Renault připomíná 30. výročí modelu Espace [fotogalerie]

Renault Espace letos slaví přesně třicet let od své premiéry. Ta proběhla v červnu roku 1984. Od té doby se postupně představily čtyři generace a francouzská automobilka dohromady vyrobila více než 1 245 000 kusů. V současnosti se očekává příchod nové generace, která bude následovat koncept Initiale Paris.

Tajné | Renault | Design

Renault Espace: nová generace následuje koncept Initiale Paris

První Renault Espace vyráběný od roku 1984 do roku 1991 má na svém kontě 191 674 kusů. K dispozici byl dvoulitrový benzinový motor (103 k, 110 k, 120 k) a dvoulitrový diesel s maximem 88 koní. Později dorazil ještě benzinový motor o objemu 2165 ccm a nechyběla ani verze s pohonem všech kol označená jako Quadra.

V Ženevě 1991 se ukázala druhá generace modelu Espace, které se do roku 1996 prodalo 316 518 kusů. Kromě většího benzinového motoru (2165 ccm) a naftového dvoulitru (88 k) byla přidána také šestiválcová varianta schopná jet až 195 km/h. Ve městě si ale řekla o 15,4 l/100 km. Zájemci mohli sáhnout opět po čtyřkolce nebo po vzduchovém odpružení zadní nápravy.

Testy | Renault

Test Renault Espace dCi: francúzska (r)evolúcia

Rok 1994 přinesl asi nejzajímavější Espace vůbec. Světlo světa spatřila extrémní varianta osazená motorem z F1. Maximálka přesahovala hranici 300 km/h, z nuly na 200 km/h se vůz rozjel za pouhých 6,9 s.

Třetí generace dorazila v roce 1996, přičemž její působnost skončila o šest let později. Renault eviduje 365 200 vyrobených kusů. Nabídka motorů se dále rozšiřovala. Dvoulitrový benzin se představil ve verzích s výkonem 115 k a 140 k, nechyběl třílitrový šestiválec (170 k, 194 k, 204 k) a naftové jednotky 1,9 dTi (100 k), 2.2 dT (110 k) a 2.2 dCi (115 k, 130 k).

Tajné | Premiéry | Zajímavosti | Renault | Design

Renault Espace: facelift po šesti letech

Také k této generaci se vztahuje jedna speciální verze. V roce 1998 vznikla varianta Spider.

Aktuální dosluhující čtvrtá generace přišla v roce 2002. Do konce roku 2013 bylo vyrobeno 372 692 kusů.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků