Renault pokračuje v upsizingu. Scénic a Talisman dostanou motor 1.7 dCi

Vypítko  |  25. 01. 2018 12:46

Dobrej fór kdyby to dali aspoň o půllitr

Odpovědět  |   | 
Honza  |  25. 01. 2018 13:27

Přesně, dci navíc a už upsizing...? Ach jo..

Odpovědět  |   | 
Honza  |  25. 01. 2018 13:27

dci=deci...

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  25. 01. 2018 14:53

Až tam bude aspon 1,9DCi s jedním turbem tak řekněte

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  25. 01. 2018 16:11

No, este par rokov, a budu tam, kde je Mazda dnes ;)

Odpovědět  |   | 
Takurcite  |  25. 01. 2018 16:55

Probuh jen to ne, ty jejich dychavicne atmosfery jsou dobre tak leda na jezdeni do kauflandu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2018 17:48

Pak bys měl asi navštívit pár lekcí v autoškole, aby tě naučili řídit a řadit.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  25. 01. 2018 18:15

Dychavicne atmosfery? To opravdu svedci pouze o jednom - za volantem jsi naprosty neumetel. S turbem dokaze jezdit kazde jelito (tys toho dukazem) - kvuli takovym, co neumeji radit je take vymysleli.
My co jsme vyrostli na poctivych atmosferach vime, jake zachazeni takovy motor potrebuje. A rozhodne je jizdni zazitek mnohem lepsi nez u tupeho bezcharakterniho turba.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  25. 01. 2018 19:21

Peťo Peťo, zapiš si za uši, že turbodmychadlo se vymyslelo především pro zvýšení účinnosti motoru. A je to naprosto perfektní vynález. Atmosféra je sice hezká věc, hlavně když je to V8, ale proč nevyužít energii výfukových plynů?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  25. 01. 2018 19:36

To sedi a prave preto, zlata stredna cesta bude niekde v strede: primerany objem a nizkotlakove preplnanie. Zakazanou temou su paliva. A o toto tu pojde. Pretoze to, co sa leje dnes do motora je na svetelne galaxie rokov vzdialene tomu, na co bol ten-onen, hlavne starsi motor, stavany. Lenze upozornit na toto v dnesnom fasokorporate je to iste ako v hitlerovskom Nemecku hlasat slobodu prejavu ked SA pochodovali ulicou. Od fasokorporatu, cez fasokorporatne tzv.slobodne media az po fasokorporatnu ekonomiku tej-ktorej kolonie.

Odpovědět  |   | 
Q  |  27. 01. 2018 19:50

To není pravda. Turbodmychadla do aut se "vymyslela" kvůli zvýšení výkonu. BMW, Porsche, Maserati, Lancia, Saab, ti to zaváděli do praxe kvůli zvýšení výkonu. Spotřeba těch motorů byla vysoká, jelikož tehdy neexistovalo přímé vstřikování nebo řízení předstihu zážehu, takže turbomotory musely mít velmi nízký kompresní poměr, který snižoval účinnost.
Zvýšení účinnosti se stalo tématem až někdy na začátku tohoto tisíciletí. S přímým vstřikem, čidly klepání a dalšími fičurami se účinnost zvýšila. Ale i tak platí, že atmosferický motor v Toyotě Prius pracující v Atkinsonově cyklu má lepší termální účinnost než třeba několikanásobný vítěz ankety motor roku 1.0 Ecoboost.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 01. 2018 10:46

Presne tak s tym Priusom.

Ono pomaha aj fakt, ze ten motor ma po benzinovom SkyActive druhy najvyssi kompresny pomer spomedzi seriovo vyrabanych benzinoch.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  25. 01. 2018 19:41

Ne každý chce jezdit s rodinnou s motorem vytočeným k omezovači, aby se něco dělo. Od obyčejného auta chci, aby bylo tiché což znamená, že musí být schopné pohybu a zrychlení i při 2000 otáčkách.
Když budu chtít poslouchat řvoucí motor tak si vezmu sporťák s V8

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2018 21:53

Měl jsem auta různých výkonnostních skupin a jediné, kde jsem musel točit do omezovače, aby "se něco dělo", byla stará dvěstěšestka, která byla fakt slaboučká. Dvoulitr s 98 kW jel a zrychloval v pohodě i kolem dvou tisíc otáček a potichu. Taky potřebuješ autoškolu, aby tě naučili řídit?

Odpovědět  |   | 
PeterL  |  26. 01. 2018 21:00

No neviem. Mám e36 320i a Focus 1,6eb. Oba 110kw, zhruba rovnaká hmotnosť. Ale s tým eb sa jazdí pohodlnejšie.
Turbomotor rozumného objemu naozaj nie je zlý motor.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 01. 2018 18:51

Jo, ale to je ten problém - rozumného objemu. A naopak, atmosféra není špatný motor, jen se s ním zkrátka musí umět jezdit. Stejně jako s tím turbem.

Odpovědět  |   | 
USA  |  27. 01. 2018 19:51

ja muzu porovnat dvoulitr atmosferu a 1.8 turbo s atmosferou se jezdi mozna o neco prijemneji ve meste, ale jinak na tu 1.8 nema ani nahodou

Odpovědět  |   | 
anonym  |  28. 01. 2018 02:46

Mezi 1.8 a 2.0 neni az takovy rozdil. Je jasne, ze kdyz das do jednoho turbo, tak pojede lepe. Zkus porovnat 1.5 turbo a 2.5 atmosferu, coz jsou v USA bezne zakladni motory v autech stredni tridy, a uvidis, ze turbo neni vsechno.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 01. 2018 09:18

Clanok je o dieseloch. A neviem o atmosferickom dieselovom motore v utrobach modelov sucasnej ponuky Mazdy.

Odpovědět  |   | 
ObiWanKenobi  |  25. 01. 2018 17:19

sa mi to zda alebo som sa vlastne z toho clanku nic nedozvedel, ergo bol uplne zbytocny? :)

Odpovědět  |   | 
Nyte  |  26. 01. 2018 00:12

Už aby to bylo. 1.6 dCi je otřesný motor vyvinutý jen s cílem splnit papírové emise.

Odpovědět  |   | 
Jouda  |  26. 01. 2018 14:25

A proto ho využívá i Mercedes.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 01. 2018 10:49

Ze nieco pouziva Mercedes este nie je znamkou kvality, pravdu... bude sa majitel mercedesu chvalit, ze rovnaky motor je v Dacii? ;)

Ale fakt je, ze ten motor v triede europskych dieselov podobneho objemu dost vycnieva.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  26. 01. 2018 10:06

Na 99% to "navýšení" objemu dosáhli pouze zvětšením zdvihu, takže se prakticky o žádný upsizing nejedná. Klasický ojeb na zákazníka, který se naivně domnívá, že větší objem = větší válce = větší písty = větší výdrž.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  26. 01. 2018 10:23

Zvetsit vrtani je efektivnejsi - nemusis predelavat kliku >(*

Pockame si na tabulky jo ?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  26. 01. 2018 18:39

...zrejme tzv.odbornici a experti dosli konecne na to, ze objem ma co do cinenia s tretou mocninou. Od toho sa odvija zvysok. Smutne ze toto vie bezny stredoskolak (teda ako-kde, za mojich cias to vedeli), pretoze spalovaci motor je stroj aky? Ano, objemovy, pracuje s expanziou zapalnej zmesi. Zvlastne, ze. Uplne neuveritelne

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní …

Dámy a pánové, nová Škoda Octavia je oficiálně na světě! Prohlédli jsme si ji s předstihem a tohle jsou naše první dojmy. Je tak jiná, že vedle ní Superb může vypadat jako chudší příbuzný.

11.  11.  2019 | | 265 N/A