Renault oživí značku Alpine

Renault se v poslední době snaží co nejvíce přiblížit mladší generaci. Měli jsme možnost vidět Lagunu Coupe nebo rendery Megane v podobném provedení. Dalším krokem má být oživení značky, která Renault dlouho sprovázela v motosportu a která symbolizovala to nejostřejší co tahle francouzská automobilka mohla nabídnout.

Nový Renault Alpine, který by měl vystupovat jako samostatný model, by měl být velkým konkurentem pro Nissan 350Z nebo Mazdu MX-5. Z prvních informací víme, že design vozu bude odkazovat na známý sportovní model A110.

K oživení tohoto modelu chce automobilka využít své zkušenosti z okruhů F1 a podle některých informací plánuje Renault do středu tohoto vozu osadit moderní motor přeplňovaný turbodmychadlem. Podle slov vedení automobilky je celý vůz navrhován tak, aby oslovil širokou veřejnost a aby se nesetkal s podobným neúspěchem jako model Spider.

V současnosti už prý přebíhá testování tohoto vozu na okruhu Nurburgring a příchodu modelu Alpine se dočkáme nejdřív v roce 2010. Do úvahy však připadá i další možnost obnovení tohoto jména a to taká, že postupně bude Renault uvolňovat verze Alpine pro své nejrozšířenější modely. Renault Clio a Megane Alpine, by se tak teoreticky mohli stát skutečností. Francouzská automobilka rozhodně dělá všechno proto, aby zaplnila mezeru v segmentu sportovních vozidel a zároveň, aby na trh přivedla skutečně výjimečný model.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků