Renault s novým motorem 2.0 dCi

Na podzim představí Renault naftový motor s dvoulitrovou kubaturou. Nový agregát 2.0 dCi bude mít vstřikování common-rail poslední generace s piezoelektricky ovládanými vstřikovači (může pracovat až s pěti vstřiky) a čtyřmi ventily na válec. Motor by měl mít ještě vyrovnanější chod než agregát 1.9 dCi; přitom už ten patří - pokud jde o kultivovanost chodu - k tomu lepšímu.

Nový motor je určen především pro Lagunu, kde nahradí motor 2.2 dCi. Počáteční výkon bude činit 110 kW s nejvyšším točivým momentem 340 Nm při 2 000 ot. Stovku bude mít vůz za 8,9 s a spotřebuje jen 5,8 l paliva. Nejvýkonnější varianta pak dostane 125 kW (točivý moment nepřekročí 360 Nm), podobně jako motor 2.0 TDI v novém Passatu a Jettě - paralela je jasná. Oba motory budou kombinovány s šestistupňovým manuálem.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků