Renault Samsung eMX: nový sportovní sedan se představí v Soulu

Zatímco u nás si Samsung většina lidí spojuje s různou elektronikou, v Asii se Samsung prosadil i v automobilovém průmyslu a to zejména díky spolupráci s Renaultem a Nissanem. Donedávna tomu bylo tak, že Samsung si pro své modely propůjčoval veškerou techniku od francouzského Renaultu a designem se pak inspiroval u starších Nissanů. To se má však příchodem nové modelové řady změnit a jedním z nejzajímavějších bude sportovně laděný sedan SM3, jehož předprodukční verzi odhalí automobilka na dubnovém mezinárodním autosalonu v Soulu.

Novinka, kterou můžeme vidět na prvních oficiálních renderech ponese pracovní název eMX odvozený z označení eco-Motoring-eXperience. Studie je poháněna dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem, takže dynamicky nebude působit jen zvenku ale zřejmě i po sešlápnutí plynového pedálu. Co je ovšem na tomto modelu ekologické, zatím výrobce neuvedl. Techniku má však opět ve značné míře na svědomí Renault.
Samsung SM3 se do prodejů dostane zhruba v průběhu příštího roku a prozatím a s jeho prodeji se zatím počítá pouze v Koreji, není však vyloučeno, že tento model se „podívá“ i na jiné trhy třeba se znakem Renaultu, nebo Nissanu na přídi.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Samsung eMX 
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků