Renault Scénic s motorem 1.3 TCe má české ceny. Upsizing nevyjde draho

Obě verze Renaultu Scénic mění dvanáctistovku za 1.3 Tce. Známe nový ceník.

Nový motor 1.3 TCe svou premiéru zažívá v Renaultu Scénic. Jednotka nahrazuje předchozí 1.2 TCe, který však v nabídce zůstává do vyprodání zásob, a to ve variantě TCe 130. Naftová 1,5 a šestnáctistovka v nabídce ještě setrvají, později silnější verzi nahradí motor 1,7 dCi. Ovšem nový zážehový motor je v nabídce ve třech výkonových stupních.

Vývoj nové zážehové jednotky probíhal ve spolupráci s Mercedesem, který ji nasadí v nové generaci svých kompaktních vozů. Jako první se jich v případě stuttgartské značky dočkala třída A později nové "béčko". Motor je přizpůsoben emisní normě Euro 6c. Oproti zmíněné 1.2 je přepracován a doplněn o filtr pevných částic, základem jsou si však jednotky blízce příbuzné.

Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Základem je stupeň Life za 449.900 korun. Jde však spíše o okrajovou verzi, protože ji koupíte výhradně jako pětimístný Scénic s nejslabší variantou motoru. Získáte LED denní svícení, palubní počítač, manuální klimatizaci, kožený volant, bluetooth, šest reproduktorů a elektricky ovládaná okna.

U linie Zen už je výběr mnohem bohatší. Startuje zde i sedmimístný Grand Scénic, za nějž si připlatíte vždy 15 tisíc korun. Krom nejslabší už lze zvolit i prostřední variantu nového motoru, doprodávanou dvanáctistovku a všechny diesely krom motoru dCi 160 s převodovkou EDC, který je rezervován pro výbavu Bose.

Startuje na 488.900 korunách. Připlatit už si lze za systém R-link 2 či za pomocníky pro parkování. Ve standardu získáte dvouzónovou automatickou klimatizaci, dvacetipalcové disky z lehkých slitin, kvalitnější čalounění, přední mlhová světla, dešťový a světelný senzor, hands-free kartu či digitální přístrojový štít.

Renault pokračuje v upsizingu. Scénic a Talisman dostanou motor 1.7 dCi

Renault pokračuje v upsizingu. Scénic a Talisman dostanou motor 1.7 dCi

Stupeň Intens už vylučuje základní verzi motoru 1.3 TCe a otevírá cestu k nejsilnějším. S doprodávanou dvanáctistovkou je k dispozici od 549.900, s prostřední verzí nového motoru od 563.900 korun. Ve standardu už je multimediální systém R-Link 2 s navigací, parkovací paket, varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, kombinace látkového čalounění s koženkou, ambientní osvětlení interiéru či posuvná středová konzole.

Vrcholem je stupeň Bose. Nabídka motorů vylučuje nejslabší diesely a opět i TCe 115. Nejlevněji ji pořídíte opět s doprodávaným TCe 130 za 589.900 korun. Otevírá přístup ka řadě luxusních prvků, v základu anbídne například zatmavená skla, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko

Renault Scénic - technická data a české ceny zážehových motorizací
Verze TCe 115 TCe 130 (doprodej) TCe 140 TCe 140 EDC TCe 160 TCe 160 EDC
Zdvihový objem [cm3] 1330 1198 1330 1330 1330 1330
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/4500 96/5500 103/5000 103/5000 120/5500 120/5500
Točivý moment [N.m/min] 220/1500 205/2000 240/1600 240/1600 260/1750 260/1750
Převodovka 6M 6M 6M 7DS 6M 7DS
Max. rychlost [km/h] 182 190 195 195 200 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,3 11,4 10,1 10,2 9,9 9,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,4 5,8 5,4 5,4 5,4 5,4
Life [Kč] 449.900 - - - - -
Zen [Kč] 488.900 494.000 508.000 558.000 - -
Intens [Kč] - 549.000 553.000 613.000 584.000 634.000
Bose [Kč] - 589.000 603.000 653.000 624.000 674.000
~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.1evz0his
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků