Renault plánuje zavedení čtvrté, luxusní značky Initiale Paris

Jméno Initiale se u Renaultu objevilo prvně jako jméno zásadní koncepční studie z roku 1995, nyní by se mohlo stát odpovědí na „podznačku“ DS konkurenčního Citroënu.
Renault plánuje zavedení čtvrté, luxusní značky Initiale Paris

Do značné míry revoluční studie Renault Initiale ovlivnila na desítky let dopředu vyšší sféry modelové palety automobilky značky Renault, která se tohoto nezdařilého stigmatu prakticky nezbavila dodnes. Z konceptu Initiale se záhy vyvinuly studie Vel Satis a Avantime, jež záhy vstoupily do sériové produkce.

Renault: šance na oživení značky Alpine je minimálně 50%

Renault: šance na oživení značky Alpine je minimálně 50%

Veřejnost jejich svéráz neakceptovala, takže stopy konceptu Initiale nacházíme alespoň ve výbavových stupních těch Renaultů, které se prodávají. Ale nyní to vypadá, že jméno Initiale čeká návrat na výsluní: sousloví Initiale Paris se totiž podle zákulisních informací má stát samostatnou značkou, která paletu podznaček koncernu Renault rozšíří na čtyři.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Původní studie Renault Initiale z roku 1995 

V současnosti Renault používá své jméno pro velkoprodukční modely a rumunskou Dacii pro vysloveně ekonomické (rozuměj primitivní) vozy, přičemž záhy má přibýt vzkříšené jméno Alpine pro sportovní modely a Initiale Paris pro luxusně střižené typy. A jejich stěžejním působištěm se má stát zejména bouřlivě bující čínský trh.

Test Renault Vel Satis: nezdařená revoluce

Test Renault Vel Satis: nezdařená revoluce

Již na počátku tohoto roku jsme zachytili zvěsti o tom, že Renault plánuje využít podlahové plošiny stávajícího modelu Mercedes-Benz E-Class pro své velké modely, jež si jaksi podélnou zástavbu pohonné jednotky s pohonem zadních kol vyžadují, přičemž karoserie i její interiéry mají být dílem stylistů Renaultu.

Přístup Renaultu k podvozku současného Mercedesu E-Class by mohl být dále usnadněn tím, že značka Mercedes-Benz připravuje pro další generace zcela novou, „modulární“ podlahovou plošinu. Na ní nejprve příští rok vyjede Mercedes řady C a další typy včetně E-Class budou následovat.

Mercedes-Benz Citan: Kangoo na německý způsob

Mercedes-Benz Citan: Kangoo na německý způsob

Připomeňme, že značky Mercedes-Benz a Renault již v současnosti čile spolupracují. Například nová lehká dodávka Mercedes-Benz Citan je pouze mírně upraveným typem Renault Kangoo a kompaktní osobní modely Mercedes-Benz A-Class a B-Class využívají vznětové motory Renault 1,5 dCi. Navíc se proslýchá, že nový Smart ForFour bude technicky vycházet z příští generace Renaultu Twingo.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků