Renault Safrane: návrat ze zapomenutí

Renault se pokouší vzkřísit další zapomenuté jméno. Nový Safrane opět zabojuje o přízeň zákazníků, tentokrát však na jiném trhu.

Předtím, než si nový Safrane představíme, podívejme se ještě na jeho krátkou minulost. Kořeny tohoto modelu sahají přibližně do roku 1992, kdy nahradil prodejně úspěšný Renault 25. Safrane je svým poměrně konzervativním, ale i přesto elegantním vzhledem ukázkovým příkladem automobilového designu z devadesátých let. Zhruba dva roky před skončením produkce prošel tento model výrazným omlazením, které mu dovolilo chytnout „druhý dech“ pro boj s konkurencí. Nicméně to nestačilo a křivka prodejnosti začala prudce klesat, až byla v roce 2000 sériová produkce ukončena. Místo tohoto modelu zaujal v nabídkách místo kontroverzně vypadající model Vel Satis, který není zrovna prodejním hitem.

Z minulosti se však přesuňme zpět a z kusých dostupných informací si alespoň něco zmiňme. Nový Renault Safrane sdílí platformu s modely Samsung SM5 a Nissan Teana (Maxima), od nichž si „půjčil“ i většinu technických, ale i designových prvků a to zejména od prvního zmiňovaného. Nového Renaultu Safrane se ale v Evropě nedočkáme, protože vůz je primárně určen pro Střední východ. Zde bude nabízen samozřejmě i se šestiválcovým motorem a šestistupňovým automatem, takže lze předpokládat, že vůz udrží tempo s konkurencí.  Zda by se podobnému modelu dařilo i u nás necháme na posouzení marketingových odborníků Renaultu, ovšem možná by někdy stačilo méně experimentování se vzhledem a více zdokonalování techniky.

Safrane bude vyráběn v jihokorejském závodu Busan, jehož 80,1 procentním vlastníkem je Renault Group. Zde se vyrábějí i modely Samsung SM5 a SM7.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renault Safrane: okouzlil vás? Nechte si zajít chuť...
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků