Renault Safrane: návrat ze zapomenutí

Renault se pokouší vzkřísit další zapomenuté jméno. Nový Safrane opět zabojuje o přízeň zákazníků, tentokrát však na jiném trhu.

Předtím, než si nový Safrane představíme, podívejme se ještě na jeho krátkou minulost. Kořeny tohoto modelu sahají přibližně do roku 1992, kdy nahradil prodejně úspěšný Renault 25. Safrane je svým poměrně konzervativním, ale i přesto elegantním vzhledem ukázkovým příkladem automobilového designu z devadesátých let. Zhruba dva roky před skončením produkce prošel tento model výrazným omlazením, které mu dovolilo chytnout „druhý dech“ pro boj s konkurencí. Nicméně to nestačilo a křivka prodejnosti začala prudce klesat, až byla v roce 2000 sériová produkce ukončena. Místo tohoto modelu zaujal v nabídkách místo kontroverzně vypadající model Vel Satis, který není zrovna prodejním hitem.

Z minulosti se však přesuňme zpět a z kusých dostupných informací si alespoň něco zmiňme. Nový Renault Safrane sdílí platformu s modely Samsung SM5 a Nissan Teana (Maxima), od nichž si „půjčil“ i většinu technických, ale i designových prvků a to zejména od prvního zmiňovaného. Nového Renaultu Safrane se ale v Evropě nedočkáme, protože vůz je primárně určen pro Střední východ. Zde bude nabízen samozřejmě i se šestiválcovým motorem a šestistupňovým automatem, takže lze předpokládat, že vůz udrží tempo s konkurencí.  Zda by se podobnému modelu dařilo i u nás necháme na posouzení marketingových odborníků Renaultu, ovšem možná by někdy stačilo méně experimentování se vzhledem a více zdokonalování techniky.

Safrane bude vyráběn v jihokorejském závodu Busan, jehož 80,1 procentním vlastníkem je Renault Group. Zde se vyrábějí i modely Samsung SM5 a SM7.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renault Safrane: okouzlil vás? Nechte si zajít chuť...
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků