...zrejme tzv.odbornici a experti dosli konecne na to, ze objem ma co do cinenia s tretou mocninou. Od toho sa odvija zvysok. Smutne ze toto vie bezny stredoskolak (teda ako-kde, za mojich cias to vedeli), pretoze spalovaci motor je stroj aky? Ano, objemovy, pracuje s expanziou zapalnej zmesi. Zvlastne, ze. Uplne neuveritelne :-/
Na 99% to "navýšení" objemu dosáhli pouze zvětšením zdvihu, takže se prakticky o žádný upsizing nejedná. Klasický ojeb na zákazníka, který se naivně domnívá, že větší objem = větší válce = větší písty = větší výdrž.
Zvetsit vrtani je efektivnejsi - nemusis predelavat kliku >(* Pockame si na tabulky jo ?
Už aby to bylo. 1.6 dCi je otřesný motor vyvinutý jen s cílem splnit papírové emise.
A proto ho využívá i Mercedes.
Ze nieco pouziva Mercedes este nie je znamkou kvality, pravdu... bude sa majitel mercedesu chvalit, ze rovnaky motor je v Dacii? ;)Ale fakt je, ze ten motor v triede europskych dieselov podobneho objemu dost vycnieva.
sa mi to zda alebo som sa vlastne z toho clanku nic nedozvedel, ergo bol uplne zbytocny? :)
No, este par rokov, a budu tam, kde je Mazda dnes ;)
Probuh jen to ne, ty jejich dychavicne atmosfery jsou dobre tak leda na jezdeni do kauflandu.
Clanok je o dieseloch. A neviem o atmosferickom dieselovom motore v utrobach modelov sucasnej ponuky Mazdy.
Dychavicne atmosfery? To opravdu svedci pouze o jednom - za volantem jsi naprosty neumetel. S turbem dokaze jezdit kazde jelito (tys toho dukazem) - kvuli takovym, co neumeji radit je take vymysleli. My co jsme vyrostli na poctivych atmosferach vime, jake zachazeni takovy motor potrebuje. A rozhodne je jizdni zazitek mnohem lepsi nez u tupeho bezcharakterniho turba.
Ne každý chce jezdit s rodinnou s motorem vytočeným k omezovači, aby se něco dělo. Od obyčejného auta chci, aby bylo tiché což znamená, že musí být schopné pohybu a zrychlení i při 2000 otáčkách. Když budu chtít poslouchat řvoucí motor tak si vezmu sporťák s V8
Měl jsem auta různých výkonnostních skupin a jediné, kde jsem musel točit do omezovače, aby "se něco dělo", byla stará dvěstěšestka, která byla fakt slaboučká. Dvoulitr s 98 kW jel a zrychloval v pohodě i kolem dvou tisíc otáček a potichu. Taky potřebuješ autoškolu, aby tě naučili řídit?
No neviem. Mám e36 320i a Focus 1,6eb. Oba 110kw, zhruba rovnaká hmotnosť. Ale s tým eb sa jazdí pohodlnejšie.Turbomotor rozumného objemu naozaj nie je zlý motor.
Jo, ale to je ten problém - rozumného objemu. A naopak, atmosféra není špatný motor, jen se s ním zkrátka musí umět jezdit. Stejně jako s tím turbem.
ja muzu porovnat dvoulitr atmosferu a 1.8 turbo s atmosferou se jezdi mozna o neco prijemneji ve meste, ale jinak na tu 1.8 nema ani nahodou
Mezi 1.8 a 2.0 neni az takovy rozdil. Je jasne, ze kdyz das do jednoho turbo, tak pojede lepe. Zkus porovnat 1.5 turbo a 2.5 atmosferu, coz jsou v USA bezne zakladni motory v autech stredni tridy, a uvidis, ze turbo neni vsechno.
Peťo Peťo, zapiš si za uši, že turbodmychadlo se vymyslelo především pro zvýšení účinnosti motoru. A je to naprosto perfektní vynález. Atmosféra je sice hezká věc, hlavně když je to V8, ale proč nevyužít energii výfukových plynů?
To není pravda. Turbodmychadla do aut se "vymyslela" kvůli zvýšení výkonu. BMW, Porsche, Maserati, Lancia, Saab, ti to zaváděli do praxe kvůli zvýšení výkonu. Spotřeba těch motorů byla vysoká, jelikož tehdy neexistovalo přímé vstřikování nebo řízení předstihu zážehu, takže turbomotory musely mít velmi nízký kompresní poměr, který snižoval účinnost.Zvýšení účinnosti se stalo tématem až někdy na začátku tohoto tisíciletí. S přímým vstřikem, čidly klepání a dalšími fičurami se účinnost zvýšila. Ale i tak platí, že atmosferický motor v Toyotě Prius pracující v Atkinsonově cyklu má lepší termální účinnost než třeba několikanásobný vítěz ankety motor roku 1.0 Ecoboost.
Presne tak s tym Priusom.Ono pomaha aj fakt, ze ten motor ma po benzinovom SkyActive druhy najvyssi kompresny pomer spomedzi seriovo vyrabanych benzinoch.
To sedi a prave preto, zlata stredna cesta bude niekde v strede: primerany objem a nizkotlakove preplnanie. Zakazanou temou su paliva. A o toto tu pojde. Pretoze to, co sa leje dnes do motora je na svetelne galaxie rokov vzdialene tomu, na co bol ten-onen, hlavne starsi motor, stavany. Lenze upozornit na toto v dnesnom fasokorporate je to iste ako v hitlerovskom Nemecku hlasat slobodu prejavu ked SA pochodovali ulicou. Od fasokorporatu, cez fasokorporatne tzv.slobodne media az po fasokorporatnu ekonomiku tej-ktorej kolonie.
Pak bys měl asi navštívit pár lekcí v autoškole, aby tě naučili řídit a řadit.
Až tam bude aspon 1,9DCi s jedním turbem tak řekněte
Přesně, dci navíc a už upsizing...? Ach jo..:-/
dci=deci...
Dobrej fór:-D kdyby to dali aspoň o půllitr
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.