Scénic nyní čeká přerod z kompaktního MPV na elektrický rodinný dopravník. Zdroj: Renault

Scénic nyní čeká přerod z kompaktního MPV na elektrický rodinný dopravník. | Zdroj: Renault

Model Scénic jako takový patří k největším hitům Renaultu s 5,4 milionu prodaných kusů. První generace vznikla po vzoru futuristického konceptu, navržena byla zevnitř ven a prodávána pod názvem Mégane Scénic. Zdroj: Renault

Model Scénic jako takový patří k největším hitům Renaultu s 5,4 milionu prodaných kusů. První generace vznikla po vzoru futuristického konceptu, navržena byla zevnitř ven a prodávána pod názvem Mégane Scénic. | Zdroj: Renault

Rok po své premiéře, v roce 1997, se stala evropským autem roku, ve výrobě vydržela do roku 2003 ve Francii a v Brazílii dokonce až do roku 2010. Zdroj: Renault

Rok po své premiéře, v roce 1997, se stala evropským autem roku, ve výrobě vydržela do roku 2003 ve Francii a v Brazílii dokonce až do roku 2010. | Zdroj: Renault

Půjde o další příspěvek značky k elektromobilitě v segmentu C. Zdroj: Renault

Půjde o další příspěvek značky k elektromobilitě v segmentu C. | Zdroj: Renault

Jeho předzvěstí byl koncept Scénic E-Tech Electric, jehož rozměry bude zřejmě do značné míry kopírovat: na délku měřil 4490 mm, šířka činila 1900 mm a výška 1590 mm. Zdroj: Renault

Jeho předzvěstí byl koncept Scénic E-Tech Electric, jehož rozměry bude zřejmě do značné míry kopírovat: na délku měřil 4490 mm, šířka činila 1900 mm a výška 1590 mm. | Zdroj: Renault

Na rozdíl od konceptu ale zcela jistě nedostane pohon s palivovými články, spolehne se na platformu CMF-EV, stejně jako Megane E-Tech. Zdroj: Renault

Na rozdíl od konceptu ale zcela jistě nedostane pohon s palivovými články, spolehne se na platformu CMF-EV, stejně jako Megane E-Tech. | Zdroj: Renault

Z něj pravděpodobně převezme i techniku, což by znamenalo baterie s kapacitou 40 kWh nebo 60 kWh a jeden elektromotor pro přední nápravu s výkonem 96 kW (130 k) nebo 160 kW (218 k). Zdroj: Renault

Z něj pravděpodobně převezme i techniku, což by znamenalo baterie s kapacitou 40 kWh nebo 60 kWh a jeden elektromotor pro přední nápravu s výkonem 96 kW (130 k) nebo 160 kW (218 k). | Zdroj: Renault

Vůz bude vznikat v továrně Douai, nyní nám jej automobilka představuje v maskování inspirovaném svým kosočtvercovým logem. Zdroj: Renault

Vůz bude vznikat v továrně Douai, nyní nám jej automobilka představuje v maskování inspirovaném svým kosočtvercovým logem. | Zdroj: Renault

Oficiální premiéra proběhne 4. září na autosalonu v Mnichově. Zdroj: Renault

Oficiální premiéra proběhne 4. září na autosalonu v Mnichově. | Zdroj: Renault

Renault Scénic Zdroj: Renault

Renault Scénic | Zdroj: Renault

Model Scénic jako takový patří k největším hitům Renaultu s 5,4 milionu prodaných kusů. První generace vznikla po vzoru futuristického konceptu, navržena byla zevnitř ven a prodávána pod názvem Mégane Scénic. Zdroj: Renault
Rok po své premiéře, v roce 1997, se stala evropským autem roku, ve výrobě vydržela do roku 2003 ve Francii a v Brazílii dokonce až do roku 2010. Zdroj: Renault
Půjde o další příspěvek značky k elektromobilitě v segmentu C. Zdroj: Renault
Jeho předzvěstí byl koncept Scénic E-Tech Electric, jehož rozměry bude zřejmě do značné míry kopírovat: na délku měřil 4490 mm, šířka činila 1900 mm a výška 1590 mm. Zdroj: Renault
10
Fotogalerie

Renault Scénic se vrací! Z ušlápnutého MPV je ostře řezaný švihák, dorazí ještě letos

Pod starým názvem se skrývá zcela nový přístup a chytrá technika, slibuje výrobce. Jezdit bude na elektřinu.

Klasická jména Renaultu dostávají zase a znovu zcela nový význam. Z minibusu Espace se nám stalo velké SUV, Scénic nyní čeká přerod z kulatého kompaktního MPV na ostře řezaný elektrický rodinný dopravník – všimněte si mimochodem, že v názvu zůstala čárka nad „é“, zatím co z Méganu se nám stal Megane.

V chystané podobě půjde o další příspěvek značky k elektromobilitě v segmentu C. Jeho předzvěstí byl koncept Scénic E-Tech Electric, jehož rozměry může do značné míry kopírovat: na délku měřil 4490 mm, šířka činila 1900 mm a výška 1590 mm.

Na rozdíl od konceptu ale zcela jistě nedostane pohon s palivovými články, spolehne se na platformu CMF-EV, stejně jako Megane E-Tech. Z něj pravděpodobně převezme i techniku, což by znamenalo baterie s kapacitou 40 kWh nebo 60 kWh a jeden elektromotor pro přední nápravu s výkonem 96 kW (130 k) nebo 160 kW (218 k).

Vůz bude vznikat v továrně Douai, nyní nám jej automobilka představuje v maskování inspirovaném jejím kosočtvercovým logem. Oficiální premiéra proběhne 4. září na autosalonu v Mnichově.

Model Scénic jako takový patří k největším hitům Renaultu s 5,4 milionu prodaných kusů. První generace vznikla po vzoru futuristického konceptu, navržena byla zevnitř ven a prodávána pod názvem Mégane Scénic. Rok po své premiéře, v roce 1997, se stala evropským autem roku, ve výrobě vydržela do roku 2003 ve Francii a v Brazílii dokonce až do roku 2010.

Druhá generace vznikala v letech 2003 až 2009, stejně jako třetí z let 2009 až 2016 i poslední čtvrtá z let 2016 až 2022 byla k dispozici i v sedmimístné verzi Grand.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud