Renault Scénic XMOD: malý crossover představen (25x foto)

Na svůj stánek na březnovém autosalonu v Ženevě přiveze automobilka Renault speciální provedení svého kompaktního MPV Scénic s ambicemi na populární pojmenování crossover.

Zvláště v této cenové hladině je to typický recept: to se vezme nějaký dobře prodávaný model, nasadí se na něj větší kola a střešní ližiny a spodky prahů a nárazníků se obloží černým plastem se stříbřitými detaily, a voilà, je zde nový model připravený do džungle velkoměsta. A Scénic XMOD není v ničem jiný, ovšem jeho poslání je důležitější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Scénic XMOD se oficiálně představí již v Ženevě

Pokud si totiž vzpomínáte, zhruba před rokem jsme psali o tom, že s ohledem na mizerný odbyt v Anglii Renault osekává nabídku modelů, takže Scenic XMOD tam zůstane jedinou verzí řady Scénic. Novinka vychází z modelu Scénic modelového roku 2012 představeného loni v lednu a oficiální výstavní premiéru si odbude na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Test: Renault Grand Scénic 1.5 dCi EDC – DSG po francouzsku

Test: Renault Grand Scénic 1.5 dCi EDC – DSG po francouzsku

Na první pohled na modelu Scénic XMOD vynikají hlavně nepatrně zvýšená světlá výška a masivněji působící příď. Na náraznících, prazích, spodních hranách dveří i podbězích kol si všimneme také nezbytných plastových obkladů doplněných matově stříbřitými dekory připomínajícími dodatečnou ochranu podvozku skutečných off-roadů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jednou z nejdůležitějších novinek Scénicu XMOD je trojice režimů protiprokluzové soustavy Grip Xtend

Jak už to u podobných vozů bývá, možnost volby pohonu všech kol chybí, beztak se totiž předpokládá, že tato auta z asfaltu sjedou jen výjimečně. Renault Scénic XMOD se však dočkal instalace soustavy Grip Xtend s otočným ovladačem na středové konzoli před řadicí pákou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě dekoračních panelů na karoserii je specifických rysů modelu XMOD pramálo

Systém Grip Xtend upravuje účinek protiprokluzové soustavy ve třech režimech. V poloze Road se asistent chová jako v běžném voze, režim Expert je vlastně deaktivací a poloha Loose Ground nabízí řidiči maximální asistenci pro dosažení co nejlepší adheze. Tím výčet důležitých odlišností od standardního Scénicu prakticky končí. Paleta nabízených pohonných jednotek a ceny budou zveřejněny v Ženevě.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků