Renault R-Space: pelmel-studie aneb Od sedanu po MPV

Samotná automobilka Renault tento nový koncept popisuje jako sportovní rodinné vozidlo kombinované s MPV. Každopádně jde o zajímavou studii, která svým stylistickým jazykem odpovídá prototypu Renault Captur, jinému konceptu z ženevského stánku. Na první pohled si na stroji R-Space všimneme jedenadvacetipalcových litých ráfků, panoramatické střechy, osvětlení z LED i zadních dveří otevíraných proti směru jízdy. Přední část interiéru se nese v poměrně reálném tónu, ale ta zadní je skutečnou zběsilostí: lavice je tvořena celkem z 27 miniaturních kvádrů s individuálním elektronickým řízením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ani v tomto případě není studie Renault poháněna žádným elektromotorem, ale konvenční pohonnou jednotkou s vnitřním spalováním. Tentokrát jde o tříválcový „diesel“ s objemem 900 ccm, výkonem 110 koní (80 kW) a točivým momentem 160 Nm. V kombinaci s převodovkou EDC je údajně schopen rozjet Renault R-Space s pohotovostní hmotností 1 300 kg z klidu na 100 km/h za slušných 11 s a rozjet jej až na hranici 200 km/h. A spotřeba? Ta by se měla v kombinovaném provozu pohybovat okolo hladiny 3,7 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků