Renault přiznal porážku. Největší trh s osobními vozy na světě je pro něj zakletý

Francouzské části aliance Renault-Nissan-Mitsubishi se v Číně dlouhodobě nedaří. Po klesajících prodejích proto muselo přijít nevyhnutelné. Renault končí v Říši středu s prodejem běžných modelů se spalovacími motory.

Společnost Groupe Renault se rozhodla ukončit čínské tažení. Francouzi již oficiálně oznámili, že odchází z joint-venture založeného s firmou Dongfeng Motor Corporation, který existoval od roku 2013 pod jménem Dongfeng Renault Automotive Company a navazoval na předchozí kooperaci sahající až do roku 1993.

Elektromobil Dacia je na obzoru. Nabídku v Evropě možná rozšíří čínský crossover od Renaultu

Elektromobil Dacia je na obzoru. Nabídku v Evropě možná rozšíří čínský crossover od Renaultu

Zmíněný společný podnik, dosud vyrábějící modely Captur, Kadjar, Koleos a elektromobil City K-ZE, zanikne a jeho veškeré zbylé aktivity postupně převezme čínský partner, který zároveň zreviduje nabízené portfolio.

Proč Renault zařadil v Číně zpátečku, asi není při pohledu na jeho zdejší ekonomické výsledky těžké uhodnout. Ačkoli tu mluvíme o největším trhu na světě, kde se loni prodalo přes 21 milionů osobních automobilů, francouzská značka se zde jednoduše nedokázala prosadit. Navíc prodeje měly prudce sestupní charakter.

Nissan zanikne do roku 2022, tvrdí Carlos Ghosn. Značka se zdržuje komentáře

Nissan zanikne do roku 2022, tvrdí Carlos Ghosn. Značka se zdržuje komentáře

Zatímco v roce 2017 byl Renault schopen v Číně prodat více než 72 tisíc svých aut, za loňský rok to bylo jen něco málo přes 18 tisíc vozů. Evidentně koronavirová pandemie pak své dílo dokonala definitivně, když se Renaultu podle serveru RNews povedlo v lednu 2020 prodat 586 aut a v únoru to bylo dokonce jen 24 kusů.

Provozní ztráta tohoto hluboce prodělečného podniku by se měla podle dostupných informací pohybovat někde kolem 1,5 miliardy juanů, což podle aktuálního kurzu po přepočtu dělá 5,2 miliardy korun.

TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens: Je fajn mít se na co těšit!

TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens: Je fajn mít se na co těšit!

Navzdory tomuto výsledku to však Renault v Číně nevzdává definitivně. Na tamním trhu se chce soustředit na produkci lehkých užitkových vozů, které Francouzi vyrábí v podniku Renault Brilliance Jinbei Automotive a nevzdává to ani s elektromobily. Ty montuje v dalších dvou společnostech Jiangxi Jiangling Group New Energy Vehicles a eGT New Energy Automotive. Divize užitkových aut má v plánu uvést do roku 2023 hned pět nových modelů, přičemž část z nich půjde i na export.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 61 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků