Renault Scénic a Grand Scénic mají technická data. V základu je 1.2 TCe

Nová generace oblíbených MPV od Renaultu má pocitově blíže ke crossoverům. Nyní máme konečně k dispozici kompletní technická data.

Když se letos na autosalonu v Ženevě představila nová generace Renaultu Scénic, řada motoristických fanoušků zůstala stát s otevřenými ústy. Že by snad francouzská automobilka stejně jako v případě modelu Espace aplikovala styl crossoverů i na tento vůz? Kdepak – podle oficiálních informací značky se stále jedná o ryzí MPV, což dokládá také tradiční verze Grand s prodlouženým rozvorem a lehce „nafouknutou“ zádí. Nyní už máme k dispozici také kompletní technická data.

Video | Premiéry | Renault | Renault Scénic

Nový Renault Grand Scénic je oficiálně tady, i se sedmi sedadly

Verze Grand se představila necelého čtvrt roku pro krátkém Scénicu, co se však motorů týče, přílišné změny nenajdeme. Záměrně uvádíme slovo „přílišné“, protože zatímco základní motor 1.2 TCe o výkonu 85 kW je dostupný pro pěti- i sedmimístné provedení, turbodiesel Energy dCi o výkonu 70 kW se ukáže pouze ve Scénicu. Novinkou je agregát dCi 110 Hybrid Assist, který umí při zpomalování využívat kinetickou energii a využívat ji při zrychlování. Stávající nabídka motorů je platná obecně pro Evropu, každý z vybraných trhů, tedy i ten český, ji ale může dle potřeb omezit.

Renault Scénic a Grand Scénic - techcniká data motorů
Motor 1.2 Tce 115 1.2 Tce 130 Energy dCi 95 Energy dCi 110
Zdvihový objem [cm3] 1198 1198 1461 1461
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/4500 96/5000 70/4000 81/4000
Točivý moment [N.m/min] 190/2000 205/2000 240/1750 260/1750
Převodovka 6M 6M 6M 6M
Max. rychlost [km/h] 185/183 190/188/188 175 183
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,3/12,4/13,0 11,4/11,1/11,9 13,7 12,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,8/6,1 5,8/6,1 3,9 3,9/4,0
*Údaje spotřeby a dynamiky platí pro Scénic/Grand Scénic 5 míst/Grand Scénic 7 míst
Premiéry | Autosalony | Hatchbacky | Renault | Ženeva 2016

Ženeva 2016 živě: Nový Renault Scénic jezdí standardně na 20" discích

Vedle základního benzinového agregátu najdeme v nabídce také silnější verzi s 96 kilowatty a 205 newtonmetry, tím to ale hasne. Nehledejte silnou zážehovou šestnáctistovku jako u modelů Talisman nebo Espace (agregát má 147 kW), tady je vrcholem čtyřválec Energy dCi 160 o výkonu 118 kW, který je standardně párovaný s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou EDC. Jde o agregát s nejkratším servisním intervalem z celé nabídky – do servisu budete jezdit každých 20.000 ujetých kilometrů nebo jednou ročně.

Zajímavostí je také objem palivové nádrže - Scénic má pouze 52 litrů, Grand Scénic o litr více. Přitom minulá generace měla v obou verzích 60 litrů.

Renaulty Scénic a Grand Scénic se ukážou ne blížícím se autosalonu v Paříži (varianta Grand jako naprostá novinka, Scénic už po Ženevě v rámci druhé „štace“), do prodeje by měly vstoupit ještě před koncem letošního roku. Základní ceny pro české trh ještě nejsou známé.

Renault Scénic a Grand Scénic - techcniká data motorů
Motor dCi 110 Hybrid Assist Egergy dCi 110 EDC Egergy dCi 130 Egergy dCi 160 EDC
Zdvihový objem [cm3] 1461 1461 1600 1600
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 81/4000 81/4000 96/4000 118/4000
Točivý moment [N.m/min] 260/1750 260/1750 320/1750 380
Převodovka 6M 7A 6M 6A
Max. rychlost [km/h] - 183 190 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] - 12,4 11,4 10,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 3,5/3,5 4,0/4,0 4,5/4,6 4,5/4,7
*Údaje spotřeby a dynamiky platí pro Scénic/Grand Scénic 5 míst/Grand Scénic 7 míst

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků