| Peugeot 3008 po faceliftu Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu | Foto: Peugeot

Ačkoliv působí karoserie hranatým dojmem, podařilo se dosáhnout indexu odporu vzduchu 0,28. Za úspěchem stojí aerodynamické clony v předním nárazníku, speciálně tvarovaná kola a 3D kryt podvozku, který zde v rámci značky slaví premiéru. Zdroj: Kia

Ačkoliv působí karoserie hranatým dojmem, podařilo se dosáhnout indexu odporu vzduchu 0,28. Za úspěchem stojí aerodynamické clony v předním nárazníku, speciálně tvarovaná kola a 3D kryt podvozku, který zde v rámci značky slaví premiéru. | Zdroj: Kia

 Zdroj: Volvo 

| Zdroj: Volvo 

 Zdroj: Wheelsage (BYD Seal)

| Zdroj: Wheelsage (BYD Seal)

 | Toyota C-HR druhé generace Foto: Toyota ČR

 | Toyota C-HR druhé generace | Foto: Toyota ČR

| Peugeot 3008 po faceliftu Foto: Peugeot
Ačkoliv působí karoserie hranatým dojmem, podařilo se dosáhnout indexu odporu vzduchu 0,28. Za úspěchem stojí aerodynamické clony v předním nárazníku, speciálně tvarovaná kola a 3D kryt podvozku, který zde v rámci značky slaví premiéru. Zdroj: Kia
 Zdroj: Volvo 
7
Fotogalerie

Renault Scénic je evropským Autem roku 2024! Těsně vyhrál nad BMW, čínský soupeř ostrouhal

Při začátku ženevského autosalonu se již tradičně dozvídáme výherce ankety Evropské auto roku.

Finále evropské ankety Auto roku 2024 (COTY) je konečně za námi. 55člená porota z 22 zemí přišla s vítězem, kterým je Renault Scénic s počtem 329 bodů. Nejvíce bodů tomuto vozu přistálo z Francie, Itálie a Španělska. Bylo to ale těsné, na druhém místě se umístilo BMW řady 5 s 308 body. Rozdíl byl 21 bodů ve prospěch francouzského elektromobilu.

Na třetím místě se umístil Peugeot 3008 se 197 body. Hned za ním je s bramborovou medailí korejský elektromobil Kia EV9 se 190 body. Na pátém místě se umístilo Volvo EX30 (168 bodů). První čínský elektromobil v této anketě BYD Seal se umístil na šestém místě, k čemuž mu stačilo 131 bodů. Na paty mu však dýchala Toyota C-HR, která se 127 body skončila na sedmém místě.

V porotě máme i českého zástupce, kterým je Jiří Duchoň z časopisu Automobil Revue. Jiří dal nejvyšší počet bodů BMW řady 5, vítěznému Renaultu Scénic dal čtyři body, stejně jako Peugeotu 3008.

Vítězný vůz se celým jménem nazývá Renault Scénic E-Tech Electric a na českém trhu jej koupíte za cenu od 1.085.000 Kč (Evolution). Prostřední verze Techno stojí od 1.150.000 Kč a za nejvyšší výbavu Iconic dáte nejméně 1.230.000 Kč. Ve všech případech jde o verzi longrange s dojezdem 606 až 625 km na jedno nabití 87kWh baterie.

Evropské Auto roku (COTY) 2024: Konečné pořadí
Pořadí Model Počet bodů
1. Renault Scénic 329
2. BMW řady 5 308
3. Peugeot 3008 197
4. Kia EV9 190
5. Volvo EX30 168
6. BYD Seal 131
7. Toyota C-HR 127

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud