Renault s novým motorem 2.0 dCi

Na podzim představí Renault naftový motor s dvoulitrovou kubaturou. Nový agregát 2.0 dCi bude mít vstřikování common-rail poslední generace s piezoelektricky ovládanými vstřikovači (může pracovat až s pěti vstřiky) a čtyřmi ventily na válec. Motor by měl mít ještě vyrovnanější chod než agregát 1.9 dCi; přitom už ten patří - pokud jde o kultivovanost chodu - k tomu lepšímu.

Nový motor je určen především pro Lagunu, kde nahradí motor 2.2 dCi. Počáteční výkon bude činit 110 kW s nejvyšším točivým momentem 340 Nm při 2 000 ot. Stovku bude mít vůz za 8,9 s a spotřebuje jen 5,8 l paliva. Nejvýkonnější varianta pak dostane 125 kW (točivý moment nepřekročí 360 Nm), podobně jako motor 2.0 TDI v novém Passatu a Jettě - paralela je jasná. Oba motory budou kombinovány s šestistupňovým manuálem.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků