Jaký motor nebo odstín karoserie nejčastěji volí čeští zájemci o nové Clio. Renault má na tyto i další otázky odpověď.
Renaultu Clio se podařilo sesadit z trůnu Volkswagen Golf, když se francouzský hatchback vyšvihl na pozici nejprodávanějšího vozu v Evropě. České zastoupení Renaultu teď nicméně poskytuje i detailnější pohled na náš trh, kde je Clio příhodně nejprodávanějším modelem značky. Za loňský rok bylo v ČR zaregistrováno přes 3000 kusů.
Tak například, v nejnovější páté generaci Clia je mezi zákazníky nejžádanějším motorem nový přeplňovaný tříválec 1.0 TCe, který nyní najdete třeba i pod kapotou Dacie Duster. Přesněji zastává přes tři čtvrtiny prodejů od chvíle uvedení nového Clia na trh v září 2019. S motorem jsme byli hodně spokojeni i v našem testu.
V Česku má většina zákazníků obvykle zájem o vyšší stupně výbavy vozu, kdy se lidé nejčastěji rozhodují pro verzi Intens (téměř 60 % prodejů). Ta zajistí například automatickou klimatizaci, navigaci, 7palcový digitální přístrojový štít, zadní parkovací senzory nebo full-LED světlomety.
Češi pak nemají problém připlatit si za hezčí barvy karoserie. Nejoblíbenějším odstínem je volitelná oranžová metalíza Valencia (v galerii; více jak 30% prodejů), populární je ovšem taky červená Flamme (15% prodejů) nebo modrá Iron (přes 10 %). Všechny za dalších 14.500 Kč k ceně vozu napříč výbavami.
Co se týká interiérů, téměř polovina zákazníků, kteří si koupili verzi Intens, si objednala kontrastní bílý vnitřek. Barevné lišty do interiéru, například v oranžovém odstínu jako u našeho testovaného vozu, si pak doplatila čtvrtina zákazníků.
A cílovou skupinu potencionálních zájemců o Clio se bude Renault snažit dále rozšířit. Letos ještě představí hybridní verzi Clio E-Tech, o které jsme už podrobněji psali, a nabídku rozšíří i dříve probírané Clio s motorem na LPG, továrně upraveným stejně jako v případě modelů Dacie.