Renault představil Clio spalující ethanol

Prozatím pouze pro jihoamerický trh je určeno Clio, které používá technologii Flex-Fuel umožňující spalovat v motoru i ethanol až do poměru 0:100. Clio s touto technologií disponuje motorem o objemu 1,0 litru s výkonem 56 kW (76 k) při jízdě na benzín a s výkonem 57 kW (77 k) při jízdě na ethanol. Dále lze objednat lihové Clio s motorem 1,6 o výkonu 80 kW (110 k), resp. 85 kW (115 k) při jízdě na líh.

Renault prozatím nepočítá s prodejem tohoto vozu na evropských trzích, ovšem oznámil, že do roku 2009 přijde i do Evropy s modely, které budou moci spalovat tzv. E85, tedy směs benzínu a lihu až do poměru 15:85 a také naftovou alternativu, která bude schopna spalovat naftu spolu s biosložkou až do poměru 30:70.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků