Renault oslavuje svoju „tridsiadku“ ve Formuli 1

Pred tromi desaťročiami na okruhu Silverstone zažil tím Renault svoj debut. Dnes je to jeden z najznámejších tímov, ale vtedy pozostával len z malej skupinky neskúsených, ale odhodlaných nadšencov. Medzi nimi bol aj Gilles Villeneuve, ktorý o prvé miesto bojoval medziiným aj so skúsenejším jazdcom Jamesom Huntom štartujúcim z pole position. Villeneuve napokon preteky nedokončil.

Ďalší zlomový moment nastal v čase keď pre tento Francúzsky tím jazdil Jean-Pierre Jabouille na monoposte RS01 s trojlitrovým atmosférickým motorom. Motor bol z počiatku príliš „pretechnizovaný“, prehrieval sa a problémy spôsoboval aj pomalší štart. Monopost mal premiéru v Anglicku, kde však už po 16 kolách muselo odstúpiť pre poruchu. Napriek tomu sa tak v tíme začala nová éra.

Prelom nastal aj v roku 1985 keď sa Renault rozhodol vstúpiť do úzadia a figurovať len ako dodávateľ motorov. Keď sa tím v roku 2002 rozhodol vrátiť, Renault odkúpil Benetton a dá sa povedať, že pokračoval v tom, čo začal, tentoraz však úspešnejšie.

Od roku 1977 Renault figuroval v 25 sezónach F1, vyhral osem pohárov konštruktérov a sedem jazdeckých titulov. Pri príležitosti svojho tridsiateho výročia pôsobenia v F1, či už ako tím, alebo dodávateľ motorov a súčiastok, Renault „obliekol“ súčasný monopost R27 do rovnakého žlto-čierneho šatu ako nosil typ RS01.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků