Renault pokračuje v upsizingu. Scénic a Talisman dostanou motor 1.7 dCi

26 komentářů

Antiautomat
26. ledna • 18:39

...zrejme tzv.odbornici a experti dosli konecne na to, ze objem ma co do cinenia s tretou mocninou. Od toho sa odvija zvysok. Smutne ze toto vie bezny stredoskolak (teda ako-kde, za mojich cias to vedeli), pretoze spalovaci motor je stroj aky?
Ano, objemovy, pracuje s expanziou zapalnej zmesi. Zvlastne, ze. Uplne neuveritelne :-/

Shimi
26. ledna • 10:06

Na 99% to "navýšení" objemu dosáhli pouze zvětšením zdvihu, takže se prakticky o žádný upsizing nejedná. Klasický ojeb na zákazníka, který se naivně domnívá, že větší objem = větší válce = větší písty = větší výdrž.

Honza
26. ledna • 10:23

Zvetsit vrtani je efektivnejsi - nemusis predelavat kliku >(* Pockame si na tabulky jo ?

Nyte
26. ledna • 0:12

Už aby to bylo. 1.6 dCi je otřesný motor vyvinutý jen s cílem splnit papírové emise.

Jouda
26. ledna • 14:25

A proto ho využívá i Mercedes.

Joe Doe
28. ledna • 10:49

Ze nieco pouziva Mercedes este nie je znamkou kvality, pravdu... bude sa majitel mercedesu chvalit, ze rovnaky motor je v Dacii? ;)Ale fakt je, ze ten motor v triede europskych dieselov podobneho objemu dost vycnieva.

ObiWanKenobi
25. ledna • 17:19

sa mi to zda alebo som sa vlastne z toho clanku nic nedozvedel, ergo bol uplne zbytocny? :)

Joe Doe
25. ledna • 16:11

No, este par rokov, a budu tam, kde je Mazda dnes ;)

Takurcite
25. ledna • 16:55

Probuh jen to ne, ty jejich dychavicne atmosfery jsou dobre tak leda na jezdeni do kauflandu.

Joe Doe
28. ledna • 9:18

Clanok je o dieseloch. A neviem o atmosferickom dieselovom motore v utrobach modelov sucasnej ponuky Mazdy.

Petr
25. ledna • 18:15

Dychavicne atmosfery? To opravdu svedci pouze o jednom - za volantem jsi naprosty neumetel. S turbem dokaze jezdit kazde jelito (tys toho dukazem) - kvuli takovym, co neumeji radit je take vymysleli.
My co jsme vyrostli na poctivych atmosferach vime, jake zachazeni takovy motor potrebuje. A rozhodne je jizdni zazitek mnohem lepsi nez u tupeho bezcharakterniho turba.

Neurotic
25. ledna • 19:41

Ne každý chce jezdit s rodinnou s motorem vytočeným k omezovači, aby se něco dělo. Od obyčejného auta chci, aby bylo tiché což znamená, že musí být schopné pohybu a zrychlení i při 2000 otáčkách.
Když budu chtít poslouchat řvoucí motor tak si vezmu sporťák s V8

mpolan
25. ledna • 21:53

Měl jsem auta různých výkonnostních skupin a jediné, kde jsem musel točit do omezovače, aby "se něco dělo", byla stará dvěstěšestka, která byla fakt slaboučká. Dvoulitr s 98 kW jel a zrychloval v pohodě i kolem dvou tisíc otáček a potichu. Taky potřebuješ autoškolu, aby tě naučili řídit?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
PeterL
26. ledna • 21:00

No neviem. Mám e36 320i a Focus 1,6eb. Oba 110kw, zhruba rovnaká hmotnosť. Ale s tým eb sa jazdí pohodlnejšie.
Turbomotor rozumného objemu naozaj nie je zlý motor.

mpolan
27. ledna • 18:51

Jo, ale to je ten problém - rozumného objemu. A naopak, atmosféra není špatný motor, jen se s ním zkrátka musí umět jezdit. Stejně jako s tím turbem.

USA
27. ledna • 19:51

ja muzu porovnat dvoulitr atmosferu a 1.8 turbo s atmosferou se jezdi mozna o neco prijemneji ve meste, ale jinak na tu 1.8 nema ani nahodou

anonym
28. ledna • 2:46

Mezi 1.8 a 2.0 neni az takovy rozdil. Je jasne, ze kdyz das do jednoho turbo, tak pojede lepe. Zkus porovnat 1.5 turbo a 2.5 atmosferu, coz jsou v USA bezne zakladni motory v autech stredni tridy, a uvidis, ze turbo neni vsechno.

Shimi
25. ledna • 19:21

Peťo Peťo, zapiš si za uši, že turbodmychadlo se vymyslelo především pro zvýšení účinnosti motoru. A je to naprosto perfektní vynález. Atmosféra je sice hezká věc, hlavně když je to V8, ale proč nevyužít energii výfukových plynů?

Q
27. ledna • 19:50

To není pravda. Turbodmychadla do aut se "vymyslela" kvůli zvýšení výkonu. BMW, Porsche, Maserati, Lancia, Saab, ti to zaváděli do praxe kvůli zvýšení výkonu. Spotřeba těch motorů byla vysoká, jelikož tehdy neexistovalo přímé vstřikování nebo řízení předstihu zážehu, takže turbomotory musely mít velmi nízký kompresní poměr, který snižoval účinnost.
Zvýšení účinnosti se stalo tématem až někdy na začátku tohoto tisíciletí. S přímým vstřikem, čidly klepání a dalšími fičurami se účinnost zvýšila. Ale i tak platí, že atmosferický motor v Toyotě Prius pracující v Atkinsonově cyklu má lepší termální účinnost než třeba několikanásobný vítěz ankety motor roku 1.0 Ecoboost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
28. ledna • 10:46

Presne tak s tym Priusom.Ono pomaha aj fakt, ze ten motor ma po benzinovom SkyActive druhy najvyssi kompresny pomer spomedzi seriovo vyrabanych benzinoch.

Antiautomat
25. ledna • 19:36

To sedi a prave preto, zlata stredna cesta bude niekde v strede: primerany objem a nizkotlakove preplnanie.
Zakazanou temou su paliva. A o toto tu pojde. Pretoze to, co sa leje dnes do motora je na svetelne galaxie rokov vzdialene tomu, na co bol ten-onen, hlavne starsi motor, stavany. Lenze upozornit na toto v dnesnom fasokorporate je to iste ako v hitlerovskom Nemecku hlasat slobodu prejavu ked SA pochodovali ulicou. Od fasokorporatu, cez fasokorporatne tzv.slobodne media az po fasokorporatnu ekonomiku tej-ktorej kolonie.

mpolan
25. ledna • 17:48

Pak bys měl asi navštívit pár lekcí v autoškole, aby tě naučili řídit a řadit.

Neurotic
25. ledna • 14:53

Až tam bude aspon 1,9DCi s jedním turbem tak řekněte

Honza
25. ledna • 13:27

Přesně, dci navíc a už upsizing...? Ach jo..:-/

Honza
25. ledna • 13:27

dci=deci...

Vypítko
25. ledna • 12:46

Dobrej fór:-D kdyby to dali aspoň o půllitr

Doporučujeme

Články odjinud