Renault pracuje na Laguně sedan (tajné projekty)

Renault chystá Lagunu sedan, Jaguar nové XJ, Aston Martin testuje otevřené DBS, Alfa Romeo pracuje na modelu 149 ad.

Renault Laguna sedan: novinka při testech

Doposud se nabídka verzí Renaultu Laguna skládala pouze z liftbacku a kombi. To se však brzy změní. Špionážním fotografům se totiž podařilo zachytit Lagunu sedan při zimních testech v Norsku, kde se momentálně připravuje i další novinka ze stáje automobilky – Laguna Coupé.

Maskování na zadních partiích vozu jasně dokazuje, že jde o tříprostorovou karoserii. Je zřejmé, že pojetí zádě bude v případě sedanu jiné – již z fotografií je vidět jiný tvar a umístění svítilen. Po technické stránce bude sedan shodný s liftbackem a kombi. Rozdílem bude větší zadní převis karoserie a tím i délka celého vozu. Rozšířením nabídku Laguny o sedan je zřejmé, že automobilka sleduje filosofii Fordu – přímý konkurent Ford Mondeo je rovněž dostupný ve třech karosářských provedeních.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Renault Laguna sedan při zimních testech v Norsku

Nový Jaguar XJ: CLS z Coventry

Že vám auto na obrázcích čtyřdveřové kupé ze Stuttgartu ani v nejmenším nepřipomíná? Ano, máte pravdu, ovšem někdy je potřeba jít hlouběji, aby se člověk dobral pravdy.

Není to až tak dávno, co Jaguar umíral na úbytě. Design odkazující někam do 60. let, technika spíše průměrná, ovladače a klíčky od Fordu. Z tradice a slavné značky se prostě žít nedá. Jenže pak přišla nová generace kupé XK, po níž se jen zaprášilo a v loňském roce byl obstarožní S-type nahrazen typem XF, který vzbudil ohromnou vlnu zájmu. Posledním zástupcem staré školy tak zůstává vlajková loď, sedan XJ, který loni prošel faceliftem. V Coventry se ovšem intenzivně pracuje na nové generaci, která bude založena na upravené stávající celohliníkové platformě X350 (oficiální označení nového modelu je překvapivě X351). Proč ta zmínka o CLS v úvodu? No protože se jedná o úspěšný a žádaný koncept, pro který má Ian Callum, šéfdesigner Jaguaru, jen slova chvály a očekává se, že nové XJ bude kombinovat myšlenku čtyřdveřového kupé s designovými prvky ve stylu menších bratrů XK a XF.

Na obrázcích si můžete prohlédnout podivného křížence, který má karoserii současného XJ naroubovanou na podvozku nové generace a interiér z modelu XF. Na první pohled je zřejmé, že novinka bude mít širší rozchod náprav.

V každém případě zní vše zmíněné celkem zajímavě a můžeme se tedy těšit na další průměru se vymykající auto z Britských ostrovů. Čekání to ale nebude nejkratší, uvedení nového XJ je v plánu až na rok 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mula nové generace Jaguaru XJ při testech v severním Švédsku

Aston Martin DBS Volante: nahoře bez

Komu by se nelíbil, kdo by ho nechtěl. Automobil pyšnící se značkou „Aston Martin vyrobil, James Bond schválil.” Ano, mluvím o modelu DBS, který si svou premiéru odbyl v poslední bondovce a na který jeho první majitelé stále ještě čekají. Velmi vzrušující vůz, který má dvě obrovské přednosti. Tou první je design, o kterém můžeme vést dlouhé diskuze, ovšem o té druhé zajisté nebude pochybovat žádný nadšenec. Je jím zvuk vidlicového dvanáctiválce.

A nejlepší způsob, jak naslouchat něčemu tak lahodnému, je sedět v autě bez střechy. Jak se můžete sami přesvědčit, Aston má roadster odvozený od DBS už hotový a pravděpodobně nebude dlouho trvat, než se dočkáme jeho premiéry. Model, který se skoro jistě bude nazývat DBS Volante, se od svého základu liší jen plátěnou střechou a jiným tvarem bočních oken. Vše ostatní má být stejné.

A když vše, tak vše. Pod kapotou bude tentýž 6-ti litrový V12 o výkonu 517 koní a točivém momentu 570 Nm, který zaručí maximální rychlost převyšující 300 km/h a zrychlení na stovku za něco málo přes 4 s.

Zní to lákavě, co říkáte. Ale zadarmo to nebude, případný zájemce si musí nachystat téměř 300.000 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Aston Martin DBS Volante při testování v severním Švédsku. Že by se příští bondovka odehrávala za polárním kruhem?

Mula Alfy Romeo 149 zachycena

Jako nástupce modelu 147 vypustí Alfa Romeo již na jaře příštího roku kompletně novou generaci a ta dostane číselné označení 149. Špionážním fotografům se podařilo zachytit testovací mulu v podobě Fiatu Bravo. Zástupce nižší střední třídy bude mít za cíl chytnout za srdce zákazníky především mladšího věku, kteří hledají sportovnější svezení a nechtějí přílišnou usedlost.

Na délku bude nová Alfa měřit 4,3 m a bude postavena na základech (jak jinak než) Fiatu Bravo. Pod kapotou se objeví turbodmychadlem přeplňované benzínové i dieselové agregáty, vrchol nabídky bude tvořit atmosférický šestiválec ve verzi GTA. Výkony motorů se mají pohybovat od 120 do 265 koní a všechny budou kombinovány se šestistupňovými manuály. K některým agregátům bude za příplatek k dispozici také šestistupňový automat. Cena vozu by měla podle odhadů začínat někde okolo částky 20 tisíc Eur (530 tisíc Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mula Alfy 149 v podobě Fiatu Bravo

Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Ilustrace vozu

Citroën C3 Minispace: konkurence pro Roomster?

U Citroënu mají v poslední době rušno a mnoho času tráví v Skandinávii při přípravách nové verze se základem v modelu C3, která dostane přívlastek Minispace. Jak zahraniční zdroje uvádí, půjde o konkurenci pro Opel Meriva, Nissan Note, Renault Modus nebo také Škodu Roomster. Automobilka plánuje uvést vůz na trh příští rok. Prioritou při návrhu vozu byla dobrá ergonomie a variabilita interiéru, kterou by měly ocenit především menší rodiny.

Vnějšími rozměry ovšem stále půjde o malý vůz, ideální do hustého městského provozu. Špionážní fotografové, kteří se dostali při testech blíž vozu tvrdí, že interiér se hodně podobá současnému Renaultu Espace. U toho jsou digitální přístroje umístěny doprostřed přístrojové desky. Co se týká motorizací, zde se žádné velké změny neočekávají a paleta by měla být shodná s tou v klasické C3. V blízké době se ale od Citroënu očekává představení „zelených“ motorů, podstatně šetrnějších k životnímu prostředí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Citroën C3 Minispace při zimních testech v Skandinávii

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků