Renault Safrane: návrat ze zapomenutí

Renault se pokouší vzkřísit další zapomenuté jméno. Nový Safrane opět zabojuje o přízeň zákazníků, tentokrát však na jiném trhu.

Předtím, než si nový Safrane představíme, podívejme se ještě na jeho krátkou minulost. Kořeny tohoto modelu sahají přibližně do roku 1992, kdy nahradil prodejně úspěšný Renault 25. Safrane je svým poměrně konzervativním, ale i přesto elegantním vzhledem ukázkovým příkladem automobilového designu z devadesátých let. Zhruba dva roky před skončením produkce prošel tento model výrazným omlazením, které mu dovolilo chytnout „druhý dech“ pro boj s konkurencí. Nicméně to nestačilo a křivka prodejnosti začala prudce klesat, až byla v roce 2000 sériová produkce ukončena. Místo tohoto modelu zaujal v nabídkách místo kontroverzně vypadající model Vel Satis, který není zrovna prodejním hitem.

Z minulosti se však přesuňme zpět a z kusých dostupných informací si alespoň něco zmiňme. Nový Renault Safrane sdílí platformu s modely Samsung SM5 a Nissan Teana (Maxima), od nichž si „půjčil“ i většinu technických, ale i designových prvků a to zejména od prvního zmiňovaného. Nového Renaultu Safrane se ale v Evropě nedočkáme, protože vůz je primárně určen pro Střední východ. Zde bude nabízen samozřejmě i se šestiválcovým motorem a šestistupňovým automatem, takže lze předpokládat, že vůz udrží tempo s konkurencí.  Zda by se podobnému modelu dařilo i u nás necháme na posouzení marketingových odborníků Renaultu, ovšem možná by někdy stačilo méně experimentování se vzhledem a více zdokonalování techniky.

Safrane bude vyráběn v jihokorejském závodu Busan, jehož 80,1 procentním vlastníkem je Renault Group. Zde se vyrábějí i modely Samsung SM5 a SM7.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renault Safrane: okouzlil vás? Nechte si zajít chuť...
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků