip Xtend s otočným ovladačem na středové konzoli před řadicí pákou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě dekoračních panelů na karoserii je specifických rysů modelu XMOD pramálo

Systém Grip Xtend upravuje účinek protiprokluzové soustavy ve třech režimech. V poloze Road se asistent chová jako v běžném voze, režim Expert je vlastně deaktivací a poloha Loose Ground nabízí řidiči maximální asistenci pro dosažení co nejlepší adheze. Tím výčet důležitých odlišností od standardního Scénicu prakticky končí. Paleta nabízených pohonných jednotek a ceny budou zveřejněny v Ženevě.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků