Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

qwertz  |  23. 09. 2016 08:25

Silnější benzínová 1.6 nebude? S možností 4x4 by to bylo docela zajímavé auto.

Se solidní cenou se to bude asi hodně prodávat .

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 09. 2016 10:02

4x4 rozhodně nečekej. Už u prvního Scénica to byla velmi okrajová verze a v dalších generacích nebyla vůbec. Nemyslím, že by ji chtěli nabídnout. Šestnáctistovka možná přijde, ale spíš taky ne, je to okrajovka pro pár procent lidí.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  23. 09. 2016 19:30

Tak já osobně od toho moc nečekám. Renault je na tom s motorizacema dost bledě obecně. Do většího Talismanu nebo Espacu cpou maximálně 1.6, tady jsou to dokonce 1.2. Zajímavé je to taky z pohledu volby paliva, protože silnější nafta pořídit půjde, přestože Renaul veřejně uvažuje o tom, že naftu postupně vyřadí. Jeho současný vrchol nabídky 1.6dCi překračuje emise v reálu nejvíc ze všech. Proto fakt škoda alespoň té 1.6 150k.
Jinak to auto je spíš na design (ten fakt umí), kdo má na prvním místě ergonomii, poohlídne se jinde - viz HW tlačítka vs. dotykový display.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 09. 2016 08:37

A kterou ergonomii máš na mysli? Tu správnou, německou, jako místní pisálci, nebo jako kolegové z auto.cz, kteří se dodnes nenaučili ovládat tempomat a rádio? Tak to pak ano, to ti Renault k duhu nepůjde.
Motory jsou, dle mého, v pohodě. Ostatní na tom nejsou o nic lépe, VW chystá konec na 1,5 litrech. Jedinou výjimkou je snad Japonsko, s dožívajícími atmosférami. A naopak, Renault aspoň nezačíná na tříválci v litru...

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  24. 09. 2016 09:07

Záměrně se vyhnu diskuzi na téma "německá ergonomie" nebo koncern, protože s některými individui se na toto téma nedá vést žádná racionální diskuze. Tuto stupidní otázku nechme bez odpovědi.

Není třeba výt génius k pochopení tak jednoduchého principu, že HW tlačítko lze nahmatat poslepu za jízdy, aniž by řidič musel dlouze čumět na dotykovou obrazovku infotainmentu. TO co Renault udělal s ovládáním (většinu schoval na dotykový display) je prostě egonomická hovadina par excellance, ať se vám to líbí nebo ne. A srovnávejte si to s Němci, Japonci nebo třeba Fordem, jak je vám libo, jen ať z toho nedostanete kopřivku.

Ne. Motor 1.2 na tak velké auto není v pohodě. Při naloženém autě to bude nesnesitelné, a ten maloobjem nakonec bude v reálném provozu žrát o decku dvě více než jejich 1.6.

VW nechysta konec na 1.5, ale zredukuje nabídku na 1.0, 1.5, 2.0. A ta 1.5 má začínat na 96kW (tam. ke Renault s 1.2) a dokonce se má nabízet v atmo variantě. Mimochodem 1.8TSI 132kW, která má zmizet, má už dnes v Tiguanu ekvivalent 2.0TSI 132kW.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 09. 2016 09:30

Já bych jen věděl, co je to ta správná ergonomie, protože třeba přetlačítkované Opely byly ergonomický nesmysl. To samé ještě nedávno Volva, či blahé paměti Saaby. Spousta těch dokonalých tlačítek a pak z toho byl palubní chaos. Ve finále je nutné se koukat. Když máš automatickou klimatizaci, stejně musíš koukat, na kolik to točíš. Není to rozdíl. Kdyby to bylo skutečně tak nebezpečné, nikdy by to neprošlo do výroby. To je jen zaslepenost, ne objektivita, co předvádíte (a nejen vy, ale všichni odpůrci displejů).
Co bude "nesnesitelné"? Konkrétně, prosím. A nezapomínejte, je to MPV, ne supersport.
Tak se podívejme, co je to 2.0 TSI - GTI, RS, Cupra... Hm, vyloženě mainstream... No nic...

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  24. 09. 2016 12:05

Tak nevím. Třeba automatická klimatizace u VAG má krokové kolečko a není vůbec třeba na nic koukat. Argument, že moc tlačítek není ergonomické, proto je lépe je vyhodit všechny, snad ani nemůžete myslet vážně

Nesnesitelná je zdechlá odezva a otřesná spotřeba.

Vy víte, do čeho se bude montovat 2.0 TSI v příštích generacích? To jste chytřejší než my všichni.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  24. 09. 2016 13:06

Jo a srovnání? S-Max 2.0 v benzínu i naftě, Sharan 2.0 v banzínu i naftě, Espace 1.6 v benzínu i naftě. Mondeo vs. Passat vs. Talisman je na tom úplně stejně. Kadjar je úplná tragédie (Tiguan, Yeti, Kuga mají o třídu větší motory). I bez hot-hatch verzí koupíte 2 litr v naftě a 1.4 - 1.8 TSI 132kW do Golfu, O3 či Leona. Co nabízí Megane? Zaprděnou 1.2. Fakt sory, ale to nemůžete myslet vážně.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 09. 2016 13:44

Můžu. Stejně jako vy můžete myslet vážně tu první reakci.
Ale hádat se dál nebudu. Kdyby to bylo od VW, budete všichni skákat nadšením. Ale že je to Renault, je vše jen špatné.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  24. 09. 2016 14:35

váš problém zde (poloviny zdejší diskutujících) je tupé černobílé hodnocení všeho. VAG je nejlepší, VAG je nejhorší (eventuelně + podvodník), škoda je shit atd... Kdo není s námi, je proti nám. Jestliže nakonec napíšete, "že je to Renault, je vše jen špatné", svědčí jen o tom, že to buď vůbec nečtete, nebo jste další černobílý komediant. Pochválil jsem design, i odhadl prodejní úspěch. Vadí mi motory a ergonomie ovládacích prvků. Nevidíte si do huby.

Odpovědět  |   | 
Majitel  |  23. 09. 2016 08:32

Z venku to vypadá zajímavě, ale co s tím udělali vevnitř je příšerné. (Píšu o vnitřním uspořádání.) Mám jak I. verzi Scenicu po FL, tak i III. granda a můžu říct, čím novější, tím hůř vymyšleno. To, co bylo na starší verzi skvělé předělali tak, že se postupně vytrácí praktičnost a výhody MPV. Držák na nápoje na podlaze, není kam ani položit telefon, do otvorů ve stilečkách se nedá dát pití, protože jsou tak blízko opěradla apod... Teď mi to připadá, že už je to vevnitř jako kombík.

Odpovědět  |   | 
space  |  23. 09. 2016 09:07

20' nebudou drahé a sortiment bude široký...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 09. 2016 10:04

To víš, protektory za pětikilo z Kauflandu v tomhle rozměru fakt nebudou...
Ale jinak - to není sportovní nízkoprofil, takže proč by to měla být drahá pneumatika?

Odpovědět  |   | 
Ne  |  23. 09. 2016 10:21

Za cenu jedné neznačkové 20" gumy si ty přezuješ kompletně celé auto.
Ostatně, sám se podívej na penušopy.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 09. 2016 10:41

Ty už jsi viděl cenu těch pneumatik pro Scénic? Fakt to nemůžeš srovnávat s dvacítkama pro X6 nebo podobná auta, to je někde trošku jinde. Ale hlavně, že sis kopnul.

Odpovědět  |   | 
space  |  23. 09. 2016 10:47

Takže někdo vyrobí gumu v takřka neprodejném rozměru za hubičku.

Odpovědět  |   | 
Ne  |  23. 09. 2016 10:49

Klidně si kopnu do blba, který se není schopen podívat na ceny na web a něco tu vykládá o nízkoprofilových sportovních gumách.
Zapamatuj si jedno, cena pneu se odvíjí v prvé řadě od velikosti a hned v té druhé od exotičnosti rozměru. Scénic nemá ani malé ani bežné gumy.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 09. 2016 11:34

Hm, hledal jsem u nás ceny těch pneu na Scénica, ale jaksi... dvacítky ve 195 mm ještě nikde nevedou. Tak mě naveď, kde je už mají skladem a za cenu, že za ně obuju celé auto.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 09. 2016 11:38

Samozřejmě, podmínka je ta "neznačková" pneu...

Odpovědět  |   | 
Ne  |  23. 09. 2016 11:43

Jde vidět, žes nic nepochopil.

Můžeš sem napsat na jakém rozměru a značce ty teď jezdíš?
Mimochodem, ty pneu se dají "normálně" sehnat. Jen jsou drahé jak čert.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 09. 2016 12:02

Tři tisíce za michelinku mi nepřijde "drahé jak čert". Tím spíš, když běžná sedmnáctka na 215 mm, což obouvají nejrůznější SUV a kompakty, stojí totéž nebo více. A za tři tisíce fakt celé auto neobuju ani na patnáctky. Možná tak Feldu na protektory.

Odpovědět  |   | 
Ne  |  23. 09. 2016 12:07

Nejak jsi "zapomněl" napsat, na čem jezdíš ty. Můžeš to sem napsat?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 09. 2016 12:47

Můžu, ale nechci. Proč bych to dělal, když to na diskusi k tématu nemá žádný vliv, kromě ukájení tvého osobního ega?
Ale mohu tě ubezpečit, peníze za jednu pneumatiku Scénicu by mi na obutí auta nestačily.

Odpovědět  |   | 
Mirror  |  23. 09. 2016 12:56

Zase děláš ramena zelená gumo?

Co tak asi může mít obutý na starým cliu se základní jednadva. Nějakou gumu za pár šušňů.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 09. 2016 13:01

Copak, zase tě šéf moc tepe, tak sis přišel vylévat nervy na internet?
Až budeš mít aspoň na to Clio, tak skákej, do té doby mlč, děťátko.

Odpovědět  |   | 
Mirror  |  23. 09. 2016 13:07

Sám jsem šéf gumo. Svojí vlastní firmy.
To se tobě stát nemůže. Proto taky vojíždíš clio v holotě a děláš tu ze sebe vola.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 09. 2016 14:07

A proto tu neustále vřískáš jak největší socka. Ty jsi šéf firmy a třináct tisíc za gumy je ti moc? To nebudete moc úspěšný podnik. Měl byses spíš stydět a ne tu dělat ramena, za to kam jsi to "dotáhl".

Odpovědět  |   | 
Mirror  |  23. 09. 2016 14:14

Já bych si v prvé řadě nekoupil Rencka s tak debilním rozměrem.

Na mé bmw dávám to nejlepší. To auto si to zaslouží.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 09. 2016 14:45

BMW, říkáš? To se k tvé tuposti náramně hodí.
Ale už nebavíš, řediteli. Fandím ti, třeba jednou fakt tu firmu i BMW budeš mít, až konečně dospěješ. Osobně si ale nedovedu představit, kdo by s takovým odpadem chtěl vůbec obchodovat.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
Mirror  |  23. 09. 2016 14:56

jo, jsi odpad společnosti. Který každej den v pracovní době žvaní na diskuzích, místo toho, aby se snažil vytvářet hodnoty pro společnost.
Takovým zmrdem, jako jsi ty tupé hovádko, můžu jen pohrdat.

Odpovědět  |   | 
Skuby  |  23. 09. 2016 15:45

mpolan, proč krmíš toho trolla? nebo trotla? ....

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 09. 2016 16:39

Z nudy.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  23. 09. 2016 12:07

Ne: Na Pneunetu je mají za 3100,-, to zase není taková pálka.

Odpovědět  |   | 
Mirror  |  23. 09. 2016 12:57

Hmm, takže minimálně za 13 táců prezuješ káru. Hotový český sen.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 09. 2016 13:02

Samozřejmě, český sen je pneumatika za Kauflandu za pětikilo, co?

Odpovědět  |   | 
Mirror  |  23. 09. 2016 13:10

To je tvá realita vyžírko.
Já hobluju Dunlop SP sport maxx.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 09. 2016 14:04

Hm, Dunlopy byly na Cliu v základu, pěkné šméčko. To ses moc nevytáhl.

Odpovědět  |   | 
Mirror  |  23. 09. 2016 14:19

Zato ty ses s cliem v holotě s jednadva vytáh. Co?

Všichni kolem jsou blbečci, jen vyžírka a arogantní hovádko Polan, který doteď nepochopil, že v pracovní náplni nemá uvedeno žvanení na diskuzích za státní peníze, tu nemá co dělat.
Ty jsi zadarmo drahý.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  23. 09. 2016 13:48

Mirror: Co je český sen je mi u zádele. Já se pouze snažil vyvrátit fámu, že jsou gumy na nového Scénica za raketu. Nejsou, tečka. Ale vzhledem k tomu, že hobluješ Dunlop, mě nepřekvapuje, že tě 13 táců za 4 gumy irituje.

Odpovědět  |   | 
Mirror  |  23. 09. 2016 14:11

Já zapomněl, že tu lidi běžně vobouvaj svý káry za desetitisíce.

To mi asi kámoš vlastnící jeden pneuservis kecal, že lidi kupujou gumy tak do 15 stovek a pak už si něco myslí o prd€li.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  23. 09. 2016 14:33

Mirror: Lidé si tu taky běžně nekupují auta na 20 palcových kolech, hm? Přemýšlej trochu, než něco napíšeš.

Odpovědět  |   | 
Mirror  |  23. 09. 2016 14:39

Jo, vo tom se tu od začátku bavíme Mlho.

Odpovědět  |   | 
Nezávislák  |  08. 02. 2017 12:42

Toto tvrdenie nechápem. Ty koľko máš rokov? Za 1. na Scenic niesú neznačkové 20" gumy, za 2. jedna napr GoodYear stojí cca 140€. Za to chceš prezuť celé auto? Leda Trabanta na bazáre. Každá normálna pneumatika stojí okolo 80€...povedzme 15-16"...

Odpovědět  |   | 
Q  |  24. 09. 2016 19:01

Sada pneumatik na Scénic bude za 14 tisíc Kč a skladem to v běžných pneuobchodech asi nebude. Sada pneumatik na Mégane (205/55 R16) stojí cca polovinu a nemusíš se ani objednávat, ten rozměr mají všude.

Odpovědět  |   | 
asdf  |  23. 09. 2016 10:10

Mám 1.2 tce a pocitově rozdíl mezi režimem Eco, normal a Sport vůbec nepoznám. Vemete to auto na brzdu a vyzkoušíte jestli to tlačítko vůbec něco dělá?

Odpovědět  |   | 
šofér  |  23. 09. 2016 11:12

dotaz na redakci- proč je vrcholná verze turbodiesel a ne turbobenzín?? Zdá se mi, že jste poslední dehtem..

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  23. 09. 2016 14:30

Rendlík je zpátky !!!! Design 1+ !!! Naprosto bezkonkurenční.
Pneumatiky 195/55-20 jsou super !!!!
Je to revoluce stejná, jako když na audi 80 se v době, kdy standardem byly pneumatiky 13 palců, objevily jako základ pneu 15 palců !!!
Toto budou postupně následovat všichni výrobci !!!! Z pneumatik 195/55-20 se stane standard pro tuto velikost auta.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  23. 09. 2016 14:44

Velká kola jsou kvůli spotřebě paliva. Mezi rozměry pneu pro Bmw I3 je též 155/60 R20. Já osobně raději přiměřeně širší gumy, protože mi pak nezapadne kolo do každé díry na tankodromu.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  23. 09. 2016 19:32

až na ty motory. To je tragédie.

Odpovědět  |   | 
Q  |  24. 09. 2016 18:55

Nestane. Je to čistě designová záležitost, možná se přidají nějaké crossovery a elektromobily jiných značek, ale nedají úplně stejný rozměr, ale trochu jiný, aby na tom společně se spolupracující pneumatikářskou společností mohli rýžovat prachy. Ale mainstream zůstane u stávajících rozměrů. Tak jako nový Mégane, kde jsou standardem 15" a 16" kola.

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  23. 09. 2016 19:33

Měl bych několik postřehů:
Pneu: Continental ContiEcoContact 5 za 3500Kč. V 16" je za 2500Kc. Takže to není tak strašný - je to OK. 20" tomu moc sluší.
Motor: 96kw v benzínu na provedení GRAND se mi zdá málo. V jednom, ve dvou je to OK. Ale s naloženým autem na max. to bude "brzda" provozu.
Motor: Nejsilnější nafta jen v manuálu? Hmm, nic moc.
Park. brzda: jen elektronická?
Design: připadá mi to jak změnšený Espace. Mě se líbí.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 09. 2016 08:32

S 96 kW brzda provozu? Hele, zkus zařadit i víc, než dvojku... Ten motor je víc než dobrý.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  24. 09. 2016 20:27

dobrý motor nebo turbodíru jako prase, není zdechlý v nízkých otáčkách a spotřeba na úrovni větších motorů (zcela zákonitě chybí objem, nic proti technologie renaultu)

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  25. 09. 2016 17:18

No nevím. Nezkoušel jsem tu 1,2Tce 96kw. Třeba je fakt super a auto s ní nebude brzdou provozu. Hned jak se dostanou na autosalony, tak si rezervuju zkušební jízdu.

Chvílema ale mám pocit, že když auto naložím 7 lidma, dám něco do kufru a třeba lyže na střechu do boxu tak prostě bude "brzdou" provozu. Zpomalí mě v kopci na D1 kamion na 80km/h a už rychle nezrychlím na 130km/h abych neblokoval rychlej pruh.
Když pojedu sám, tak to pojede dobře.

96kw a auto bude mít ale 2000kg.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  26. 09. 2016 00:04

Design super v rámci renaultu a kola budou znamenat ještě lepší komfort. Ale velká kola potřebují motory s krouťákem a výkonem! Ty motory mají stovku v akceleraci za 11-12-13-14 sec takže kdo nechce točit motor na krev a pojede v pěti lidech, tak počítejte 2x tolik. (!) Ano, jsou to lenochody. A zatáčky nejde řezat, takže se brzdí na minimum a pak to zase nejede... Typický Scénic. Pro důchodce a maminy. Nic proti nim, ale měli dát aspoň jednu silnou naftu a benzín, aby zacílili i další zákazníky, co jsou naštvaní třeba na Tourany TSI minulé generace, nebo jakýkoliv jiný vůz a chtěli by tohle ale s motorem atd... Osobně neznám nic horšího, než slabý motor. Česko je ráj značek, všude brzdíš, všude kopce atd... A spotřeba potom nebude ani 6 ani 7 ale 8-9-10

Odpovědět  |   | 
veto  |  27. 09. 2016 08:55

kokos ja som uplne mimo z ludi, co sa im zda malo 96kw na 1500kg auto....to len ja som divny, som jediny clovek na svete, ktory zrychluje so 4rmi ludmi 0-100 asi za 40 sekund, proste hodnota 0-100 pre mna vypovie len to, ze v praxi ju dam mozno len zo semaforov, takze pre mna je total irelevantna, kedze nie som hlupy pubertak so starym bavorom dokazujuci si blbosti. Pri predbiehani je tato hodnota irelevantna, su tam uplne ine premenne ovplyvnujuce dynamiku?
Nechapem tie plne diskusie o tom, ako by do 96kw kary ani nesadli, pricom ked predavajuu 2litrovy scenic dnes, tak ho kupi 5% zakaznikov, drviva vacsina kupuje 1,5dci 85kw, alebo 1,2tce 85 ci 96kw. Co sa stalo, ze auto je lahsie, ale zrazu 96kw nestaci?

Tato diskusia je krasny priklad toho, ze na automobilovych forach treba brat velke rezervy z tych akoze odbornikov, ktori sa o auta zaujimaju a tym padom do toho vidia "lepsie", ako obycajny clovek, ktory si ma nechat od nich poradit

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A