Renault: prodloužený Scénic a nadupaný Mégane Sport

Frankfurtský autosalon už běží a všechny automobilky se předhánějí v prezentaci svých novinek. Renault rozšířil svou rodinu Mégane o Grand Scénic a civilní Mégane dostal verzi Sport s výkonem 225 koní!
Renault: prodloužený Scénic a nadupaný Mégane Sport
Seznam kapitol
  1. Prodloužený Mégane Scénic
  2. Krásný a rychlý Mégane Sport

Grand má větší zadek

Na právě probíhajícím frankfurtském autosalonu uvedl Renault do své rodiny Mégane nový přírustek. Nejedná se o "přírůstek" jako spíš o "nárůstek". Renault se tak stává první automobilkou, jež má v segmentu MPV vozy dvou různých délek. Jedná se o prodlouženou verzi Méganu Scénic s přívlastkem Grand, který už známe z většího modelu Espace. Modelová řada Mégane tak v současné době skýtá celkem sedm modelů, které byly v průběhu 14 měsíců postupně představeny. Tří a pětidveřové hatchbacky spatřily světlo světa v červenci roku 2002, verze Scénic a Coupé-Cabriolet byly pokřtěny na jaře v Ženevě a poslední zástupci v podobě elegantního sedanu a konzervativního kombi vykoukli na svět v dubnu na barcelonské autoshow.

Klepněte pro větší obrázek¨Klepněte pro větší obrázek  

Grand Scénic má kromě dlouhého názvu rovněž i řádně protáhlý podvozek, celková délka je o 23 centimetrů větší než u kratšího Scénicu. Ovšem pouze pět centimetrů si dokázal vyjednat rozvor mezi nápravami, o zbylých osmnáct centimetrů byl prodloužen zadní převis karoserie. Celková délka vozu tak činí 4490 mm. Grand Scénic si samozřejmě zachoval svůj typický styling, nicméně zadní část působí jako by trošku povisle. Nové je řešení zadního okna ve vyklápěcích dveřích, to by mělo být dělené z důvodu přístupu k zavazadlům bez nutnosti otevírat zadní dveře. S touto finesou se setkáte i u kratšího Scénicu.

Bylo nás pět dětí

Nejdůležitějším prvkem vozu tohoto typu je jeho modularita, variabilita a řešení vnitřních míst. Při sedmimístné konfiguraci je k dispozici zavazadlový prostor o objemu 200 litrů, v pětimistném interiéru je už připraveno slušných 550, resp. 660 litrů. Pakliže zadní sedadla sklopíte a vyjmete z auta druhou řadu sedadel, zavazadlový prostor se nafoukne až na 1920 litrů. Bylo myšleno i na lyžaře, při sklopení pouze jedné strany sedáků, máme k dispozici prostor pro předměty dlouhé až 2,75 m.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Kabina Grand Scénicu by měla být světlá a vzdušná. O toto prostředí se budou starat dvě panoramatická okna. Grand Scénic sdíli většinu základních dílů s menším Scénicem, ať už se jedná o bi-xenonová světla, automatickou parkovací brzdu či navigační systémy, rodinu nezapře. Jízdní vlastnosti mají být rovněž velmi podobné, pérování i brzdy naleznete taky u Scénicu. Díky 16palcovým pneumatikám rozměru 205/60 nebo 205/55 nebude o stabilitu na silnici nouze, na přání můžete mít i 17palcová kola 205/55.

My chceme turbo

Co se týče motorové palety, ta zahrnuje tři benzínové a dva vznětové agregáty. Paleta zážehových motorů začíná motorem 1.6 16V s výkonem 83 kW/115 K, dále je to šestnáctiventilový dvoulitr o výkonu 98,5 kW/136 k. Na vrcholu stojí nový přeplňovaný 2.0 16V turbo s výkonem 120 kW/165 k a točivým momentem 270 Nm. Na opačne straně máme diesely. Na startu stojí základní turbodiesel 1.5 dCi (74 kW/100 k), náročnější řidiči sáhnou po 1,9 dCi (88 kW/120 k). Výkon na vozovku se může přenášet buď prostřednictvím pětistupňové nebo šestistupňové manuální převodovky. Na přání lze mít i automat Proactive.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Pro pocit pohodlí a bezpečí posádky dělají inženýři z Renaultu maximum. Ve voze nalezneme poslední generaci ABS, brzdový asistent EBA, stabilizační systém ESP a další. Grand Scénic je rovněž vybaven systémem, který kontroluje tlak v pneumatikách. Nechybí rovněž množství deformačních zón, šest airbagů, třibodové bezpečnostní pásy pro všech sedm sedadel a další moderní prvky zajištující potřebnou aktivní i pasivní bezpečnost. Vůz bude dostupný na jaře roku 2004.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Prodloužený Mégane Scénic
  2. Krásný a rychlý Mégane Sport
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků