Renault Samsung SM5: třetí generace je venku

Renault Samsung začíná představovat svůj zcela nový vůz řady SM5. K nám se zřejmě nedostane, přesto stojí za pozornost.

Renault Samsung, čtvrtá největší jihokorejská automobilka, zveřejnila první snímky své horké novinky SM5. Ačkoli se má skrze 192 lokálních dealerství začít prodávat již koncem ledna, továrna si s podrobnostmi dává pěkně na čas. Již třetí generace tohoto velkého sedanu stojí tentokrát na základě Renaultu Laguny stávající generace, o pohon se však stará dvoulitrový zážehový čtyřválec Nissan doplněný šestistupňovou automatickou převodovkou. Záhy po náběhu výroby má být k dostání i vznětová pohonná jednotka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy této značky vám asi příliš povědomé nejsou, možná vás tedy překvapí informace o tom, že i z našich silnic známá SUV Renault Koleos jsou pro všechny trhy vyráběny právě továrnou Renault Samsung v jihokorejském Busanu. Koleos vycházející z techniky Nissanu Quashquai se na domácím trhu a v Asii prodává pod značkou Samsung QMX. Ta v současnosti nabízí i vozy SM7 (přepracovaný Nissan Teana) a SM3. Do roku 2005 vycházel z modelu Nissan Bluebird Sylphy, po faceliftu jej Nissan nabízel na některých trzích jako Almeru. Letos se SM3 dočkal nové generace, jež již vychází ze současného Renaultu Mégane. Dosavadní generace typu SM5 přitom vycházely z Nissanů Maxima a Teana.

Ale zpět k sedanu SM5. Jeho třetí generace se vyznačuje elegantní a sebevědomě tvarovanou karosérií a luxusně a bohatě vybaveným interiérem. Mezi pokrokové prvky patří adaptivní xenonové světlomety nebo plně elektricky ovládaná sedadla s vyhříváním a masáží.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vývoj nového vozu probíhal přímo v Koreji, trval 36 měsíců a stál v přepočtu zhruba 340 milionů dolarů. Ceny dosud nebyly zveřejněny, ale proslýchá se, že by měl být nový SM5 levnější než jeho konkurentí ze stájí Hyundai a Kia.

Nejvyšší muž značky Renault Samsung Jean-Marie Hurtiger od novinky očekává pozvednutí image a nevylučuje její další export. Neočekáváme však, že by Renault dovolil jejich vývoz až do našich končin, kde má sám velmi dobrou pozici...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Samsung SM5
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků