Renault Scénic s motorem 1.3 TCe má české ceny. Upsizing nevyjde draho

Obě verze Renaultu Scénic mění dvanáctistovku za 1.3 Tce. Známe nový ceník.

Nový motor 1.3 TCe svou premiéru zažívá v Renaultu Scénic. Jednotka nahrazuje předchozí 1.2 TCe, který však v nabídce zůstává do vyprodání zásob, a to ve variantě TCe 130. Naftová 1,5 a šestnáctistovka v nabídce ještě setrvají, později silnější verzi nahradí motor 1,7 dCi. Ovšem nový zážehový motor je v nabídce ve třech výkonových stupních.

Vývoj nové zážehové jednotky probíhal ve spolupráci s Mercedesem, který ji nasadí v nové generaci svých kompaktních vozů. Jako první se jich v případě stuttgartské značky dočkala třída A později nové "béčko". Motor je přizpůsoben emisní normě Euro 6c. Oproti zmíněné 1.2 je přepracován a doplněn o filtr pevných částic, základem jsou si však jednotky blízce příbuzné.

Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Základem je stupeň Life za 449.900 korun. Jde však spíše o okrajovou verzi, protože ji koupíte výhradně jako pětimístný Scénic s nejslabší variantou motoru. Získáte LED denní svícení, palubní počítač, manuální klimatizaci, kožený volant, bluetooth, šest reproduktorů a elektricky ovládaná okna.

U linie Zen už je výběr mnohem bohatší. Startuje zde i sedmimístný Grand Scénic, za nějž si připlatíte vždy 15 tisíc korun. Krom nejslabší už lze zvolit i prostřední variantu nového motoru, doprodávanou dvanáctistovku a všechny diesely krom motoru dCi 160 s převodovkou EDC, který je rezervován pro výbavu Bose.

Startuje na 488.900 korunách. Připlatit už si lze za systém R-link 2 či za pomocníky pro parkování. Ve standardu získáte dvouzónovou automatickou klimatizaci, dvacetipalcové disky z lehkých slitin, kvalitnější čalounění, přední mlhová světla, dešťový a světelný senzor, hands-free kartu či digitální přístrojový štít.

Renault pokračuje v upsizingu. Scénic a Talisman dostanou motor 1.7 dCi

Renault pokračuje v upsizingu. Scénic a Talisman dostanou motor 1.7 dCi

Stupeň Intens už vylučuje základní verzi motoru 1.3 TCe a otevírá cestu k nejsilnějším. S doprodávanou dvanáctistovkou je k dispozici od 549.900, s prostřední verzí nového motoru od 563.900 korun. Ve standardu už je multimediální systém R-Link 2 s navigací, parkovací paket, varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, kombinace látkového čalounění s koženkou, ambientní osvětlení interiéru či posuvná středová konzole.

Vrcholem je stupeň Bose. Nabídka motorů vylučuje nejslabší diesely a opět i TCe 115. Nejlevněji ji pořídíte opět s doprodávaným TCe 130 za 589.900 korun. Otevírá přístup ka řadě luxusních prvků, v základu anbídne například zatmavená skla, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko

Renault Scénic - technická data a české ceny zážehových motorizací
Verze TCe 115 TCe 130 (doprodej) TCe 140 TCe 140 EDC TCe 160 TCe 160 EDC
Zdvihový objem [cm3] 1330 1198 1330 1330 1330 1330
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/4500 96/5500 103/5000 103/5000 120/5500 120/5500
Točivý moment [N.m/min] 220/1500 205/2000 240/1600 240/1600 260/1750 260/1750
Převodovka 6M 6M 6M 7DS 6M 7DS
Max. rychlost [km/h] 182 190 195 195 200 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,3 11,4 10,1 10,2 9,9 9,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,4 5,8 5,4 5,4 5,4 5,4
Life [Kč] 449.900 - - - - -
Zen [Kč] 488.900 494.000 508.000 558.000 - -
Intens [Kč] - 549.000 553.000 613.000 584.000 634.000
Bose [Kč] - 589.000 603.000 653.000 624.000 674.000
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků