Renault Scénic XMOD: malý crossover představen (25x foto)

Na svůj stánek na březnovém autosalonu v Ženevě přiveze automobilka Renault speciální provedení svého kompaktního MPV Scénic s ambicemi na populární pojmenování crossover.

Zvláště v této cenové hladině je to typický recept: to se vezme nějaký dobře prodávaný model, nasadí se na něj větší kola a střešní ližiny a spodky prahů a nárazníků se obloží černým plastem se stříbřitými detaily, a voilà, je zde nový model připravený do džungle velkoměsta. A Scénic XMOD není v ničem jiný, ovšem jeho poslání je důležitější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Scénic XMOD se oficiálně představí již v Ženevě

Pokud si totiž vzpomínáte, zhruba před rokem jsme psali o tom, že s ohledem na mizerný odbyt v Anglii Renault osekává nabídku modelů, takže Scenic XMOD tam zůstane jedinou verzí řady Scénic. Novinka vychází z modelu Scénic modelového roku 2012 představeného loni v lednu a oficiální výstavní premiéru si odbude na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Test: Renault Grand Scénic 1.5 dCi EDC – DSG po francouzsku

Test: Renault Grand Scénic 1.5 dCi EDC – DSG po francouzsku

Na první pohled na modelu Scénic XMOD vynikají hlavně nepatrně zvýšená světlá výška a masivněji působící příď. Na náraznících, prazích, spodních hranách dveří i podbězích kol si všimneme také nezbytných plastových obkladů doplněných matově stříbřitými dekory připomínajícími dodatečnou ochranu podvozku skutečných off-roadů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jednou z nejdůležitějších novinek Scénicu XMOD je trojice režimů protiprokluzové soustavy Grip Xtend

Jak už to u podobných vozů bývá, možnost volby pohonu všech kol chybí, beztak se totiž předpokládá, že tato auta z asfaltu sjedou jen výjimečně. Renault Scénic XMOD se však dočkal instalace soustavy Grip Xtend s otočným ovladačem na středové konzoli před řadicí pákou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě dekoračních panelů na karoserii je specifických rysů modelu XMOD pramálo

Systém Grip Xtend upravuje účinek protiprokluzové soustavy ve třech režimech. V poloze Road se asistent chová jako v běžném voze, režim Expert je vlastně deaktivací a poloha Loose Ground nabízí řidiči maximální asistenci pro dosažení co nejlepší adheze. Tím výčet důležitých odlišností od standardního Scénicu prakticky končí. Paleta nabízených pohonných jednotek a ceny budou zveřejněny v Ženevě.

bazar

Renault Megane 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 28 715 km
Cena: 300 000 Kč
Renault Fluence 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 46 008 km
Cena: 230 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,5
Rok výroby: 2011
Stav: 110 015 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 102 904 km
Cena: 55 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 85 831 km
Cena: 67 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2006
Stav: 195 785 km
Cena: 55 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků