Renault Samsung SM5: třetí generace je venku

Renault Samsung začíná představovat svůj zcela nový vůz řady SM5. K nám se zřejmě nedostane, přesto stojí za pozornost.

Renault Samsung, čtvrtá největší jihokorejská automobilka, zveřejnila první snímky své horké novinky SM5. Ačkoli se má skrze 192 lokálních dealerství začít prodávat již koncem ledna, továrna si s podrobnostmi dává pěkně na čas. Již třetí generace tohoto velkého sedanu stojí tentokrát na základě Renaultu Laguny stávající generace, o pohon se však stará dvoulitrový zážehový čtyřválec Nissan doplněný šestistupňovou automatickou převodovkou. Záhy po náběhu výroby má být k dostání i vznětová pohonná jednotka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy této značky vám asi příliš povědomé nejsou, možná vás tedy překvapí informace o tom, že i z našich silnic známá SUV Renault Koleos jsou pro všechny trhy vyráběny právě továrnou Renault Samsung v jihokorejském Busanu. Koleos vycházející z techniky Nissanu Quashquai se na domácím trhu a v Asii prodává pod značkou Samsung QMX. Ta v současnosti nabízí i vozy SM7 (přepracovaný Nissan Teana) a SM3. Do roku 2005 vycházel z modelu Nissan Bluebird Sylphy, po faceliftu jej Nissan nabízel na některých trzích jako Almeru. Letos se SM3 dočkal nové generace, jež již vychází ze současného Renaultu Mégane. Dosavadní generace typu SM5 přitom vycházely z Nissanů Maxima a Teana.

Ale zpět k sedanu SM5. Jeho třetí generace se vyznačuje elegantní a sebevědomě tvarovanou karosérií a luxusně a bohatě vybaveným interiérem. Mezi pokrokové prvky patří adaptivní xenonové světlomety nebo plně elektricky ovládaná sedadla s vyhříváním a masáží.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vývoj nového vozu probíhal přímo v Koreji, trval 36 měsíců a stál v přepočtu zhruba 340 milionů dolarů. Ceny dosud nebyly zveřejněny, ale proslýchá se, že by měl být nový SM5 levnější než jeho konkurentí ze stájí Hyundai a Kia.

Nejvyšší muž značky Renault Samsung Jean-Marie Hurtiger od novinky očekává pozvednutí image a nevylučuje její další export. Neočekáváme však, že by Renault dovolil jejich vývoz až do našich končin, kde má sám velmi dobrou pozici...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Samsung SM5

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků