Renault připravuje rychlý kompakt s elektrickým pohonem

Podle vyjádření automobilky Renault se v prodejích výkonný kompaktní hatchback s pohonem na elektřinu objeví již na počátku roku 2013.

Stroj s pracovním názvem „elektrické Gordini“ bude vycházet ze studie Renault Zoe představené letos v Paříži. O jeho pohon se zřejmě postará modifikovaná pohonná jednotka Nissanu Leaf s výkonem až 136 koní (100 kW).Samotný subkompakt Zoe se ale začne ve své standardní podobě prodávat již v roce 2012 a bude osazen elektromotorem s výkonem 80 koní (59 kW) převzatým z modelu Kanylo ZE.

Pozoruhodné je, že Matthieu Tenenbaum, šéf programu Renault EV, slibuje, že rozdíl v normovaných dojezdech na jedno nabití by měl být u Zoe i „elektrického Gordini“ podobný. Aby také ne, elektromobil bude mít prakticky stejný dojezd při pomalé jízdě ať už bude vybaven motorem s 50, nebo 200 kW. Běda však, jak výkon silnějšího motoru využijete... Sluší se též dodat, že akční rádius obou verzí bude tak jako tak podobně bídný, neboť do vozu velikosti Renaultu Zoe se akumulátory zajišťující větší než malý dojezd prostě nevejdou...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Zoe v podobě, v jaké debutoval letos v Paříži
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků