Renault pokračuje v upsizingu. Scénic a Talisman dostanou motor 1.7 dCi

Vypítko  |  25. 01. 2018 12:46

Dobrej fór kdyby to dali aspoň o půllitr

Odpovědět  |   | 
Honza  |  25. 01. 2018 13:27

Přesně, dci navíc a už upsizing...? Ach jo..

Odpovědět  |   | 
Honza  |  25. 01. 2018 13:27

dci=deci...

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  25. 01. 2018 14:53

Až tam bude aspon 1,9DCi s jedním turbem tak řekněte

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  25. 01. 2018 16:11

No, este par rokov, a budu tam, kde je Mazda dnes ;)

Odpovědět  |   | 
Takurcite  |  25. 01. 2018 16:55

Probuh jen to ne, ty jejich dychavicne atmosfery jsou dobre tak leda na jezdeni do kauflandu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2018 17:48

Pak bys měl asi navštívit pár lekcí v autoškole, aby tě naučili řídit a řadit.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  25. 01. 2018 18:15

Dychavicne atmosfery? To opravdu svedci pouze o jednom - za volantem jsi naprosty neumetel. S turbem dokaze jezdit kazde jelito (tys toho dukazem) - kvuli takovym, co neumeji radit je take vymysleli.
My co jsme vyrostli na poctivych atmosferach vime, jake zachazeni takovy motor potrebuje. A rozhodne je jizdni zazitek mnohem lepsi nez u tupeho bezcharakterniho turba.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  25. 01. 2018 19:21

Peťo Peťo, zapiš si za uši, že turbodmychadlo se vymyslelo především pro zvýšení účinnosti motoru. A je to naprosto perfektní vynález. Atmosféra je sice hezká věc, hlavně když je to V8, ale proč nevyužít energii výfukových plynů?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  25. 01. 2018 19:36

To sedi a prave preto, zlata stredna cesta bude niekde v strede: primerany objem a nizkotlakove preplnanie. Zakazanou temou su paliva. A o toto tu pojde. Pretoze to, co sa leje dnes do motora je na svetelne galaxie rokov vzdialene tomu, na co bol ten-onen, hlavne starsi motor, stavany. Lenze upozornit na toto v dnesnom fasokorporate je to iste ako v hitlerovskom Nemecku hlasat slobodu prejavu ked SA pochodovali ulicou. Od fasokorporatu, cez fasokorporatne tzv.slobodne media az po fasokorporatnu ekonomiku tej-ktorej kolonie.

Odpovědět  |   | 
Q  |  27. 01. 2018 19:50

To není pravda. Turbodmychadla do aut se "vymyslela" kvůli zvýšení výkonu. BMW, Porsche, Maserati, Lancia, Saab, ti to zaváděli do praxe kvůli zvýšení výkonu. Spotřeba těch motorů byla vysoká, jelikož tehdy neexistovalo přímé vstřikování nebo řízení předstihu zážehu, takže turbomotory musely mít velmi nízký kompresní poměr, který snižoval účinnost.
Zvýšení účinnosti se stalo tématem až někdy na začátku tohoto tisíciletí. S přímým vstřikem, čidly klepání a dalšími fičurami se účinnost zvýšila. Ale i tak platí, že atmosferický motor v Toyotě Prius pracující v Atkinsonově cyklu má lepší termální účinnost než třeba několikanásobný vítěz ankety motor roku 1.0 Ecoboost.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 01. 2018 10:46

Presne tak s tym Priusom.

Ono pomaha aj fakt, ze ten motor ma po benzinovom SkyActive druhy najvyssi kompresny pomer spomedzi seriovo vyrabanych benzinoch.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  25. 01. 2018 19:41

Ne každý chce jezdit s rodinnou s motorem vytočeným k omezovači, aby se něco dělo. Od obyčejného auta chci, aby bylo tiché což znamená, že musí být schopné pohybu a zrychlení i při 2000 otáčkách.
Když budu chtít poslouchat řvoucí motor tak si vezmu sporťák s V8

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2018 21:53

Měl jsem auta různých výkonnostních skupin a jediné, kde jsem musel točit do omezovače, aby "se něco dělo", byla stará dvěstěšestka, která byla fakt slaboučká. Dvoulitr s 98 kW jel a zrychloval v pohodě i kolem dvou tisíc otáček a potichu. Taky potřebuješ autoškolu, aby tě naučili řídit?

Odpovědět  |   | 
PeterL  |  26. 01. 2018 21:00

No neviem. Mám e36 320i a Focus 1,6eb. Oba 110kw, zhruba rovnaká hmotnosť. Ale s tým eb sa jazdí pohodlnejšie.
Turbomotor rozumného objemu naozaj nie je zlý motor.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 01. 2018 18:51

Jo, ale to je ten problém - rozumného objemu. A naopak, atmosféra není špatný motor, jen se s ním zkrátka musí umět jezdit. Stejně jako s tím turbem.

Odpovědět  |   | 
USA  |  27. 01. 2018 19:51

ja muzu porovnat dvoulitr atmosferu a 1.8 turbo s atmosferou se jezdi mozna o neco prijemneji ve meste, ale jinak na tu 1.8 nema ani nahodou

Odpovědět  |   | 
anonym  |  28. 01. 2018 02:46

Mezi 1.8 a 2.0 neni az takovy rozdil. Je jasne, ze kdyz das do jednoho turbo, tak pojede lepe. Zkus porovnat 1.5 turbo a 2.5 atmosferu, coz jsou v USA bezne zakladni motory v autech stredni tridy, a uvidis, ze turbo neni vsechno.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 01. 2018 09:18

Clanok je o dieseloch. A neviem o atmosferickom dieselovom motore v utrobach modelov sucasnej ponuky Mazdy.

Odpovědět  |   | 
ObiWanKenobi  |  25. 01. 2018 17:19

sa mi to zda alebo som sa vlastne z toho clanku nic nedozvedel, ergo bol uplne zbytocny? :)

Odpovědět  |   | 
Nyte  |  26. 01. 2018 00:12

Už aby to bylo. 1.6 dCi je otřesný motor vyvinutý jen s cílem splnit papírové emise.

Odpovědět  |   | 
Jouda  |  26. 01. 2018 14:25

A proto ho využívá i Mercedes.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 01. 2018 10:49

Ze nieco pouziva Mercedes este nie je znamkou kvality, pravdu... bude sa majitel mercedesu chvalit, ze rovnaky motor je v Dacii? ;)

Ale fakt je, ze ten motor v triede europskych dieselov podobneho objemu dost vycnieva.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  26. 01. 2018 10:06

Na 99% to "navýšení" objemu dosáhli pouze zvětšením zdvihu, takže se prakticky o žádný upsizing nejedná. Klasický ojeb na zákazníka, který se naivně domnívá, že větší objem = větší válce = větší písty = větší výdrž.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  26. 01. 2018 10:23

Zvetsit vrtani je efektivnejsi - nemusis predelavat kliku >(*

Pockame si na tabulky jo ?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  26. 01. 2018 18:39

...zrejme tzv.odbornici a experti dosli konecne na to, ze objem ma co do cinenia s tretou mocninou. Od toho sa odvija zvysok. Smutne ze toto vie bezny stredoskolak (teda ako-kde, za mojich cias to vedeli), pretoze spalovaci motor je stroj aky? Ano, objemovy, pracuje s expanziou zapalnej zmesi. Zvlastne, ze. Uplne neuveritelne

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků

Nejčtenější články

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Takto si Tatra představovala kancelář na ko…

Jedny z poslední variant Tatry 613 byly přehlídkou hi-tech výbavy, která u české produkce neměla obdoby.

31.  10.  2020 | | 32 N/A
Daniel Fuglevič
VýbavaTatraLuxusní auta
Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nádherný kus má na tachometru 143 km!

Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nád…

Do české inzerce opět zavítala jedna zajímavá rarita od škodovky. Tento old-school pick-up je navíc v brilantním stavu.

4.  11.  2020 | | 23 N/A
Daniel Fuglevič
Raritapick-upŠkodaOjetiny
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster
Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani levnější verze nevypadá vůbec špatně!

Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani le…

Nová generace Dacie Sandero o sobě dala společně se sedanem Logan poprvé oficiálně vědět už koncem září. Na osobní setkání zatím nedošlo, konečně si ale můžeme novinky prohlédnout alespoň v pořádné galerii.

20.  11.  2020 | | 108 N/A
Jan Mička
Dacia SanderoPremiéry