Renault Scénic s motorem 1.3 TCe má české ceny. Upsizing nevyjde draho

Obě verze Renaultu Scénic mění dvanáctistovku za 1.3 Tce. Známe nový ceník.

Nový motor 1.3 TCe svou premiéru zažívá v Renaultu Scénic. Jednotka nahrazuje předchozí 1.2 TCe, který však v nabídce zůstává do vyprodání zásob, a to ve variantě TCe 130. Naftová 1,5 a šestnáctistovka v nabídce ještě setrvají, později silnější verzi nahradí motor 1,7 dCi. Ovšem nový zážehový motor je v nabídce ve třech výkonových stupních.

Vývoj nové zážehové jednotky probíhal ve spolupráci s Mercedesem, který ji nasadí v nové generaci svých kompaktních vozů. Jako první se jich v případě stuttgartské značky dočkala třída A později nové "béčko". Motor je přizpůsoben emisní normě Euro 6c. Oproti zmíněné 1.2 je přepracován a doplněn o filtr pevných částic, základem jsou si však jednotky blízce příbuzné.

Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Základem je stupeň Life za 449.900 korun. Jde však spíše o okrajovou verzi, protože ji koupíte výhradně jako pětimístný Scénic s nejslabší variantou motoru. Získáte LED denní svícení, palubní počítač, manuální klimatizaci, kožený volant, bluetooth, šest reproduktorů a elektricky ovládaná okna.

U linie Zen už je výběr mnohem bohatší. Startuje zde i sedmimístný Grand Scénic, za nějž si připlatíte vždy 15 tisíc korun. Krom nejslabší už lze zvolit i prostřední variantu nového motoru, doprodávanou dvanáctistovku a všechny diesely krom motoru dCi 160 s převodovkou EDC, který je rezervován pro výbavu Bose.

Startuje na 488.900 korunách. Připlatit už si lze za systém R-link 2 či za pomocníky pro parkování. Ve standardu získáte dvouzónovou automatickou klimatizaci, dvacetipalcové disky z lehkých slitin, kvalitnější čalounění, přední mlhová světla, dešťový a světelný senzor, hands-free kartu či digitální přístrojový štít.

Renault pokračuje v upsizingu. Scénic a Talisman dostanou motor 1.7 dCi

Renault pokračuje v upsizingu. Scénic a Talisman dostanou motor 1.7 dCi

Stupeň Intens už vylučuje základní verzi motoru 1.3 TCe a otevírá cestu k nejsilnějším. S doprodávanou dvanáctistovkou je k dispozici od 549.900, s prostřední verzí nového motoru od 563.900 korun. Ve standardu už je multimediální systém R-Link 2 s navigací, parkovací paket, varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, kombinace látkového čalounění s koženkou, ambientní osvětlení interiéru či posuvná středová konzole.

Vrcholem je stupeň Bose. Nabídka motorů vylučuje nejslabší diesely a opět i TCe 115. Nejlevněji ji pořídíte opět s doprodávaným TCe 130 za 589.900 korun. Otevírá přístup ka řadě luxusních prvků, v základu anbídne například zatmavená skla, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko

Renault Scénic - technická data a české ceny zážehových motorizací
Verze TCe 115 TCe 130 (doprodej) TCe 140 TCe 140 EDC TCe 160 TCe 160 EDC
Zdvihový objem [cm3] 1330 1198 1330 1330 1330 1330
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/4500 96/5500 103/5000 103/5000 120/5500 120/5500
Točivý moment [N.m/min] 220/1500 205/2000 240/1600 240/1600 260/1750 260/1750
Převodovka 6M 6M 6M 7DS 6M 7DS
Max. rychlost [km/h] 182 190 195 195 200 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,3 11,4 10,1 10,2 9,9 9,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,4 5,8 5,4 5,4 5,4 5,4
Life [Kč] 449.900 - - - - -
Zen [Kč] 488.900 494.000 508.000 558.000 - -
Intens [Kč] - 549.000 553.000 613.000 584.000 634.000
Bose [Kč] - 589.000 603.000 653.000 624.000 674.000
TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

Audi RS4 Avant

Opravdu rychlý kombík o Audi už je automobilovým archetypem, pevnou součástí trhu. Nabídne aktuální generace něco navíc?

včera | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků